• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Jeep Renegade 2.0 Multijet 140 Limited 4×4

Mikołaj Adamczuk Autor Mikołaj Adamczuk
26/10/2015
w Nowe
2
jeep 45

jeep 45

141
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Znacie historię firmy Ray Ban? To legendarne, amerykańskie przedsiębiorstwo zostało wykupione przez Włochów i do dziś świetnie sobie radzi, produkując modne i stylowe okulary przeciwsłoneczne. Podobna amerykańsko-włoska kooperacja ma miejsce w Jeepie, który od 2009 roku jest własnością Fiata.Już na pierwszy rzut oka widać, że w designie nowego Jeepa palce maczali styliści Fiata. W porównaniu z modelami Compass i Patriot, które Renegade zastąpił, jest tu o wiele więcej „smaczków” i wspomnianej już dbałości o szczegóły. Od razu widać też, że mamy do czynienia z Jeepem. Charakterystyczny pas przedni nie pozwala na chwile niepewności nawet osobom niezainteresowanym tematem.

 

Warto przeczytać

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Opinie na temat wyglądu tego samochodu są jednak bardzo podzielone. Podczas kilku dni, jakie spędziłem z tym autem, słyszałem wiele i pochwał, i krytyki pod adresem jego stylistów. Kanciaste kształty budzą albo podziw, albo wręcz obrzydzenie. Ja osobiście uważam, że wygląda całkiem nieźle i wyróżnia się z tłumu nieciekawych, podobnych do siebie crossoverów… ale nie służy mu biały lakier. W pomarańczowym lub czerwonym Renegade sporo zyskuje.

ADVERTISEMENT

Wejdźmy do środka. Stylistyką konsoli centralnej trudno się zachwycić, ale i trudno jej cokolwiek zarzucić. Jest po prostu OK, a przy okazji próbuje wprowadzić kierowcę i pasażerów w terenowy klimat: widzimy kilka „surowych” akcentów, takich jak widoczne śruby czy „offroadowy” uchwyt dla pasażera na kokpicie. To trochę tak, jakby wymuskany chłopiec z miasta założył kraciastą koszulę i udawał, że jest twardym drwalem…  ale trzeba przyznać, że tkwi tu pewien pomysł.

Styliści Jeepa proponują nam też zabawę na spostrzegawczość. W różnych miejscach wnętrza ukryto – mniej lub bardziej skrzętnie – symbol przodu legendarnego Jeepa Willysa (z niepowtarzalnymi, pionowymi szczeblami grilla i okrągłymi światłami), do którego Renegade stara się nawiązywać. Podpowiem, że dwa takie wzory ukryto na obudowie lusterka wstecznego, dwa są wytłoczone w tapicerce przednich foteli… i naliczyłem jeszcze sześć kolejnych. Dobra zabawa!

 

jeep (11)

 

W moje ręce wpadła wersja Limited, z prawie kompletnym wyposażeniem. W jego skład wchodzą między innymi: ekran multimedialny z nawigacją (działa bez zarzutu), system monitorujący martwe pole czy przyzwoity zestaw audio. Materiały użyte do wykończenia wnętrza tego auta zaskoczą każdego, kto miał nieco do czynienia ze starszymi Jeepami. Ani śladu toporności i połaci taniochy znanych z poprzednich modeli.

Niestety, w testowanym samochodzie słychać było wyraźne piski i trzeszczenie z konsoli środkowej. Nie wiem, czy to kwestia egzemplarza, czy po prostu osoby odpowiedzialne za spasowanie materiałów w Jeepie nie do końca przykładają się do swoich obowiązków, ale w aucie z przebiegiem niecałych 40 tysięcy kilometrów wolałbym nie słyszeć takiej symfonii plastików.

Jeśli chodzi o ilość w miejsca w kabinie: pamiętajmy, że Renegade to nieduży samochód. Długość wynosząca 4236 mm jest nieco mniejsza, niż w przeciętnym kompakcie, więc nie ma co oczekiwać przestronności na miarę rodzinnego vana. Nie powinno brakować miejsca dla czterech osób, za to podróż w piątkę może być już męcząca. Bagażnik ma przyzwoite 351 litrów pojemności i jest ustawny.

 

jeep (24)

 

Podczas jazdy, małego Jeepa można naprawdę polubić. Za kierownicą siedzi się wyżej, niż można by się tego spodziewać, patrząc na wymiary zewnętrzne auta. Fotele są wygodne, widoczność bardzo dobra. Silnik zapewnia niezłą dynamikę i elastyczność, ale jeśli ktoś lubi jeździć szybko, niech zastanowi się nad dopłatą do mocniejszego, 170 konnego diesla. Ważne, że nawet przy mocnym przyspieszaniu pasażerom nie pękają bębenki w uszach, chociaż oczywiście dźwięk diesla nie znalazłby się na mojej liście najprzyjemniejszych odgłosów na Ziemi…

Sześciobiegowa skrzynia biegów nie jest wzorem precyzji działania i chyba chętniej widziałbym w tym samochodzie automat. Słowa pochwały kieruję za to w stronę układu jezdnego. Auto jest bardzo stabilne na zakrętach i zadziwia tym, że praktycznie się nie przechyla. Z powodu krótkiego rozstawu osi na niektórych poprzecznych nierównościach auto potrafi nieprzyjemnie podskakiwać, szczególnie skarżyli się na to pasażerowie tylnej kanapy. Za to wszelkie inne niedoskonałości drogi nie robią na Jeepie i jego pasażerach większego wrażenia.

To jednak Jeep, więc powinien radzić sobie także poza asfaltem. Przyznam się, że miałem spore obawy, zanim zjechałem tym autem z ubitego szlaku. W końcu konkurencją Renegade’a są zdecydowanie mało offroadowe Opel Mokka czy Nissan Juke, a całość sprawia wrażenie raczej ugłaskanego mieszczucha… Przełamałem się jednak i wyruszyłem na poszukiwania ducha starych, dzielnych w terenie Jeepów w nowym, amerykańsko-włoskim modelu marki.

 

jeep (6)

 

Wiecie co? Było świetnie. Nie znam się na jeździe offroadowej, więc mogłem się poczuć jak typowy właściciel niedużego crossovera, który wpadł na szalony pomysł sprawdzenia swego auta w błocie i piachu (są w ogóle tacy?). Nie robią na mnie wrażenia dane takie, jak głębokość brodzenia, czy kąt natarcia (nawiasem mówiąc, podobno wyglądają one w tym Jeepie bardzo dobrze), ale liczyło się dla mnie, że z każdą przeszkodą, którą stawiałem przed tym białym (ależ pięknie się ubrudził!), kanciastym pudełkiem, radziło sobie ono doskonale i bez zająknięcia. Ostry podjazd pod piaszczystą górkę? Nie ma sprawy. Wyboisty odcinek przez las? Trochę błota? Żaden problem.

W terenie mamy do wyboru pięć trybów jazdy: Auto (to samochód decyduje, jak rozdzielić moment obrotowy między osie), Lock (blokada), Snow (gdy jedziemy w śniegu), Mud (błoto) i Sand (na przeprawy w piasku). Już tryb automatyczny jest wystarczająco sprawny dla laika takiego, jak ja.

Jeżeli ktoś częściej zjeżdża z asfaltu, Renegade jest w stanie zaoferować mu jeszcze więcej, niż opisywany egzemplarz. Wystarczy dopłacić 6400 zł do wersji Trailhawk, która dodatkowo wyposażona jest w reduktor, a prześwit został zwiększony (ze 198 mm do 210).
Oprócz zdecydowanie bardziej topornej na co dzień Dacii Duster, próżno szukać wśród konkurentów takich kompetencji w terenie.

 

jeep (4)

 

Mały Jeep potrafi więc pokazać, że mimo miejskiego charakteru i łagodnego wizerunku, drzemią w nim geny prawdziwej terenówki. Wujek Wrangler i dziadek Willys mogą być dumni. Renegade zachowuje przy tym pełną przydatność na co dzień, oferuje spory komfort jazdy i charakterystyczny styl, który albo się kocha, albo nienawidzi. Szkoda tylko, że zapewne większość ze sprzedawanych w Polsce aut wyposażona będzie w napęd na przednią oś. Ciężko się jednak dziwić. Bazowy egzemplarz FWD z benzynowym silnikiem 1.6 można mieć już za niecałe 70 tysięcy złotych, podczas gdy cena testowanego auta przekroczyła 120 tysięcy. To już naprawdę poważna kwota.  Z drugiej strony, konkurenci też potrafią być drodzy, gdy poszalejemy z dodatkami. A żaden mały Opel ani Nissan nie pozwolą tak pięknie ubrudzić się w terenie… i dojechać na myjnię bez pomocy traktora.

Mikołaj Adamczuk

 

Moim zdaniem: Adam Gieras

Jeep Renegade bardzo przypadł mi do gustu. Wysoka pozycja za kierownicą, przyzwoite osiągi i dzielność w terenie pozwalają cieszyć się z posiadania dojrzałej terenówki, a pudełkowate, miłe dla oka kształty z modnego miejskiego cruisera. Czy Renegade ma jakieś wady? Cena wersji 4×4 mogłaby być niższa, a jakoś plastików na desce rozdzielczej wyższa. Gdybym jednak miał wybierać między uterenowionym kombi klasy średniej a Renegadem, wybór byłby prosty – Jeep. Mało jest bowiem współczesnych aut, które dają tyle radości na co dzień. A przecież o to tak naprawdę w motoryzacji chodzi!

 

 

Wygląd: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.5 out of 10 stars (75/100)

 

 

jeep 1
jeep 1
jeep 2
jeep 2
jeep 3
jeep 3
jeep 4
jeep 4
jeep 5
jeep 5
jeep 6
jeep 6
jeep 7
jeep 7
jeep 8
jeep 8
jeep 9
jeep 9
jeep 10
jeep 10
jeep 11
jeep 11
jeep 12
jeep 12
jeep 13
jeep 13
jeep 14
jeep 14
jeep 15
jeep 15
jeep 16
jeep 16
jeep 18
jeep 18
jeep 19
jeep 19
jeep 20
jeep 20
jeep 21
jeep 21
jeep 22
jeep 22
jeep 23
jeep 23
jeep 24
jeep 24
jeep 25
jeep 25
jeep 26
jeep 26
jeep 27
jeep 27
jeep 28
jeep 28
jeep 29
jeep 29
jeep 30
jeep 30
jeep 31
jeep 31
jeep 32
jeep 32
jeep 33
jeep 33
jeep 34
jeep 34
jeep 35
jeep 35
jeep 36
jeep 36
jeep 37
jeep 37
jeep 38
jeep 38
jeep 39
jeep 39
jeep 401
jeep 401
jeep 41
jeep 41
jeep 42
jeep 42
jeep 43
jeep 43
jeep 44
jeep 44
jeep 45
jeep 45

 

 

Dane techniczne:

Silnik: 2.0 MultiJet 140 KM przy 3750 obr/min
Pojemność skokowa: 1956 ccm
Liczba cylindrów: 4
Moment obr.: 350 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: na cztery koła
0-100km/h: 9,5 s
Vmaks: 182 km/h
Zużycie paliwa (test): 6/100 km (trasa), 7.5l/100 km (miasto)
Pojemność baku: 48 litrów
Wymiary: 4236/1805/1667 mm
Waga: 1502 kg
Pojemność bagażnika:  351 l
Cena wersji podstawowej (1.6 benzyna, FWD): 69 900 PLN
Cena wersji testowanej:  125 000 PLN

 

 

Poprzedni post

[Wyniki] Opisz najdziwniejszą sytuację na drodze

Następny post

Regulamin konkursu „Navitel Polska”.

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Podobne artykuły

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

i30.4

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Autor Paweł Oblizajek
25/09/2023
0

Walka zbrojeń trwa. Producenci samochodów prześcigają się we wprowadzaniu nowinek technologicznych. Hyundai i30 to model, który opiera się tej modzie....

Skoda Karoq 32

Test: Skoda Karoq Sportline – pomarańczowy bzyk

Autor Konrad Stopa
22/09/2023
0

Moc 190 koni mechanicznych to w sumie dość sporo jak na miejskiego SUV’a. Jak zatem sprawuje się Skoda Karoq Sportline...

Następny post
konkurs e1456406991208

Regulamin konkursu "Navitel Polska".

Komentarze 2

  1. RS says:
    8 lat ago

    Moim zdaniem wygląda naprawdę fajnie, a jeśli w terenie zachowuje dzielność, to chyba wolałbym go od psudoterenowej Mokkii…

    Odpowiedz
  2. Konrad says:
    8 lat ago

    Zachowuje się poza asfaltem bardzo dzielnie!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET