Mercedes Klasy E zawsze był istotnym elementem gamy niemieckiej marki. Nowa generacja wchodzi na rynek też z mocną odmianą AMG. Poznajcie E53 w wersji klasycznej i kombi.
Marka sportowych samochodów z Affalterbach wprowadza na rynek dwa nowe modele z napędem hybrydowym plug-in: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ w wersjach limuzyna i kombi. Te samochody łączą oszałamiające osiągi z dużym zasięgiem w trybie elektrycznym.
Pod maską znalazło się połączenie 3,0-litrowego silnika 6-cylindrowego i silnika elektrycznego daje moc systemową 585 KM (750 Nm) . Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi aż 280 km/h. W trybie elektrycznym można osiągnąć prędkość do 140 km/h.
Silnik elektryczny o mocy 120 kW jest zintegrowany z przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, a akumulator trakcyjny o pojemności 28,6 kWh pozwala na przejechanie ponad 100 km na napędzie elektrycznym. Samochód wyposażono w ładowarkę prądu przemiennego o mocy 11 kW oraz szybką ładowarkę prądu stałego o mocy 60 kW. System rekuperacji sięga 120 kW.
Wnętrze oferuje ekskluzywne wykończenie, elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG oraz kierownicę AMG Performance. Standardowy napęd na wszystkie koła zapewnia optymalną przyczepność, a adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL zapewnia komfort jazdy i sportowe osiągi. Programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT są precyzyjnie dostosowane do technologii hybrydowego napędu plug-in, oferując szeroki zakres możliwości jazdy. Dodano też tryby Electric i Battery Hold, które zoptymalizowano pod kątem wydajności i ekonomiczności. Istotnym elementem jest oczywiście ogromny dotykowy wyświetlacz Hyperscreen.
Wizualnie nowego Mercedesa-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ poznacie po specjalnej osłonie chłodnicy AMG z pionowymi listwami (jest podświetlana). Szersze przednie błotniki (+11 mm z każdej strony względem Klasy E) zapewniają miejsce dla większego rozstawu kół przedniej osi. Niezależny przedni zderzak AMG charakteryzują mocno wyprofilowane boczne wloty powietrza, każdy z dwiema pionowymi poprzeczkami. Duży, centralny dolny wlot kieruje powietrze do dodatkowej przedniej chłodnicy AMG. Jest tu również duży otwór dla chłodnicy w nadkolu. W profilu dominują płynnie modelowane powierzchnie bez wyraźnych przetłoczeń. Oba nadkola wizualnie łączą charakterystyczne dla AMG panele progowe, a moc i dynamikę podkreślają lekkie obręcze, niemal zlicowane z nadkolami. W muskularny tył wpisują się spłaszczone tylne lampy LED z wyraźną, efektowną grafiką na kształt gwiazdy Mercedesa, podkreślające optyczną szerokość Klasy E. Uwagę zwracają też spojler AMG na pokrywie bagażnika (tylko Limuzyna) oraz tylny zderzak AMG z dyfuzorem i dwiema okrągłymi, podwójnymi końcówkami wydechu po bokach.
Konrad Stopa
fot. Mercedes