• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Citroen C5 Aircross Hybrid – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
15/04/2022
w Nowe
2
Citroen C5 Aircross 9

Citroen C5 Aircross 9

390
SHARES
3.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Citroen C5 Aircross to francuska propozycja kompaktowego SUVa dla średniej wielkości rodziny. Jeśli lubią ekologię, to wersja hybrydowa z podłączeniem do gniazdka będzie idealna. A w sumie 225 KM mocy może zaskoczyć.

To już moja druga przygoda z tym modelem i ekologiczną wersją Francuza. Pierwsze spotkanie możecie przejrzeć tutaj i przeczytać cały test. Dziś czas na podsumowanie wad i zalet. Zacznijmy od pozytywów.

Warto przeczytać

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Zalety Citroen C5 Aircross Hybrid:

1. Wysoka moc silnika

Systemowa moc całego napędu Citroena C5 Aircross w wersji Hybrid to aż 225 KM. Połączenie silników elektrycznych i spalinowego motoru o pojemności 1,6 litra to popularne rozwiązanie w świeżej grupie Stellantis. Co więcej, możliwości tego połączenia to nawet 300 KM.

Jak to się przekłada na osiągi? Prędkość maksymalna wynosi tyle samo co moc, więc 225 kilometrów na godzinę. Do setki auto rozpędza się w 8,6 sekundy. Pamiętajmy jednak, że to wszystko wygląda tak dobrze, gdy akumulatory są naładowane.

Citroen C5 Aircross 8
Citroen C5 Aircross 8

2. Komfortowo w środku

Lubię francuskie samochody, bo są mega komfortowe. Druga ich cecha to wysokie wyposażenie w rozsądnej cenie. Sam środek też wykonany jest z dobrych i przyjemnych materiałów. Łącząc to wszystko w jedno mamy naprawdę wygodne miejsce do podróżowania.

Dzięki temu przebywanie w Citroenie jest przyjemne. Można pobawić się nowinkami technicznymi, ale też klimatyzacją lub niezłym audio. Jest też pełne ogrzewanie foteli i masaż, ale o tym niżej.

Citroen C5 Aircross 26
Citroen C5 Aircross 26

3. Masaż foteli

Masaż foteli w aucie nie jest już domeną najdroższych i najbardziej prestiżowych samochodach. Ten w Citronie (jak i reszcie starej grupy PSA) działa bardzo dobrze i przyjemnie. Poza tym to rozbudowany mechanizm obejmujący całe oparcie fotela. Odpowiednie silniki mają kilka rodzajów masażu oraz zmienną siłę.

Opcja obejmuje oba przednie fotele, a steruje się nimi w centralnym ekranie systemu infomedialnego. Dosłownie kilka przycisków i można się zrelaksować.

Citroen C5 Aircross 44
Citroen C5 Aircross 44

Wady Citroen C5 Aircross Hybrid:

1. Wysokie spalanie

System hybrydowy Citroena pozwalał przejechać na prądzie nawet 40 kilometrów. W takim stylu przejechanie 100 kilometrów zgodnie z zaleceniem producenta może wyjść nawet mniej niż 2-3 litry na tym dystansie. Patrząc na statystyki aut PHEV mało kto jednak tak wykorzystuje te samochody.

W naszym teście, który opiewał w różne warunki drogowe średnia wyniosła w okolica 10 litrów. To dużo, zwłaszcza że w mieście ta wartość jeszcze rosła. W ponad 300-kilometrowej trasie najmniejszy wynik, który uzyskaliśmy to ciut ponad 7 litrów. Nawet podkreślając fakt, że akumulatory w czasie wyruszenia była pełne.

Citroen C5 Aircross 37
Citroen C5 Aircross 37

2. Kanapowe fotele

Pisałem o wygodnych i komfortowych fotelach, które są miękkie i przyjemne oraz przypominają te z salonu niż z samochodu. Niestety nie są zbyt dobrze wyprofilowane, więc trzymanie boczne w nich prawie nie występuje. Na krętej trasie może to być lekkim problemem, ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że Citroen C5 Aircross takiej jazdy nie lubi.

Citroen C5 Aircross 32
Citroen C5 Aircross 32

3. Miękkie zawieszenie

Argumentem, który potwierdza powyższe zdanie są miękkie nastawy zawieszenia. To zawsze była cecha szczególna Citroenów, które bajecznie wybierały nierówności, ale przy tym mocno się bujały. W C5 Aircross taka sytuacja się powtarza, która trochę obniża precyzję prowadzenia i wprawia samochód w zauważalne przechyły. I to nie tylko podczas testów łosia.

