Nowe Volvo XC90 przyłapane!

Następca długo oczekiwanego Volvo XC90 został przyłapany podczas zimowych testów. Zobaczcie pierwsze w polskiej sieci zdjęcia!

Volvo dało już wcześniej wskazówki dotyczące stylizacji następcy XC90. Pamiętacie XC Coupé Concept? Choć był on autem dwudrzwiowym, zaprezentował kierunek nowej filozofii architektury szwedzkiej marki. Jakiś czas później, motoryzacyjnemu światu pokazano teasery, na których widać było już kontury i większe lub mniejsze szczegóły produkcyjnej wersji auta, m.in. światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery T, tylne światła również w tej technologii czy system rozrywki z ekranem z zupełnie nowym ekranem dotykowym.

volvo-xc90-2014-teaser_glo

Teraz możemy zobaczyć dopiero co przyłapaną, zasłoniętą wersję testową auta. Sądząc po zdjęciach szpiegowskich, XC90 ma niżej poprowadzony od poprzednika zwis tylny, co zapewne poprawi bezpieczeństwo pasażerów podróżujących w trzecim rzędzie siedzeń. Taka konstrukcja zwiększy też przestrzeń bagażnika auta. Poza tym nowe Volvo wydaje się być bardziej masywne i niżej zawieszone.Widać też, że konstruktorzy pomyśleli o pasażerach w środku – kabina jest wyraźnie większa, niż w poprzedniku.

Clipboard01

Wszystkie wersje XC90 będą napędzane nowymi, czterocylindrowymi jednostkami Drive- E. Nie szukajcie błędów w sformułowaniu tego zdania. Volvo postawiło na ekologię, więc pożegnajmy się z V6-tkami i V8-kami w ofercie. Czterocylindrowe diesle i benzyny zostaną uzbrojone, w zależności od wersji, w jedną turbinę lub dwie turbiny. Mocniejsze otrzymają też kompresor. Producent obiecuje, że nie zrezygnował z dobrych osiągów. Nowe jednostki są w stanie wykrzesać 300 KM, zużywając przy tym o wiele mniejsze ilości paliwa.

Clipboard01

Nowe XC90 będzie też opływało w różne nowinki techniczne. Szwedzi poinformowali m.in. o systemie wykrywania pieszych w ciemności. Samochód ma ostrzegać kierowcę przed niewidocznym pieszym i w przypadku sygnału zagrożenia potrąceniem, jeśli kierowca nie zareaguje,  automatycznie zahamować.

Oficjalna prezentacja następcy obecnego modelu XC90 nastąpi na jesieni 2014 roku. Samochód trafi do salonów na początku przyszłego roku.

Poniżej – xc coupe concept.

2014-volvo-xc90-koncept_glo

źródło, fot. www.autocar.co.uk, Volvo

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM AT, zwana Francą oraz Hyundai i30 1.4, zwany przeze mnie pieszczotliwie Nissanem. Chciałbym na co dzień jeździć Lexusem LS400 z końcówki lat 90-tych. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...