Patrząc na osiągnięcia włoskiej marki na rynku Ameryki Południowej można dojść do wniosku, że ma się bardzo dobrze.
Fiat od lat jest liderem sprzedaży na rynku brazylijskim. Wynik, który osiągnięto w październiku 2022 roku przyprawia o zawrót głowy. Fiat uzyskał udział w rynku na poziomie 22,1 %. Wynik ten jest zupełnym przeciwieństwem tego, co się dzieje z marką w Europie a w szczególności w Polsce. W naszym kraju włoska marka wypadła z 10-tki najchętniej wybieranych marek wśród samochodów nowych.
Warto więc wrócić na rynek brazylijski i uważnie prześledzić wyniki włoskiego producenta. Fiat zakończył miesiąc październik z wynikiem 37.427 sztuk zarejestrowanych pojazdów. Co ciekawe w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych pojazdów znajdują się aż trzy ze znaczkiem Fiata. Są to modele: Strada, Mobi i Argo.
Największym zaskoczeniem i jednocześnie ogromnym powodem do radości jest sukces nowego modelu – Fastback. W zaledwie 7 tygodni po premierze liczba zamówionych egzemplarzy przekroczyła 10.000 sztuk.
W wynikach skumulowanych za ostatnie dziesięć miesięcy 2022 roku liderem na brazylijskim rynku wciąż pozostaje Fiat. Osiągnął on 21,9% udziału w tymże rynku oraz rejestrację nowych samochodów na poziomie 343.000 egzemplarzy.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat
Komentarze 1