• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Opel Astra 1.6 Hybrid – zadziorny hatchback z klasą

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
02/06/2023
w Nowe
1
Opel Astra L
387
SHARES
3.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kilka lat temu Opel opuścił General Motors i wzmocnił szeregi koncernu PSA. Już wtedy wiedzieliśmy, że Francuzi dorzucą do projektu swoje kilka groszy i znacząco zmienią jego styl oraz wygląd. Czy ten francusko-niemiecki związek pozwoli Astrze wzmocnić swoją pozycję na rynku? Jedno jest pewne, nowy Opel Astra potrafi zrobić wrażenie.

Astra jest jednym z z najdłużej produkowanych samochodów niemieckiej marki, który ustępuje jedynie Corsie. Model ten zadebiutował w 1991 roku, a jego najnowsza generacja ujrzała światło dzienne w 2021 roku. Co więcej, jest to pierwsza generacja Astry, która została w pełni zaprojektowana po przejęciu marki przez Peugeota. Trzeba przyznać, wyszło to nowej Astrze na dobre.

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Opel Astra L

Opel Astra z odmienionym designem

Można powiedzieć wiele złego o Francuzach i ich zamiłowaniu do wszelakiej maści dziwactw i niekonwencjonalnych rozwiązań. Jednak w kwestii designu po raz kolejny pokazali, że potrafią zaprojektować samochód, który przyciąga wzrok. Nowa Astra znacząco wyróżnia się na tle rodzeństwa i od razu poznamy, że Peugeot maczał w niej palce. Pojazd został znacząco przeprojektowany i nie przypomina już nudnego wozidła dla emerytów, tylko zadziornego hatchbacka o sportowym charakterze.

ADVERTISEMENT

Jeździłem poprzednią Astrą i ten samochód był po prostu poprawny w każdym calu. Nudny, wyprany z emocji i pozbawiony charakteru. Jednak Francuzi postanowili odmienić jego wizerunek. Otrzymaliśmy charakterystyczny przód z z panelem Opel Vizor, który został świetnie zintegrowany z przednimi reflektorami. Nowa Astra wyróżnia się również ostrymi liniami i subtelnymi przetłoczeniami, które wraz z dwukolorowym nadwoziem stanowią idealne połączenie. Oczywiście możemy zauważyć pewne podobieństwa do bratniego Peugeota, ale znacznie różnią się one charakterem.

Muszę przyznać, że ten model zrobił na mnie bardzo dobre pierwsze wrażenie. Wnętrze również nie ustępowało pola i prezentowało się bardzo dobrze. Od razu możemy dostrzec domieszkę francuskiej krwi w interiorze. Kokpit wyróżnia się zagięciami deski rozdzielczej, która skierowana jest w stronę kierowcy. Z jednej strony jest to bardzo praktyczne rozwiązanie. Dzięki lepszemu kątowi kierowca bez problemu widzi wszystko na wyświetlaczu i na krócej musi odrywać wzrok od przedniej szyby. Z drugiej strony wygląda to bardzo ciekawie i stanowi wyróżnik na tle konkurencji.

20230404 164401

Przemyślane wnętrze z kilkoma szpetnymi akcentami

Swoją przygodę z Astrą mogę przyrównać do miłości. Najpierw wszystko wygląda idealnie, a dopiero przy dłuższym obcowaniu zaczynamy dostrzegać wady. Jakież to francuskie. Tak też jest z Astrą. Robi bardzo dobre pierwsze wrażenie, przez co dopiero potem zauważamy jej wady. W pierwszej kolejności rzuciła mi się w oczy kierownica, której środkowa część według mnie jest zbyt wystająca. Sprawia to, że wygląda na nieco zbyt masywną, przez co jest po prostu brzydka. Następnie zacząłem dostrzegać gorsze wykonanie niektórych elementów wnętrza. Kaskada plastiku oraz fortepianowej czerni ostudziła nieco mój zapał do tego modelu.

Francuzi zadbali o to, żeby Astrę można było zarówno kochać, jak i nienawidzić. We wnętrzu znalazły się bardzo wygodne fotele AGR, za które z pewnością możemy pochwalić Opla. Dodatkowo sam system inforozrywki również wypada nieźle. Nie jest on idealny, ale jednocześnie nie odstaje daleko od konkurencji. Zdecydowanie gorzej prezentuje się zestaw cyfrowych wskaźników, który jest nieco szpetny i przestarzały. Nie dość, że patrzyłem na drogę zza nabrzmiałej kierownicy, to jeszcze mój wzrok musiał wędrować w kierunku szpetnego wyświetlacza kierowcy.

Oplowi można również przyznać plusa za przestronne wnętrze. Nasi pasażerowie nie powinni narzekać na ilość miejsca na nogi, oczywiście z wyjątkiem osób, które przekraczają 180 cm wzrostu. Sam model mierzy 4374 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1441 mm wysokości. W efekcie czego nie powinno nam zabraknąć przestrzeni na nasze bagaże. Domyślnie bagażnik oferuje nam 352 litry przestrzeni załadunkowej. Jednak po złożeniu tylnych foteli pojemność bagażnika wzrośnie do 1268 litrów. Niestety jest to nieco gorszy wynik od wariantu wyposażonego w tradycyjny układ napędowy, jednak nie można mieć wszystkiego.

