• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Peugeot 308 SW 120 KM – potrafi podrapać

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
23/01/2018
w Nowe
0
Peugeot 308 SW 3

Peugeot 308 SW 3

140
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Niby zwykłe, szare kombi na bazie kompaktu, a jednak bardzo mi przypadło do gustu. Starzeje się? A może to wina Peugeota 308 SW, który po prostu z żadnej strony nie irytuje? O tym i o kilku innych niuansach przeczytacie poniżej.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

 

No bo diesel, zwykły kompakt, popularna jednostka i dość flotowy wygląd. Co tu niby ma zaskoczyć? Tak się składa, że auto, które niczym nie denerwuje też już trzeba zaliczyć do tych dobrych i godnych polecenia, bo przecież nie wszyscy są fanami motoryzacji szukającymi niepowtarzalnych perełek.

Ale czy można aż tak nudno pisać o samochodzie roku 2014? Minęło już cztery lata, więc auto miało prawo trochę się opatrzeć. Z zewnątrz, mimo niedawnego faceliftingu, zmieniło się niewiele, ale to nie oznacza, że 308 stało się brzydkie? To nadal spokojne, ale ponadczasowe nadwozie ze zmodyfikowanym uśmiechem grilla, który, moim zdaniem, nie wygląda źle. Światła do jazdy dziennej w technologii LED trafiły do głównych reflektorów, a smukłe halogeny przeciwmgielne oraz minimalistyczny napis Peugeot tworzy elegancką facjatę tego auta. Równie dobrze jest z tyłu samochodu.

 

 

Największy plus to jednak fakt, że 308 SW wygląda spójnie i dopracowanie. Kombi w kompaktach czasami projektowo przeraża – tutaj takiego strachu się nie nabawimy. Owszem z profilu może dziwić obecność tylnych reflektorów, które zachodzą pod słupek C. Przyznajmy jednak, że jak na francuzów i tak jest spokojnie.

Dużo bardziej ekstrawagancko jest po otwarciu drzwi. O ile oczywiście nie mieliście wcześniej przyjemności z nowymi produktami spod znaku lwa. Dwie najważniejsze cechy wnętrza 308 to minimalizm oraz inne położenie zegarów względem malutkiej kierownicy. Mimo, że jeździłem już niejednym modelem z taką ergonomią tych elementów, to nadal potrzebowałem dłuższej chwili, żeby się przyzwyczaić do patrzenia na czytelne tarcze nad, a nie przez, skórzany i przyjemny w dotyku wieniec. Same zegary również są ciekawe, ponieważ wskazówki obrotomierza i temperatury oleju wędrują przeciwnie niż prędkościomierz i wskaźnik paliwa.

 

 

Wracając jeszcze do projektu wnętrza. Osobiście bardzo mi się on podoba, bo brak wielu przycisków wygląda bardzo estetycznie. Niestety przeniesienie wszystkich kanałów obsługi auta do dotykowego wyświetlacza (ma ładne grafiki, płynnie działa) jest bardzo niewygodne. Dlaczego? Bo zmienianie co chwilę radia, nawigacji, a jeszcze do tego zmiana temperatury dwustrefowej, automatycznej klimatyzacji wymaga kilku kroków. Na konsoli centralnej zostało tylko pokrętło od głośności.

Co do użyteczności wnętrza, kompaktowemu kombi francuskiej marki nie mam nic do zarzucenia. Fotele są bardzo wygodne, a ilość miejsca dla każdego z 5 pasażerów jest wystarczająca. Oczywiście na tylnej kanapie dla trójki dorosłych komfort nie będzie może najwyższy, ale z takiej opcji można korzystać nie tylko awaryjnie. Nie jest źle również pod względem pakowności w bagażniku. Jego pojemność to aż 556 litrów, dużej i ustawnej przestrzeni. Niski próg załadunku oraz podwójna podłoga tylko potęguje jego praktyczność.

 

 

Chwilę czasu ma też motor zamontowany pod maską francuskiego auta. Wysokoprężna jednostka HDi o pojemności 1,6 litra nie ma za dużo wspólnego z downsizingiem, ponieważ oferuje 120 KM mocy i jest to mocniejsza odmiana prezentowana w cenniku. Na szczęście jednak, dzięki nie poddaniu się nowej modzie sprawia, że ten silnik to chyba najlepsza rzecz w tym aucie. Działa bardzo elastycznie, równo, a przy tym bardzo dobrze napędza to 1,3-tonowe auto. Mimo, że na papierze nie wygląda to zachęcająco – 199 km/h prędkości maksymalnej i sprint do setki w 9,9 sekundy – to auto potrafi być dynamiczne, nie tracąc przy tym na komforcie podróży.

Równie dobrze w rachunku sumienia wychodzi również spalanie. Pod moją, dość ciężką nogą, średnio samochód spalił 6 litrów. Większość testu miała jednak miejsce na autostradzie i  w mieście, a wynik ten niewiele się podnosił. To wielka zaleta, bo przy 140 km/h auto na 6 biegu nie przekraczało nawet 3 tys. obrotów. Dodam, że w aucie zamontowany był manual z sześcioma przełożeniami.

