Hybrydy plug-in są teraz mocno popularne więc nie dziwi ich rozwój. Porsche uaktualnia swoje napędy w modelu Panamera E-hybrid. Porsche będzie się szybciej ładować oraz zwiększono jego zasięg na prądzie.
Porsche rozwija ofertę napędów dla swojej sportowej limuzyny Panamera E-hybrid. W ramach strategii E-Performance wprowadza nowe warianty Panamera 4 E-Hybrid i Panamera 4S E-Hybrid. To reakcja na rosnące zainteresowanie hybrydami plug-in.
Opcja Panamera 4 E-Hybrid cechuje się efektywnością i wszechstronnością. Porsche wykorzystało nowy układ hybrydowy ze zmodernizowanym silnikiem benzynowym 2.9 V6 biturbo (304 KM). Moc systemowa wynosi w tym przypadku 470 KM oraz maksymalny moment obrotowy 650 Nm umożliwiają przyspieszenie do 100 km/h w 4,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 280 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 96 kilometrów.
Panamera 4S E-Hybrid skupia się na dynamice jazdy i harmonijnym dostarczaniu mocy w górnym zakresie obrotów. Silnik 2.9 V6 biturbo generuje moc 353 KM, a moc systemowa to już 544 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h.
Warianty Porsche Panamera E-Hybrid oferują teraz większy zasięg w trybie elektrycznym, szybsze ładowanie, lepszą reakcję na pedał gazu i ulepszone właściwości jezdne. Nowy akumulator o pojemności 25,9 kWh zwiększa zasięg, a nowy silnik elektryczny o mocy 190 KM poprawia efektywność. Pojawiły się także innowacyjne tryby jazdy E-Hybrid. Wszystkie warianty Panamera są wyposażone w adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne Porsche Active Suspension Management (PASM).
Ile to kosztuje?
Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory LED Matrix, 19-calowe obręcze w Panamera 4 E-Hybrid i 20-calowe w Panamera 4S E-Hybrid. Ceny w Polsce zaczynają się od 536 tys. zł dla Panamera 4 E-Hybrid, 583 tys. zł dla Panamera 4 E-Hybrid Executive i 600 tys. zł dla Panamera 4S E-Hybrid. Dostawy rozpoczną się w drugim kwartale 2024 r.
Konrad Stopa
fot. Porsche
Komentarze 1