Opel Astra L

Dynamika i oszczędność

Na pokład testowanego przeze mnie egzemplarza trafił hybrydowy układ napędowy bazujący na 1,6-litrowym, turbodoładowanym, czterocylindrowym silniku spalinowym. Wraz z elektrycznym motorem dostarcza on 180 KM mocy oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Według mnie takie zestawienie jest w zupełności wystarczające. Samochód dynamicznie przyśpiesza i nie można narzekać na brak mocy. Sam model wygląda na zdecydowanie bardziej usportowiony niż wypada to w praktyce. Niemniej jednak pierwsza setka wskoczy na licznik po niespełna 7,6 sekundach i możemy rozpędzić nową Astrę maksymalnie do 225 km/h. Tak więc Opel nadal ma się czym pochwalić. Myślę, że topowa wersja GSe z 225-konnym układem napędowym będzie właściwą wisienką na niemiecko-francuskim torcie.

Nowy Opel Astra jest również bardzo wygody i może poszczycić się dobrymi właściwościami jezdnymi. Tym samochodem po prostu dobrze się jeździ. Może brakuje mu nieco sportowych osiągów, jednak żaden samochód nie jest ideałem. Opel zrobił tutaj krok w bardzo dobrą stronę i zabrakło naprawdę niewiele aby prześcignąć konkurencje. Obecnie jednak nowa Astra jest po prostu na poziomie.

Astra również może pochwalić się w miarę niskim spalaniem. Podczas spokojnej jazdy po mieście możemy zejść poniżej 7 litrów na setkę. Podobnie też wypada podczas jazdy ekspresówkami czy autostradami. Sam akumulator o pojemności 12,4 kWh pozwala przejechać nam około 40-45 kilometrów na pełnym naładowaniu. Nadal jest to daleko od deklarowanych 66 km. Niemniej jednak myślę, że nowa Astra idealnie sprawdziłaby się jako daily car służący nam do dojazdów do pracy i załatwieniu spraw na mieście. W trasie również jest niczego sobie.

Opel Astra L

Gdzie jest haczyk?

Opel od dawna nie należy do najtańszych marek, co odzwierciedlają również ceny nowej Astry. Za najtańszy model wyposażony wyłącznie w silnik spalinowy musimy zapłacić od 109 800 złotych. Natomiast zakup hybrydowej Astry w kompacie wiąże się z wydatkiem na poziomie co najmniej 174 500 złotych. Oczywiście jeszcze więcej zapłacimy za kombi. Jeżeli chcemy zakupić dobrze doposażony egzemplarz z hybrydą na pokładzie, to zostawimy w salonie około 200.000 złotych. Jednak w zamian dostaniemy dynamiczny i przyjemne dla oka samochód z wszystkimi udogodnieniami jakich potrzebujemy. Myślę, że Opel właściwie wycenił swoją hybrydę, jednak w samej ofercie Astry zabrakło kilku dodatkowych wersji silnikowych, które pozwoliłyby wypełnić lukę pomiędzy topową spalinową Astrą, a nieco drogawą hybrydą.

Peugeot wraz z Oplem wykonali kawał dobrej roboty. Astra dobrze wypada na tle konkurencji i zdecydowanie wyróżnia się swoim wyglądem. Myślę, że jest to samochód warty rozpatrzenia. Nie trafi w gusta wszystkich klientów, jednak sądzę, że Opel ze spokojem będzie mógł spoglądać na słupki sprzedażowe.

Damian Kaletka

Opel Astra Hybrid zdjęcia:

Opel Astra L
20230405 160021
20230405 160027
20230405 160119
20230405 160130
20230405 160326
20230405 160312
20230405 160310
20230405 160306
20230405 160249
20230405 160243
20230405 160154
20230405 160036
20230405 160056
20230405 160041
20230405 160049
20230405 160401
Opel Astra L
20230405 160424
20230404 164812
20230404 163632
20230404 163638
20230404 163643
20230404 163715
20230404 163727
20230404 163732
20230404 163738
20230404 163704
20230404 163744
20230404 163753
20230404 163759
20230404 163808
20230404 164003
Opel Astra L
20230404 164112
20230404 164124
20230404 164142
20230404 164218
20230404 164235
20230404 164239
20230404 164401
20230404 164409
Opel Astra L
20230404 164449
20230405 160758
20230405 160807
Opel Astra L
Opel Astra L
Opel Astra L
Opel Astra L
Opel Astra L
20230404 165542
20230404 165427
20230404 164712
20230404 164716
20230404 164749
20230404 164757
20230404 164456
20230404 164502
20230404 164515
20230404 164518
Opel Astra L
20230405 160828
20230405 160840
Opel Astra L
Opel Astra L
Opel Astra L
Opel Astra L
Opel Astra L
20230404 165248
20230404 165302
20230404 165314
20230404 165334
20230404 165018
Opel Astra L
20230404 165359
20230404 165405
20230404 165411

Opel Astra Hybrid – dane techniczne:

Silnik: R4, benzyna + silnik elektryczny
Pojemność: 1598 cm³
Moc: 180 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 1750 obr/min
Skrzynia biegów: automatyczna, ośmiostopniowa
Cena: od 174 500 zł brutto, egzemplarz testowy około 200 000 zł brutto

Tagi: opelopel astraOpel Astra hybridopel astra ltesty
Poprzedni post

Gorący Range Rover Sport SV. Ma silnik BMW

Następny post

Jak dbać o lakier samochodowy?

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
Lakier

Jak dbać o lakier samochodowy?

Komentarze 1

  1. Pingback: Stellantis zamyka fabrykę w Wiedniu | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET