• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne Wybory: Jaguar XJ vs Jaguar I-pace

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
17/08/2023
w Fascynacje, Nowe, Używane
0
xj vs i pace 3

xj vs i pace 3

457
SHARES
4.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Motoryzacja się zmienia! I to faktycznie się zmienia, a ja nie miałem lepszego pomysłu na początek tego tekstu. Jaguar XJ vs. Jaguar I-Pace. Dwa koty, dwa Jaguary i… to tyle, co je łączy. Cała reszta dobitnie pokazuje, że… motoryzacja się mocno zmieniła! Gdy wsiadłem za kierownicę pierwszego elektrycznego Jaguara pomyślałem głośno, że takie marki, jak Jaguar mają ciężki orzech do zgryzienia.

Kiedyś to było

SUV Jaguara? Jaguar na prąd? Toż to nie do pomyślenia!?!? Popatrzcie na klasycznego XJ6 z lat 70-tych ubiegłego wieku. To jest Jaguar! Klasyczny, niepowtarzalny i roztaczający wokół siebie aurę magii niczym chwalebna woda z Lichenia. W chwili debiutu pierwszej generacji XJ nie było mnie na świecie. W chwili debiutu widocznej na zdjęciach drugiej generacji XJ nadal się nie urodziłem. Nie mam pojęcia jakie te auta robiły wrażenie kilkadziesiąt lat temu. Jednak teraz, na ich widok jaram się jak dziecko przy budce z lodami. Niestety takie modele jak klasyczny XJ i nie tylko, stały się przekleństwem Jaguara. Dlaczego? Ponieważ mocno zbudowały tożsamość marki i uwydatniły charakter. Tożsamość i charakter, które ciężko zmienić przy jednoczesnym zachowaniu swojej twarzy. Nadążasz jeszcze?

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Jaguar XJ 16
Jaguar XJ 16
Jaguar XJ 1
Jaguar XJ 1
Jaguar XJ 14
Jaguar XJ 14
Jaguar XJ 13
Jaguar XJ 13
Jaguar XJ 11
Jaguar XJ 11
Jaguar XJ 9
Jaguar XJ 9
Jaguar XJ 12
Jaguar XJ 12
Jaguar XJ 8
Jaguar XJ 8
Jaguar XJ 7
Jaguar XJ 7
Jaguar XJ 5
Jaguar XJ 5
Jaguar XJ 15
Jaguar XJ 15
Jaguar XJ 6
Jaguar XJ 6
Jaguar XJ 10
Jaguar XJ 10
Jaguar XJ 4
Jaguar XJ 4
Jaguar XJ 3
Jaguar XJ 3
Jaguar XJ 2
Jaguar XJ 2

XJ niezależnie od generacji był autem dla ekscentryków i dziwaków. To bardzo specyficzny model, który nie byłby w stanie (nie tylko on) utrzymać marki przy życiu. Wybór Jaguara mógł być tylko jeden – idziemy w SUV-y! Jak wszyscy! Ale Jaguar nigdy nie był dla wszystkich więc stworzenie SUV-a czy SUV-a na prąd było nie lada wyzwaniem nie tylko dla Jaguara, ale także dla zmiany przekonań wielu osób.

ADVERTISEMENT

Teraz jest inaczej

Tak, I-Pace jest SUV-em. Tak, jest na prąd. Tak, jest pierwszym Jaguarem na prąd. I-Pace przeciera szlaki i pokazuje, jak będą wyglądały i jeździły Jaguary już niedługo. Tak, ma trudne zadanie, bo jest tym pierwszym. Musi wyjść na scenę, powiedzieć wierszyk, a jak się zająknie to przy każdej nadarzającej się okazji będzie mu to wypomniane! Na tle klasycznego XJ6 wygląda niczym thermormix przy 60-letniej kucharce Bożenie, która z niejednego pieca chleb jadła. XJ pięknie się starzeje. Bliżej mu do klasy Clooneya niż do Krzysztofa Ibisza, który chce być wiecznie młody. XJ nie chce być młody na siłę. Lubi swoje zmarszczki, potrafi wypić (ma dwa baki i można go tankować na dwa szlauchy – to fakt, a nie żart) i wymaga sporo miłości (musisz naprawdę go kochać, żeby nim jeździć). I-Pace wymaga sporo cierpliwości (jak to elektryk, trzeba swoje odczekać aż się naładuje) i nie oczekuje miłości. To współczesny, kosmopolityczny samochód. Dobrze się czuje we współczesnym świecie bo sam jest nowoczesny.

Jaguar I pace 6
Jaguar I pace 6
Jaguar I pace 9
Jaguar I pace 9
Jaguar I pace 10
Jaguar I pace 10
Jaguar I pace 2
Jaguar I pace 2
Jaguar I pace 8
Jaguar I pace 8
Jaguar I pace 3
Jaguar I pace 3
Jaguar I pace 7
Jaguar I pace 7
Jaguar I pace 4
Jaguar I pace 4
Jaguar I pace 5
Jaguar I pace 5
Jaguar I pace 1
Jaguar I pace 1

Jak one jeżdżą?

Jazda starym XJ w dzisiejszych realiach jest przygodą niczym każda, nawet najkrótsza podróż Kubusia z prosiaczkiem idących tam, dokąd zmierzają. Jazda I-Pace nie zawsze jest przygodą, ale zawsze jest szybka. Jaguar na prąd pierwszą setkę robi w 4,8 sekundy (nie próbujcie tego w domu) i jest w stanie powtórzyć ten wyczyn wiele razy pod rząd (tym bardziej nie róbcie tego w domu!). Aż mu się prąd wyczerpie (mniej więcej po 400 km podróży). Nie budzi większych emocji, chociaż chcąc być szczerym…

I-Pace waży grubo ponad dwie tony. Ale tej masy nie czuć! Jest niczym Pudzian w Tańcu z Gwiazdami! Nie, on jest lepszy od Pudziana! Jeśli gdziekolwiek w elektrycznym Jaguarze szukać jakiejkolwiek zawartości Jaguara, to właśnie w zawieszeniu, które świetnie maskuje masę auta. I nie chodzi mi o to, że kot na prąd jest super komfortowy czy zgrabnie sportowy. On jest raczej bardzo przewidywalny i na swój sposób adaptacyjny. Co mam na myśli? W jakiś magiczny sposób potrafi dać nam duży komfort, ale kiedy trzeba potrafi dać czadu w zakręcie.

Jaguar XJ 8
Jaguar XJ 8
Jaguar I pace 6
Jaguar I pace 6

Na temat zawartości Jaguara w Jaguarze w przypadku klasycznego XJ nie ma sensu się rozpisywać. To auto po prostu emanuje brytyjskością od samego początku. Wystarczy, że na niego popatrzysz i już wiesz, że nie jest to zawodnik jakiejś śmiesznej organizacji MMA. To stary wyjadacz lubujący się w klasycznym boksie z dawnych lat. Klasa sama w sobie.

xj vs i pace 7
xj vs i pace 7

Oczywiście rzetelne i chirurgiczne porównanie tych samochodów… nie ma większego sensu. To są dwa motoryzacyjne światy. Jak woda oligoceńska i mocny gaz. Ale wiecie co? Te dwa Jaguary… idealnie się dopełniają. Klasyczny XJ do zadawaniu szyku i weekendowych objazdów miasta oraz I-Pace na co dzień, do przemieszczania się i załatwiania spraw w urzędzie gminy. Nie pogardziłbym takim zestawem. I myślę, że nie ja jeden właśnie taki zestaw chętnie widziałbym w swoim garażu w jakiejś modnej dzielnicy Bydgoszczy…

Paweł Kaczor

Zdjęcia Jaguar XJ vs Jaguar I-pace

Jaguar I pace 1
Jaguar I pace 1
Jaguar I pace 2
Jaguar I pace 2
Jaguar I pace 3
Jaguar I pace 3
Jaguar I pace 4
Jaguar I pace 4
Jaguar I pace 5
Jaguar I pace 5
Jaguar I pace 6
Jaguar I pace 6
Jaguar I pace 7
Jaguar I pace 7
Jaguar I pace 8
Jaguar I pace 8
Jaguar I pace 9
Jaguar I pace 9
Jaguar I pace 10
Jaguar I pace 10
Jaguar XJ 1
Jaguar XJ 1
Jaguar XJ 2
Jaguar XJ 2
Jaguar XJ 3
Jaguar XJ 3
Jaguar XJ 4
Jaguar XJ 4
Jaguar XJ 5
Jaguar XJ 5
Jaguar XJ 6
Jaguar XJ 6
Jaguar XJ 7
Jaguar XJ 7
Jaguar XJ 8
Jaguar XJ 8
Jaguar XJ 9
Jaguar XJ 9
Jaguar XJ 10
Jaguar XJ 10
Jaguar XJ 11
Jaguar XJ 11
Jaguar XJ 12
Jaguar XJ 12
Jaguar XJ 13
Jaguar XJ 13
Jaguar XJ 14
Jaguar XJ 14
Jaguar XJ 15
Jaguar XJ 15
Jaguar XJ 16
Jaguar XJ 16
xj vs i pace 1
xj vs i pace 1
xj vs i pace 2
xj vs i pace 2
xj vs i pace 3 1
xj vs i pace 3 1
xj vs i pace 4
xj vs i pace 4
xj vs i pace 5
xj vs i pace 5
xj vs i pace 6
xj vs i pace 6
xj vs i pace 7
xj vs i pace 7
xj vs i pace 8
xj vs i pace 8
xj vs i pace 9
xj vs i pace 9
xj vs i pace 10
xj vs i pace 10
Tagi: jaguarJaguar I-pacejaguar xj6samochody elektrycznetrudne wyboryxj
Poprzedni post

Mazda nie zamierza jeszcze rezygnować z diesli

Następny post

Zenvo Aurora – nowe hiperauto z Danii

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
zenvo aurora 2

Zenvo Aurora - nowe hiperauto z Danii

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET