• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Alfa Romeo Giulia, czyli walka ze stereotypami

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
19/05/2016
w Newsy
0
Alfa Romeo Giulia 1 e1463657111112

Alfa Romeo Giulia 1 e1463657111112

225
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Niektóre samochodowe premiery przechodzą bez żadnego echa. Nie ma podgrzewania atmosfery zdjęciami sylwetki w półmroku, szumnych zapowiedzi i konceptów. Potem nagle dowiadujemy się, że jest jakiś nowy model.

Warto przeczytać

Spadek sprzedaży aut w Europie

Ford Focus może zniknąć z rynku

Peugeot 408 – wizja sportowego SUVa

 

Miałem tak ostatnio z Hyundaiem Santa Fe – nie byłem świadom jego istnienia dopóki nie pojawił się na stronach jednego z poczytnych magazynów branżowych. Nowa Alfa Romeo Giulia nie jest kolejnym takim przypadkiem. W zasadzie oficjalne zdjęcia i prezentacje tylko wzmacniają moją chęć natychmiastowego znalezienia się za kierownicą tego samochodu. Wytężona praca działu PR włoskiej marki uświadamia nam jak bardzo ważnym modelem jest nowa Giulia – być może najważniejszym w ponad stuletniej historii Alfy.

Naprawdę nie chciałbym, żeby Alfa Romeo została drugą Lancią – marką produkującą cokolwiek pod płaszczykiem stylu i tradycji aż do niechybnej śmierci. Nie ukrywam, że darzę tę markę szczególnym sentymentem. Trzeba Włochom oddać to, że zawsze podążali własnymi ścieżkami. Raz wychodziło lepiej, raz gorzej, ale zawsze po swojemu. Czasami udało się stworzyć rzecz spektakularną – chociażby jednostki V6 konstruowane przez genialnego inżyniera Giuseppe Busso. Bardziej ogarnięci w temacie na pewno wiedzą, że powszechnie dziś stosowany system wtryskowy common rail także wywodzi się z Alfy Romeo, wszak debiutował w dieslach JTD modelu 156 w końcówce lat 90. Niestety bardziej pamiętane są spektakularne porażki konstrukcyjne. Tutaj przykładem mogą być słynne, znienawidzone, benzynowe Twin Sparki. Przez te wszystkie narastające przez lata problemy z Alfami przylgnęło do nich mnóstwo stereotypów. Prawie każdy wie, dlaczego kierowcy Alfy Romeo po południu nie mówią sobie „dzień dobry”…

 

Alfa Romeo Giulia (2)

 

Wszak model 159 nie był wcale złym samochodem, lecz to właśnie Giulia ma być przełomem, nowym początkiem. Fiat obiecuje, że wiele zrobił, by dopracować auto. Alfa ma się na nowo kojarzyć z segmentem premium, a ma w tym dopomóc oczywiście wersja Quadrifoglio. Podoba mi się to, że w dobie dodawania wszędzie napędu na wszystkie koła i zrobotyzowanych skrzyń biegów Giulia będzie mieć napęd na tył i sześciobiegowy manual. Wśród 'petrolheadów’ już za to ma na pewno wielki plus. 510 KM i korzystny rozkład mas mają czynić z tego sedana bardzo szybkiego rozrabiakę. Poza tym wszystkie Giulie mają być budowane z większą starannością przy zastosowaniu lepszych materiałów. No i ten design…. Elegancki i sportowy jednocześnie. Pierwsze testy prasowe potwierdzają szumne zapowiedzi producenta – warto było długo czekać na kolejnego dużego sedana Alfy. Teraz jest potrzebny sukces sprzedażowy, ale czy stereotypy nie są wśród kierowców zbyt zakorzenione? Czas pokaże.

 

Bartłomiej Puchała

Fot. Netcarshow.com

Tagi: AlfaAlfa RomeoAlfa Romeo GiuliafiatGiulianewsnowośćRomeo
Poprzedni post

Test: Toyota Aygo – designerska puszka

Następny post

Znalezione: Ford Focus RS – prawie youngtimer i nadal bardzo szybki hot-hatch!

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.

Podobne artykuły

05 New 500

Spadek sprzedaży aut w Europie

Autor Paweł Oblizajek
25/06/2022
0

W Europie rynek motoryzacyjny w dalszym ciągu przeżywa kryzys. Samochody spalinowe odnotowały spory spadek sprzedaży. Elektryki zaś zaskakują coraz większą...

Ford Focus może zniknąć z rynku

Ford Focus może zniknąć z rynku

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Ford planuje prawdziwą rewolucję modelową. Nie tak dawno informowaliśmy o zakończeniu produkcji Mondeo, a teraz okazuje się, że do grona...

peugeot 408 2023 17

Peugeot 408 – wizja sportowego SUVa

Autor Konrad Stopa
24/06/2022
0

Zapowiedzieli niedawno nowy model i dotrzymali słowa. Peugeot 408 to najnowszy wyrób Francuzów. Będzie to kolejny SUV o dynamicznym nadwoziu,...

Mazda chce zadbać o środowisko

Mazda chce zadbać o środowisko

Autor Paweł Oblizajek
20/06/2022
0

Troska o środowisko oraz elektryfikacja pojazdów to tematy bardzo modne w ostatnim czasie. Chociaż o słuszności tego typu działań często...

Następny post
FocusRS

Znalezione: Ford Focus RS - prawie youngtimer i nadal bardzo szybki hot-hatch!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.