Volvo EC40 i EX40 to tak naprawdę nie nowe modele aut szwedzkiej marki, a jedynie zmiany nazw modeli elektrycznych marki. Oczywiście oba są z gamy suvovatych.
Volvo Cars postanowił właśnie uprościć nazwy swoich elektrycznych modeli. Ustandaryzowane nazwy mają ułatwić klientom nawigację po gamie produktowej Volvo podczas poszukiwań nowego samochodu. Wszystko w duchu transformacji ku elektrykom do 2030 roku.
Modele w pełni elektryczne XC40 Recharge i C40 Recharge zostają przemianowane na EX40 i EC40, zgodnie z nazewnictwem reszty elektryków: EX30, EX90 i EM90. Co ważne, nazwa XC40 będzie nadal używana dla wariantów z napędem spalinowym. Zmiany obejmują także usunięcie oznaczenia Recharge z modeli hybryd plug-in, które teraz są oznaczane sufiksem T6 lub T8, wskazującym na poziom mocy.
W 2023 roku pojazdy w pełni elektryczne stanowiły 16 procent globalnych wolumenów sprzedaży, co oznacza wzrost o 70 procent w porównaniu z 2022 rokiem. Modele EX30, EX90 i EM90 wejdą na rynek w tym roku, zwiększając liczbę w pełni elektrycznych modeli Volvo w portfolio do pięciu, a wkrótce pojawią się kolejne nowe modele.
Koncern wprowadza również nowy pakiet oprogramowania Performance dla wariantów Twin Motor modeli EX40 i EC40, oraz aktualizację dla poprzedniego roku modelowego. Pakiet oprogramowania Performance zwiększa moc o 25 kW dla szybszego przyspieszenia, obejmuje także unikalne mapowanie pedału dla szybszej reakcji na gaz oraz tryb jazdy Performance, odblokowujący pełne 325 kW. Na wybranych rynkach oprogramowanie Performance będzie oferowane jako opcjonalny pakiet aktualizacji przez aplikację Volvo Cars, dostępne przy składaniu zamówienia na nowy samochód. Kierowcy posiadający poprzedni rok modelowy (2024) samochodów C40 i XC40 Recharge będą mogli zakupić i pobrać oprogramowanie prosto z aplikacji.
Volvo inwestuje również w rozwój samochodów hybrydowych. Warianty benzynowe mild hybrid B5 dla modeli XC60 i XC90 mają teraz bardziej efektywny cykl spalania, co przynosi redukcję emisji CO2 i poprawę wykorzystania paliwa o około 4 procent dla XC60 i około 2 procent dla XC90, według cyklu WLTP.
Dodatkowo, w ofercie pojawia się wariant Black Edition dla modeli EX40, EC40 i XC40, wzorowany na sukcesie XC60 Black Edition wprowadzonego w ubiegłym roku. Modele Black Edition mają lakier w kolorze Onyx Black, czarne elementy znamionowe marki, 20-calowe pięcioramienne felgi lakierowane na wysoki połysk oraz inne wnętrze.
Konrad Stopa
fot. Volvo
Komentarze 1