Wsiadając do auta po raz pierwszy od razu to czuć, ale po dłuższym przebiegu można się do tego przyzwyczaić. Poza tym nie jest to auto sportowe i na pewno częściej klienci docenią komfortowy przejazd niż ewentualny przechył.

Citroen C5 Aircross 3
Citroen C5 Aircross 3

Oczywiście to nie wszystkie cechy szczególne tego modelu, ale moje subiektywne odczucia z ostatnich jazd Citroenem. Moim zdaniem Citroen C5 Aircross nie jest autem dla każdego stąd nie widzimy ich co chwilę na ulicy, ale jest bardzo wygodnym samochodem w popularnym teraz segmencie. Wyższe nadwozie, proste wsiadanie, wysokie wyposażenie i atrakcyjna cena może skierować chętnych w stronę salonów, bo hybrydowa wersja to wydatek minimum 150 tysięcy złotych.

Konrad Stopa

Fot.  Karol Tynka

Citroen C5 Aircross 39
Citroen C5 Aircross 39
Citroen C5 Aircross 40
Citroen C5 Aircross 40
Citroen C5 Aircross 42
Citroen C5 Aircross 42
Citroen C5 Aircross 43
Citroen C5 Aircross 43
Citroen C5 Aircross 44
Citroen C5 Aircross 44
Citroen C5 Aircross 45
Citroen C5 Aircross 45
Citroen C5 Aircross 47
Citroen C5 Aircross 47
Citroen C5 Aircross 3
Citroen C5 Aircross 3
Citroen C5 Aircross 6
Citroen C5 Aircross 6
Citroen C5 Aircross 8
Citroen C5 Aircross 8
Citroen C5 Aircross 9
Citroen C5 Aircross 9
Citroen C5 Aircross 14
Citroen C5 Aircross 14
Citroen C5 Aircross 16
Citroen C5 Aircross 16
Citroen C5 Aircross 17
Citroen C5 Aircross 17
Citroen C5 Aircross 18
Citroen C5 Aircross 18
Citroen C5 Aircross 22
Citroen C5 Aircross 22
Citroen C5 Aircross 23
Citroen C5 Aircross 23
Citroen C5 Aircross 25
Citroen C5 Aircross 25
Citroen C5 Aircross 26
Citroen C5 Aircross 26
Citroen C5 Aircross 29
Citroen C5 Aircross 29
Citroen C5 Aircross 32
Citroen C5 Aircross 32
Citroen C5 Aircross 33
Citroen C5 Aircross 33
Citroen C5 Aircross 34
Citroen C5 Aircross 34
Citroen C5 Aircross 36
Citroen C5 Aircross 36
Citroen C5 Aircross 37
Citroen C5 Aircross 37
Citroen C5 Aircross 38
Citroen C5 Aircross 38
Tagi: AirCrossc5citroencitroen c5 aircrosscitroen c5 aircross hybrid
Poprzedni post

Tych marek motocyklowych masz prawo nie znać. Czy na pewno?

Następny post

Czy nadchodzi nowy Fiat Topolino?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Suzuki Sx4 22 3

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Autor Konrad Stopa
27/05/2022
0

Zniknęła nazwa SX4, a nadwozie zyskało całkiem nową szatę. Przed Państwem świeże Suzuki S-cross, które z systemem miękkiej hybrydy dobrze...

Range Rover Sport 1

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Autor Redakcja Motopodprad
26/05/2022
0

Ciemna kotara, zasłaniająca krwistoczerwonego Range Rovera, skrywa dokładnie to, czego można było się spodziewać po stylizacji nowych luksusowych SUV-ów spod...

Jaguar F type 22 46

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Autor Konrad Stopa
25/05/2022
0

Omawiając preferencje potencjalnych klientów Jaguara trudno stwierdzić, że ich głównymi wymaganiami będą sportowe emocje. Z drugiej jednak strony marka ta...

Range Rover Velar 37

Test: Range Rover Velar – dostojność w każdym calu

Autor Konrad Stopa
23/05/2022
0

Kiedy Range Rover Velar wchodził na salony zrobił szum w motoryzacyjnym światku. To był przełom w brytyjskiej marce, która przeszła...

Następny post
Czy nadchodzi nowy Fiat Topolino?

Czy nadchodzi nowy Fiat Topolino?

Komentarze 2

  1. digital marketing says:
    4 tygodnie ago

    I just could not depart your web site prior to suggesting that I really enjoyed the standard information a person provide for your visitors? Is going to be back often to check up on new posts

    Odpowiedz
  2. smart phones says:
    2 tygodnie ago

    I think other site proprietors should take this website as an model, very clean and magnificent user friendly style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.