Dlatego też 308 SW z tym silnikiem idealnie sprawdza się w każdych warunkach. Nieważne czy jest to droga szybkiego ruchu, miasto lub pozamiejskie jezdnie gorszego sortu. Komfortowo zestrojone zawieszenie nieźle wybiera wszystkie nierówności nie wpływając negatywnie na sterowanie samochodem.

 

 

Układ kierowniczy z małym wieńcem koła kierownicy wymaga przyzwyczajenia, ale nie przekłamuje sytuacji spod przednich kół. Z drugiej jednak strony ten mały wieniec pomaga w łatwym manewrowaniu samochodu. Nasz egzemplarz wyposażony był jedynie w czujniki parkowania, ale mimo to parkowanie tyłem tego 4,6 metrowego auta nie należało do najtrudniejszych zadań. Problemów nie ma również podczas pokonywania szybkich zakrętów, ponieważ 308 prowadzi się dość pewnie. Nie jest również podatne na boczne podmuchy wiatru.

Tak więc Peugeot 308 SW to naprawdę dobrze wykonany samochód, który w większości przypadków po prostu nie ma wad. Dobrze przyspiesza, nieźle hamuje, pewnie skręca, a przy tym mieści naprawdę sporo, a to przecież ważne w rodzinnym samochodzie. Niewiele też pali, więc nie zrujnuje familijnego budżetu.

 

 

Czy w takim razie to auto idealne? Nasz egzemplarz skonfigurowano dosyć zachowawczo – dokładnie poziom wyposażenia to Active. Jest w nim wszystko co powinno znaleźć się w aucie z 2018 roku, a samochód wyceniono na około 100 tysięcy złotych. Bez dodatków bazowo takie nadwozie z najsłabszym benzyniakiem można kupić już za 73000 złotych. To chyba pierwszy raz, gdy testowy egzemplarz nie jest zbytnio odrealniony od tych kupowanych przez przeciętnego Polaka – i dobrze!

Dalej nie wiem więc czy ja się zestarzałem, czy ten Peugeot 308 SW jest tak dobry. Możecie obstawiać w komentarzach (z chęcią się dowiem), ale ten francuski kompakt, zwłaszcza z tym silnikiem szczerze polecam.

 

Konrad Stopa

 

 

Peugeot 308 SW 33
Peugeot 308 SW 33
Peugeot 308 SW 32
Peugeot 308 SW 32
Peugeot 308 SW 29
Peugeot 308 SW 29
Peugeot 308 SW 28
Peugeot 308 SW 28
Peugeot 308 SW 21
Peugeot 308 SW 21
Peugeot 308 SW 9
Peugeot 308 SW 9
Peugeot 308 SW 7
Peugeot 308 SW 7
Peugeot 308 SW 1
Peugeot 308 SW 1
Peugeot 308 SW 3
Peugeot 308 SW 3
Peugeot 308 SW 5
Peugeot 308 SW 5
Peugeot 308 SW 6
Peugeot 308 SW 6
Peugeot 308 SW 25
Peugeot 308 SW 25
Peugeot 308 SW 26
Peugeot 308 SW 26
Peugeot 308 SW 24
Peugeot 308 SW 24
Peugeot 308 SW 23
Peugeot 308 SW 23
Peugeot 308 SW 30
Peugeot 308 SW 30
Peugeot 308 SW 31
Peugeot 308 SW 31
Peugeot 308 SW 18
Peugeot 308 SW 18
Peugeot 308 SW 17
Peugeot 308 SW 17
Peugeot 308 SW 11
Peugeot 308 SW 11
Peugeot 308 SW 16
Peugeot 308 SW 16
Peugeot 308 SW 15
Peugeot 308 SW 15
Peugeot 308 SW 14
Peugeot 308 SW 14
Peugeot 308 SW 10
Peugeot 308 SW 10
Peugeot 308 SW 12
Peugeot 308 SW 12
Peugeot 308 SW 13
Peugeot 308 SW 13
Peugeot 308 SW 19
Peugeot 308 SW 19
Peugeot 308 SW 27
Peugeot 308 SW 27

 

 

Wygląd: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Przyspieszenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Jazda: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Ogółem: 7.8 out of 10 stars (78/100)

 

Dane Techniczne:

Silnik: R4
Pojemność: 1560 cm3
Moc: 120KM
Moment: 300 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów: Manualna, sześciobiegowa
0-100 km/h: 9.9 s
Prędkość max.: 195 km/h
Cena: ok. 100000 PLN

Tagi: 308 swpeugeotpeugeot 308peugeot 308 kombipeugeot 308 sw
Poprzedni post

Salony Inchcape Motor Polska wyróżnione przez BMW

Następny post

Następny Jaguar XJ będzie elektryczny?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
Jaguar XJ 2016 1600 1c

Następny Jaguar XJ będzie elektryczny?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET