• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Tych marek motocyklowych masz prawo nie znać. Czy na pewno?

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
15/04/2022
w Porady
0
marki motocyklowe

marki motocyklowe

206
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Czy marki MV Agusta, Bimota, albo SYM cokolwiek ci mówią? A może Hyosung, Indian albo Cagiva? W tym materiale przedstawiamy nietypowe marki motocyklowe, jakie są w zasadzie niedostępne na polskim rynku.

Bimota

Tak, tak – Bimota mimo że w Polsce jest w zasadzie nieznana, to we Włoszech uchodzi za legendę. Motocykle tej marki co prawda nigdy nie były szczególnie popularne, bo większość modeli jakie wprowadziła na rynek było egzemplarzami rzemieślniczymi, tj. produkowanymi ręcznie bez produkcji seryjnej, jako takiej.

Warto przeczytać

Chcesz zdiagnozować usterkę w aucie? Spróbuj diagnostyki komputerowej

Wosk do lakieru samochodowego niejedno ma imię. Co o nim powinieneś wiedzieć?

Czy Polacy uważają auta elektryczne za przyszłość motoryzacji?

Mimo że Bimota posiadała swoje jednostki napędowe, to marka zwykle posiłkowała się już dostępnymi silnikami japońskich producentów – Yamahy, Suzuki, Kawasaki i Hondy.

W latach 90’ Bimota nie mogła pochwalić się dobrymi wynikami finansowymi, dlatego zarząd firmy został zmuszony do ogłoszenia upadłości. Ostatecznie marka została przywrócona do życia w 2003 r., a tej chwili większościowy pakiet udziałowy Bimoty posiada Kawasaki, stąd też flagowy model Bimota Tesi H2 jest napędzany silnikiem wprost z Kawasaki HR2.

SYM

SYM nie wydaje się już tak egzotyczną marką w Polsce, jak jest to w przypadku Bimoty, ale wciąż – na zlotach motocyklowych zbyt często na te motocykle nie traficie. SYM to jeden z najstarszych producentów motocykli i skuterów na świecie (pierwsze motocykle powstały w latach 50 ubiegłego wieku). Jako, że jest marką tajwańską, cieszy przede wszystkim dużym zainteresowaniem w Azji.

Niskie zainteresowanie SYM’em w naszym kraju wynika przede wszystkim z faktu, że SYM produkuje przede wszystkim skutery, a te nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem, jak motocykle powyżej * 250 cm3.

* Dane za źródłem: https://motogar.pl/sklep/18516-czesci-sym – zgodne z dniem publikacji 15.04.2022 r.

Horex

O Horexie miałeś prawo nie słyszeć i to mimo że jest to marka niemiecka. Jej historia jest zawiła; marka wielokrotnie ogłaszała upadłość, a potem wracała do działalności – przez kilka lat właścicielem Horexa był sam Daimler-Benz.
Wśród topowych konstrukcji Horexa należy wspomnieć m.in. o modelu Horex VR6, który jest napędzamy silnikiem o pojemności 1,2 l i nieskromnej mocy 163 KM. Biorąc pod uwagę, że jednostka nie posiada chłodzenia cieczą, a powietrzem – VR6 należy do czołówki motocykli szosowych w swojej klasie.

Indian

W chwili publikacji tego materiału właścicielem Indiana jest grupa kapitałowa Polaris; co ciekawe – motocykle Indiana produkowane są w Polsce w Opolu, ale ze względu na mocną pozycję Harleya, Indian uchodzi w naszym kraju za egzotykę. Szkoda, bo to marka z dużym dorobkiem technologicznym i historycznym (Indian powstał na 2 lata przed Harleyem Davidsonem). Indian jest zdecydowanie najstarszym producentem motocykli z amerykańskim rodowodem.
W aktualnej ofercie marki na rynku amerykańskim dostępnych jest 8 modeli w kilkunastu różnych konfiguracjach – w tym specjalne wydania na 100. rocznicę marki

Źródło: Motogar.pl / art. sponsorowany

Tagi: adsagustabimotacagivahyosungmarki motocyklowemotocyklmotorporadysym
Poprzedni post

Budżetowe opony drożeją. Tanio już było.

Następny post

Citroen C5 Aircross Hybrid – wady i zalety

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

qsc diagnostyka

Chcesz zdiagnozować usterkę w aucie? Spróbuj diagnostyki komputerowej

Autor Redakcja Motopodprad
26/05/2022
0

Nawet nastoletnie auta są przystosowane do tego, by diagnozować ich dolegliwości z pomocą komputera. To najlepszy sposób, na sprawdzenie, który...

Wosk

Wosk do lakieru samochodowego niejedno ma imię. Co o nim powinieneś wiedzieć?

Autor Redakcja Motopodprad
20/05/2022
0

Wosk do lakieru samochodowego może mieć różne formy i przeznaczenie. Zależnie od produktu, może być wykorzystywany do wzmocnienia wytrzymałości powłoki...

ev tour 5

Czy Polacy uważają auta elektryczne za przyszłość motoryzacji?

Autor Redakcja Motopodprad
18/05/2022
0

W obecnych czasach jesteśmy świadkami dość istotnego przełomu na rynku motoryzacyjnym. A w każdym razie w segmencie samochodów osobowych, do...

dpf

Co zrobić ze starym filtrem DPF?

Autor Redakcja Motopodprad
18/05/2022
0

Filtr cząstek stałych, znany też jako DPF, przez wiele lat był tematem ożywionych dyskusji w kręgach osób związanych z motoryzacją....

Następny post
Citroen C5 Aircross 9

Citroen C5 Aircross Hybrid - wady i zalety

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.