• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Citroen C5 Aircross Hybrid – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
15/04/2022
w Nowe
5
Citroen C5 Aircross 9

Citroen C5 Aircross 9

139
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Citroen C5 Aircross to francuska propozycja kompaktowego SUVa dla średniej wielkości rodziny. Jeśli lubią ekologię, to wersja hybrydowa z podłączeniem do gniazdka będzie idealna. A w sumie 225 KM mocy może zaskoczyć.

To już moja druga przygoda z tym modelem i ekologiczną wersją Francuza. Pierwsze spotkanie możecie przejrzeć tutaj i przeczytać cały test. Dziś czas na podsumowanie wad i zalet. Zacznijmy od pozytywów.

Warto przeczytać

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Zalety Citroen C5 Aircross Hybrid:

1. Wysoka moc silnika

Systemowa moc całego napędu Citroena C5 Aircross w wersji Hybrid to aż 225 KM. Połączenie silników elektrycznych i spalinowego motoru o pojemności 1,6 litra to popularne rozwiązanie w świeżej grupie Stellantis. Co więcej, możliwości tego połączenia to nawet 300 KM.

Jak to się przekłada na osiągi? Prędkość maksymalna wynosi tyle samo co moc, więc 225 kilometrów na godzinę. Do setki auto rozpędza się w 8,6 sekundy. Pamiętajmy jednak, że to wszystko wygląda tak dobrze, gdy akumulatory są naładowane.

Citroen C5 Aircross 8
Citroen C5 Aircross 8

2. Komfortowo w środku

Lubię francuskie samochody, bo są mega komfortowe. Druga ich cecha to wysokie wyposażenie w rozsądnej cenie. Sam środek też wykonany jest z dobrych i przyjemnych materiałów. Łącząc to wszystko w jedno mamy naprawdę wygodne miejsce do podróżowania.

Dzięki temu przebywanie w Citroenie jest przyjemne. Można pobawić się nowinkami technicznymi, ale też klimatyzacją lub niezłym audio. Jest też pełne ogrzewanie foteli i masaż, ale o tym niżej.

Citroen C5 Aircross 26
Citroen C5 Aircross 26

3. Masaż foteli

Masaż foteli w aucie nie jest już domeną najdroższych i najbardziej prestiżowych samochodach. Ten w Citronie (jak i reszcie starej grupy PSA) działa bardzo dobrze i przyjemnie. Poza tym to rozbudowany mechanizm obejmujący całe oparcie fotela. Odpowiednie silniki mają kilka rodzajów masażu oraz zmienną siłę.

Opcja obejmuje oba przednie fotele, a steruje się nimi w centralnym ekranie systemu infomedialnego. Dosłownie kilka przycisków i można się zrelaksować.

Citroen C5 Aircross 44
Citroen C5 Aircross 44

Wady Citroen C5 Aircross Hybrid:

1. Wysokie spalanie

System hybrydowy Citroena pozwalał przejechać na prądzie nawet 40 kilometrów. W takim stylu przejechanie 100 kilometrów zgodnie z zaleceniem producenta może wyjść nawet mniej niż 2-3 litry na tym dystansie. Patrząc na statystyki aut PHEV mało kto jednak tak wykorzystuje te samochody.

W naszym teście, który opiewał w różne warunki drogowe średnia wyniosła w okolica 10 litrów. To dużo, zwłaszcza że w mieście ta wartość jeszcze rosła. W ponad 300-kilometrowej trasie najmniejszy wynik, który uzyskaliśmy to ciut ponad 7 litrów. Nawet podkreślając fakt, że akumulatory w czasie wyruszenia była pełne.

Citroen C5 Aircross 37
Citroen C5 Aircross 37

2. Kanapowe fotele

Pisałem o wygodnych i komfortowych fotelach, które są miękkie i przyjemne oraz przypominają te z salonu niż z samochodu. Niestety nie są zbyt dobrze wyprofilowane, więc trzymanie boczne w nich prawie nie występuje. Na krętej trasie może to być lekkim problemem, ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że Citroen C5 Aircross takiej jazdy nie lubi.

Citroen C5 Aircross 32
Citroen C5 Aircross 32

3. Miękkie zawieszenie

Argumentem, który potwierdza powyższe zdanie są miękkie nastawy zawieszenia. To zawsze była cecha szczególna Citroenów, które bajecznie wybierały nierówności, ale przy tym mocno się bujały. W C5 Aircross taka sytuacja się powtarza, która trochę obniża precyzję prowadzenia i wprawia samochód w zauważalne przechyły. I to nie tylko podczas testów łosia.

Wsiadając do auta po raz pierwszy od razu to czuć, ale po dłuższym przebiegu można się do tego przyzwyczaić. Poza tym nie jest to auto sportowe i na pewno częściej klienci docenią komfortowy przejazd niż ewentualny przechył.

Citroen C5 Aircross 3
Citroen C5 Aircross 3

Oczywiście to nie wszystkie cechy szczególne tego modelu, ale moje subiektywne odczucia z ostatnich jazd Citroenem. Moim zdaniem Citroen C5 Aircross nie jest autem dla każdego stąd nie widzimy ich co chwilę na ulicy, ale jest bardzo wygodnym samochodem w popularnym teraz segmencie. Wyższe nadwozie, proste wsiadanie, wysokie wyposażenie i atrakcyjna cena może skierować chętnych w stronę salonów, bo hybrydowa wersja to wydatek minimum 150 tysięcy złotych.

Konrad Stopa

Fot.  Karol Tynka

Citroen C5 Aircross 39
Citroen C5 Aircross 39
Citroen C5 Aircross 40
Citroen C5 Aircross 40
Citroen C5 Aircross 42
Citroen C5 Aircross 42
Citroen C5 Aircross 43
Citroen C5 Aircross 43
Citroen C5 Aircross 44
Citroen C5 Aircross 44
Citroen C5 Aircross 45
Citroen C5 Aircross 45
Citroen C5 Aircross 47
Citroen C5 Aircross 47
Citroen C5 Aircross 3
Citroen C5 Aircross 3
Citroen C5 Aircross 6
Citroen C5 Aircross 6
Citroen C5 Aircross 8
Citroen C5 Aircross 8
Citroen C5 Aircross 9
Citroen C5 Aircross 9
Citroen C5 Aircross 14
Citroen C5 Aircross 14
Citroen C5 Aircross 16
Citroen C5 Aircross 16
Citroen C5 Aircross 17
Citroen C5 Aircross 17
Citroen C5 Aircross 18
Citroen C5 Aircross 18
Citroen C5 Aircross 22
Citroen C5 Aircross 22
Citroen C5 Aircross 23
Citroen C5 Aircross 23
Citroen C5 Aircross 25
Citroen C5 Aircross 25
Citroen C5 Aircross 26
Citroen C5 Aircross 26
Citroen C5 Aircross 29
Citroen C5 Aircross 29
Citroen C5 Aircross 32
Citroen C5 Aircross 32
Citroen C5 Aircross 33
Citroen C5 Aircross 33
Citroen C5 Aircross 34
Citroen C5 Aircross 34
Citroen C5 Aircross 36
Citroen C5 Aircross 36
Citroen C5 Aircross 37
Citroen C5 Aircross 37
Citroen C5 Aircross 38
Citroen C5 Aircross 38
Tagi: AirCrossc5citroencitroen c5 aircrosscitroen c5 aircross hybrid
Poprzedni post

Tych marek motocyklowych masz prawo nie znać. Czy na pewno?

Następny post

Czy nadchodzi nowy Fiat Topolino?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

Następny post
Czy nadchodzi nowy Fiat Topolino?

Czy nadchodzi nowy Fiat Topolino?

Komentarze 5

  1. zorivareworilon says:
    7 miesięcy ago

    I visited a lot of website but I conceive this one has something special in it in it

    Odpowiedz
  2. health clubs near me says:
    4 miesiące ago

    This is a very good tips especially to those new to blogosphere, brief and accurate information… Thanks for sharing this one. A must read article.

    Odpowiedz
  3. Pingback: Nowy pomysł Citroëna | Moto Pod Prąd
  4. Pingback: Test: Citroen C5 Aircross FL - z nowym frontem | Moto Pod Prąd
  5. Pingback: Test: Opel Grandland - z nową twarzą | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET