Tarraco dostał napęd hybrydowy oraz wersję FR

Największy SUV Seata może teraz dysponować pokaźnym stadkiem koni mechanicznych oraz poruszać się bezemisyjnie.

Seat zawsze kojarzył się ze sportem i dynamiką, dlatego cieszy nas, że Tarraco dostał mocniejszy wariant silnikowy. Jest to hybryda plug-in emitująca średnio mniej niż 50g CO2 na kilometr. Moc systemowa silnika benzynowego TSI oraz elektryka wynosi 245 KM, co czyni 7-miejscowego Tarrco dość dynamicznym autem. Przyspieszenie do ‘setki’ potrwa 7,4 s. Dzięki baterii 13 kWh samochód będzie mógł pokonać do 50 km bez włączania silnika spalinowego.

Hybrydowy model przy okazji posłużył do zaprezentowania świtu nowego pakietu stylistycznego do Tarraco. Mowa o wersji FR, która wyróżnia się nieco bardziej sportowym zacięciem z innym grillem, zmienionym bodykitem i 19-calowymi felgami. Za dopłatą można mieć koła większe o cal. FR z miejsca stanie się najbogatszą wersjąwyposażenia, w której standardem są elektrycznie sterowane, usportowione fotele oraz system infotainment z ekranem dotykowym 9,2″.

Seat Tarraco PHEV jest pierwszym z zelektryfikowanej gamy modeli hiszpańskiej marki. Do 2021 r. Seat i Cupra pokażą łącznie aż 6 takich modeli. Hybrydowe Tarraco zadebiutuje we wrześniu w Frankfurcie, a do salonów wjedzie na początku 2020 r.

Bartłomiej Puchała
fot. Seat

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.