Nowy Opel Astra – trzy twarze nowej Astry

Kompakt z Russelsheim ma na nowo zdefiniować wartości Opla. Nowa Astra przedstawia trzy zasadnicze zmiany względem poprzednika.

Dzisiaj w Niemczech nowo mianowany dyrektor wykonawczy Opla Uwe Hochgeschurtz, do spółki z ambasadorem marki Jurgenem Kloppem, zaprezentowali nowy, przełomowy model Opla. Astra szóstej generacji to naturalnie kontynuacja rodziny modelowej mającej początek w 1991 r. Wtedy to na rynek weszła pierwsza Astra w miejsce Kadetta i na długie lata zabetonowała się w czołówce europejskich kompaktów. Ostatnio ten model znacząco pikował w rankingach popularności, a lekarstwem na to mają być 3 główne zmiany, czyli 3 twarze nowej Astry.

Przede wszystkim chodzi o design. Nowy model jest zaledwie 4 mm dłuższy niż poprzednik, ale za to ma 13 mm większy rozstaw osi. Zwisy są krótsze, a cała sylwetka wydaje się niższa i bardziej sportowa. Całość na pewno może się podobać ze swoimi ostrymi liniami i minimalistyczną formą. Moim zdaniem strzałem w “10” jest nowy front o nazwie Vizor. Zaczerpnięty z modelu Mokka pionowy przód z czarnym dekorem to zdecydowanie dobry pomysł, który zdefiniuje wygląd nowych Opli na lata.

Astra ma być o wiele bardziej nowoczesna

Opel znany jest głównie z zachowawczego podejścia do nowości. W wielu obecnych modelach próżno szukać wirtualnych kokpitów, a fizyczne przyciski nadal mają silną pozycję. Astra będzie inna. Zbudowana na platformie EMP2 należącej do francuskiego koncernu PSA czerpie z technologii kompatybilnej właśnie z tą platformą. Na pokładzie nie zabraknie więc niczego z najnowocześniejszych systemów asystujących, które tworzą razem coś o nazwie IntelliDrive 2.0. Dane z czujników, radaru i kamer będą w stanie podpowiadać kierowcy jak ma jechać lub przejść w tryb pół-autonomiczny. Wyróżnikiem Opla mają być fantastyczne światła przednie. Technologia ta pochodzi z większej Insignii i nazywa się IntelliLux LED Pixel. Na reflektor składa się 168 diod, które inteligentnie kształtują snop światła.

13 Opel 516136 1024x497
The new 2021 Opel Astra

Trzecia nowa twarz Opla Astra zmieści się w dwóch słowach – akcja elektryfikacja. Od samego początku sprzedaży do salonów zawita Astra w wersji plug-in hybrid. Klienci poszukujący czegoś mocnego właściwie zostaną bez wyboru, bo tylko taka odmiana będzie mieć solidne 225 KM. Silniki benzynowe i diesla w nowym Oplu będą mieć ledwie od 110 do 130 KM. Można przypuszczać, że będą to dobrze znane jednostki PSA PureTech i BlueHDI. Rok po premierze do gamy dołączy wersja elekktryczna, której mocy nie poznaliśmy. Zdziwię się jeśli to będzie coś innego niż 136 KM znane z Mokki i innych modeli.

Początek sprzedaży nowego Opla Astra jeszcze tej jesieni, a pierwsze dostawy dotrą do klientów na początku 2022 r.

Bartłomiej Puchała
fot. Opel

Dyskusja

komentarzy

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.