Rok 2021 zmierza ku końcowi. Zostało tak naprawdę dwa i pół miesiąca do czasu podsumowań. Po dziewięciu miesiącach bieżącego roku liderem sprzedaży nowych samochodów w Polsce jest Toyota. I nic nie wskazuje na to, by mogło się to zmienić.
Toyota pewnie zmierza po zwycięstwo w rankingu sprzedaży nowych aut w Polsce. Patrząc na osiągane wyniki i ogromny wzrost sprzedaży status lidera jest nieunikniony. W sumie japońska marka dostarczyła w tym roku klientom 57.123 auta i posiada 16,45 proc. udziału w rynku. Nawet pomimo spadku (we wrześniu sprzedano mniej samochodów niż w sierpniu) to Toyota w dalszym ciągu może się pochwalić świetnym wynikiem. Od początku roku marka notuje ponad 35,7 proc. wzrostu.
Drugą pozycję w rankingu zajmuje Skoda. Czeska marka po 9 miesiącach tego roku notuje sprzedaż na poziomie 37.458 sztuk. To niemal 20.000 sztuk mniej niż lider. Patrząc na pogłoski o czasowym zamknięciu produkcji nowych samochodów tej marki wydaje się, że różnica w sprzedaży jest nie do nadrobienia w tak krótkim czasie.
Ostatnie miejsce na podium zajmuje dosyć niespodziewanie Volkswagen. Do tej pory z salonów sprzedaży wyjechało 27.290 samochodów tej marki co oznacza wynik o 10,9 % lepszy niż w analogicznym czasie 2020 roku.
Zacięta walka czeka nas zaś w klasie premium. Na ten moment liderem pozostaje BMW z wynikiem 18.372 sztuk sprzedanych samochodów. Tuż za nim miejsce zajmują kolejne niemieckie marki – Audi i Mercedes. Audi sprzedało jak dotąd 15.222 auta a Mercedes niewiele mniej bo 14.584 auta.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Producenci