• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Alfa Romeo Stelvio Competizione – ach ta włoszczyzna

Magdalena Krupska Autor Magdalena Krupska
26/02/2024
w Nowe
2
Stelvio 2023 20

Stelvio 2023 20

286
SHARES
2.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kraj o kształcie buta kojarzy się z dobrym jedzeniem, niezłą pogodą oraz piękną legendę motoryzacji. Alfa Romeo kontynuuje ciekawą historię, a Stelvio pokazuje włoski sznyt w popularnym segmencie SUV-ów.

Co ciekawe, robi to już od dłuższego czasu, bo model ten na rynku jest dobre kilka lat. Ostatnio przeszedł facelifting, o którym napiszę więcej poniżej. Stelvio dostała też nowy przydomek, który może zrozumieć więcej ludzi. Nasza 280-konna wersja z napędem 4×4 w ciekawym lakierze z dużymi felgami nosiła nazwę Competizione.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

SUV, który mi się podoba

Tak, napisałem to jawnie i publicznie. Zazwyczaj omijam szeroko wizualnym zachwytem ten segment, ale muszę przyznać, że jak ktoś pyta o SUV-a, to Stelvio mu polecam. Obłe kształty i legendarny kształt grilla (scudetto) sprawiają, że auto nie wygląda jak każde inne. Lifting przyniósł zmianę reflektorów (węższe i bardziej dynamiczne), co pomogło karoserii.

Stelvio 2023 11
Stelvio 2023 11

Nasz egzemplarz z pakietu Competizione posiadała ciekawy matowy lakier (trochę biały, trochę niebieski), który nieźle kontrastował z ciemnymi wstawkami i dachem, a także sporymi felgami (21 cali) o legendarnym alfowskim wzorze zza których wystawały czerwone zaciski.

I myślę, że w pozytywnej opinii na temat nadwozia Stelvio nie jestem odosobniony. Większości to auto się podoba, ale przecież wygląd danego modelu to nie wszystko.

Stelvio 2023 10
Stelvio 2023 10

Przekorność w środku

Zasiadając za sporą skórzaną i podgrzewaną kierownicą Alfy poczułem się jakbym lekko przeniósł się w czasie. Nie zaatakował mnie żaden duży wyświetlacz multimedialny, szereg lampek i podświetleń lub minimalny i kosmiczny projekt deski rozdzielczej. Stelvio w środku wyglądało jak dobrze skrojony garnitur – bez udziwnień, w klasycznej formie i z dobrych materiałów.

To dość osobliwa droga, którą szanuje, bo jeśli pojawiały się już współczesne gadżety, to miały swój klasyczny kształt. Panel do klimatyzacji był w formie klasycznych przycisków i pokręteł, a wirtualne zegary ładną czcionkę i wygląd. Ekran infomediów też był dotykowy, ale ładnie zintegrowany w konsolę centralną. Miał małe rozmiary, ale dzięki ciemno-czerwonym grafikom idealnie komponował się z otoczeniem i jego rozmiar wcale mi nie przeszkadzał. Fajne były na przykład ogromne, metalowe manetki czy wygodne fotele z pompowanymi boczkami.

Z kwestii praktycznych muszę dodać, że auto jest spokojnie 5-osobowe, a bagażnik też nie jest najmniejszy – 525 litrów, to nawet dużo.

Stelvio 2023 22
Stelvio 2023 22

Niezłe podzespoły pod karoserią

Przechodząc do bardziej technicznych kwestii trzeba wspomnieć o 2-litrowym i doładowanym silniku czterocylindrowym o mocy 280 koni mechanicznych. Oczywiście to motor benzynowy, który ma dość wysoki maksymalny moment obrotowy, bo jest to 400 Nm. Wraz z napędem na cztery koła obfituje to w niezłe osiągi. Do setki to spore auto rozpędza się w 5,7 sekundy, a maksymalna prędkość to 230 km/h.

Warto też dodać, że ten zestaw oferowany był już wcześniej i można też zamówić go w Giuli (w sumie niebawem test tego auta).

Silnik połączono z ośmiobiegowym automatem i jest to dobra skrzynia, a wspomniane manetki idealnie współpracują z kierowcą w manualnej obsłudze tej przekładni.

Stelvio 2023 18
Stelvio 2023 18

Jeździć, obserwować

Trzeba przyznać, że 280 koni mechanicznych nie jest małą ilością i Stelvio potrafi być szybkie. Auto posiada zawieszenie z opcją utwardzenia oraz tryby jazdy. Znany selektor DNA trafił na tunel środkowy w formie prostego pokrętła. W normalnej opcji samochód jest zwykłym SUV-em z kompromisowym zawieszeniem i niezbyt dynamicznych charakterem.

Ciekawiej robi się w opcji D (czyli tej sportowej). To wówczas samochód lepiej reaguje na gaz, a skrzynia miło przeciąga biegi. Zmienia się też charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego. Auto lepiej się wtedy prowadzi oraz daję trochę emocji. Szkoda jednak, że jest to tylko niewielki kawałek tortu frajdy znanej z jazdy wersjami Quadrifoglio.

Mimo to muszę od razu powiedzieć, że Stelvio nie jest bujającym się autem, które jest aż za miękkie. Prowadzi się jak typowa osobówka, a duże koła z niskoprofilowymi oponami lepiej sprawdzą się na trasie z równym asfaltem niż pozamiejską dziurawą drogą.

Stelvio 2023 26
Stelvio 2023 26

Cennik Stelvio

Jeśli przekonałem was w jakiś sposób do zakupu tego auta, to trzeba będzie wysupłać na nie minimum 262 tysiące złotych. Z ciekawostek, pod maską Stelvio może pojawić się nie tylko motor benzynowy, ale też Diesla (2,2-litrowa jednostka o mocy 160 lub 190 KM). Na końcu stawki jest 510-konny potwór z V6, ale jego cena przekracza pół miliona złotych.

Nasz egzemplarz w niezłej wersji z ciekawymi dodatkami to już wydatek prawie 340 tysięcy złotych, ale moim zdaniem wykonanie Alfy jest ciut wyższe niż w popularnych markach. Na pewno też jest ciut ładniejsze, ale musicie pamiętać, że to jednak włoskie auto i może mieć kilka swoich bolączek w dłuższym czasie użytkowania.

Stelvio 2023 25
Stelvio 2023 25

Alfa Romeo Stelvio – czas na podsumowanie

Mitów na temat Alfy Romeo w Polsce nie brakuje. Mało kiedy są pozytywne, ale mimo wszystko użytkowników 156 czy 159 jest tysiące. Wiele wzdycha do świeżej Giuli lub niecodziennej Brery. Ja w swoim garażu tego włoskiego produktu na dłużej jeszcze nie miałem, ale może się to kiedyś zmieni?

Bliżej mi jednak do sedana niż SUV-a, ale Alfa Romeo Stelvio przynosi zazwyczaj więcej uśmiechu niż złości. Czy to na ulicy, czy stacji benzynowej. A akurat w tej wersji Alfa najoszczędniejsza nie jest – średnio spaliła mi 10-11 litrów.

Stelvio 2023 14
Stelvio 2023 14

Wracając jednak do konsensusu – jest to dobre auto, które nie jest obojętne, a to pozytywna cecha dla samochodu!

Magdalena Krupska

Zdjęcia Alfa Romeo Stelvio Competizione:

Stelvio 2023 1
Stelvio 2023 1
Stelvio 2023 2
Stelvio 2023 2
Stelvio 2023 3
Stelvio 2023 3
Stelvio 2023 4
Stelvio 2023 4
Stelvio 2023 5
Stelvio 2023 5
Stelvio 2023 7
Stelvio 2023 7
Stelvio 2023 8
Stelvio 2023 8
Stelvio 2023 9
Stelvio 2023 9
Stelvio 2023 10
Stelvio 2023 10
Stelvio 2023 11
Stelvio 2023 11
Stelvio 2023 13
Stelvio 2023 13
Stelvio 2023 14
Stelvio 2023 14
Stelvio 2023 15
Stelvio 2023 15
Stelvio 2023 16
Stelvio 2023 16
Stelvio 2023 17
Stelvio 2023 17
Stelvio 2023 18
Stelvio 2023 18
Stelvio 2023 19
Stelvio 2023 19
Stelvio 2023 20
Stelvio 2023 20
Stelvio 2023 21
Stelvio 2023 21
Stelvio 2023 22
Stelvio 2023 22
Stelvio 2023 23
Stelvio 2023 23
Stelvio 2023 24
Stelvio 2023 24
Stelvio 2023 25
Stelvio 2023 25
Stelvio 2023 26
Stelvio 2023 26
Stelvio 2023 27
Stelvio 2023 27
Stelvio 2023 28
Stelvio 2023 28
Stelvio 2023 29
Stelvio 2023 29
Stelvio 2023 30
Stelvio 2023 30
Stelvio 2023 32
Stelvio 2023 32

Dane techniczne Alfa Romeo Stelvio Competizione:

Silnik: R4, turbodoładowany
Pojemność:  1995 cm³
Moc:  280 KM
Maksymalny moment obrotowy:  400 Nm 
Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
0-100 km/h: 5,7 s
v-max: 230 km/h
Cena: ok 337 tysięcy złotych

Tagi: AlfaAlfa Romeoalfa romeo stelviostelvio
Poprzedni post

Elektryczny Scenic został samochodem roku!

Następny post

Mały crossover Seat odświeżony – Arona

Magdalena Krupska

Magdalena Krupska

Wolę kampery od Lamborghini i klasyki od elektryków!

Podobne artykuły

Volkswagen Golf R Variant (20)

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Autor Kacper Mazur
07/11/2025
0

Jaki Golf jest, każdy widzi i każdy wie. Przez lata stał się synonimem normalności, solidności i takiej codziennej, samochodowej poprawności....

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
1

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

S cross vs SX4 (6)

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
0

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które...

Następny post
Seat Arona fr

Mały crossover Seat odświeżony - Arona

Komentarze 2

  1. Jan says:
    2 lata ago

    Competizione to nie jest Veloce, ani zaden pakiet. Jest to (a w zasadzie była, bo już nie jest produkowana) wersja powyzej Veloce, która była jest i będzie produkowana. Competizione miala 21 calowe kola, a nie 20 jak jest w tekscie.

    Odpowiedz
  2. Pingback: Wyjątkowy dzień Alfa Romeo 33 Stradale | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.