• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Poznajcie nowe Porsche Macan

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
26/01/2024
w Newsy
0
Porsche Macan EV

Porsche Macan EV

188
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W pełni elektryczne Porsche Macan właśnie ujrzało światło dzienne. Niemiecka marka wprowadziła do modelu wiele najnowocześniejszych technologii oraz potężny, w pełni elektryczny układ napędowy. Co takiego wyróżnia niemieckiego elektryka?

Nowy Macan korzysta z płyty podłogowej Premium Platform Electric, którą Porsche opracowało razem z Audi. Platforma wykorzystuje 800-woltową architekturę elektryczną i będzie stanowić podstawę dla nadchodzących pojazdów elektrycznych Audi A6 i Q6 oraz prawdopodobnie całkowicie elektrycznego Porsche Cayenne.

Warto przeczytać

Renault Grand Kangoo – wady i zalety

Jeep Compass w limitowanej wersji

Jameel Motors otwiera dom marki Geely w Polsce

Oprócz tego pojazd wykorzystuje ogniwa litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe ułożone w 12 modułach o pojemności netto 95 kWh, które wyróżniają się wyższą gęstością energetyczną i lepszą wydajnością. Dzięki 800-woltowej architekturze możemy ładować nowego Macana z mocą do 270 kW. Jeżeli jednak skorzystamy ze słabszej wtyczki, to akumulator „podzieli się” na dwie części, które będą ładowane równolegle. W efekcie czego naładujemy go zdecydowanie szybciej. Dodatkowo Porsche chwali się świetną rekuperacją z mocą do 240 kW. Samochód oferuje kilka stopni rekuperacji, jednak nie znajdziemy w nim funkcji „one-pedal driving”.

Porsche Macan EV

Nowe Porsche Macan w liczbach

Niemiecki elektryk zadebiutował w dwóch wersjach – Macan 4 oraz Macan Turbo. Pierwszy z nich oferuje 408 KM mocy oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie liczby pozwalają mu wystrzelić od zera do setki w zaledwie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. W tej wersji możemy liczyć do 613 km zasięgu na jednym ładowaniu.

Wyżej w ofercie znalazł się Macan Turbo z 639 KM mocy oraz 1130 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tym razem pierwsza setka wskoczy na licznik po zaledwie 3,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 260 km/h. Ten wariant będzie nieco mniej praktyczny i zaoferuje do 591 km na jednym ładowaniu.

Na kilka słów uwagi zasługuje wykorzystane zawieszenie wielowahaczowe z przodu oraz z tyłu. Konstrukcja przedniego zawieszenia przypomina układ dwuwahaczowy z górnym wahaczem podzielonym na dwa łączniki, co przesuwa oś kierownicy bardziej na zewnątrz. Co więcej, oba warianty będą standardowo wyposażone w resory pneumatyczne i adaptacyjne amortyzatory Porsche Active Suspension Management (PASM). Oprócz tego, za dodatkową dopłatą możemy liczyć na tylną oś skrętną.

Nadwozie modelu również doczekało się pewnych zmian. Przednie światła zostały podzielona na dwa moduły. Górny moduł o charakterystycznym dla Porsche wyglądzie obsługuje światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy. Natomiast w dolnym panelu znalazły się światła mijania oraz drogowe. Samochód nadal prezentuje się nieco masywne, jednak zachował płynniejszą linię nadwozia w stylu coupe.

Z kolei z tyłu znalazła się podłużna listwa świetlna LED. Warto również dodać, że wersja Turbo wyróżnia się zmienionymi błotnikami z dodatkowymi wlotami powietrza. Projektując nowego Macana marka położyła większy nacisk na aerodynamikę. Dzięki systemowi Porsche Active Aerodynamics udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,25.

Porsche Macan EV

Nowoczesne wnętrze

Wnętrze nowego Macana w dużej mierze przypomina to, które możemy znaleźć w innych modelach niemieckiej pokroju marki nowej Panamery. Do interioru trafił duży, 12,6-calowy zestaw cyfrowych zegarów oraz 10,9-calowy wyświetlacz centralny. Taki sam ekran otrzymał również pasażer zasiadający w pierwszym rzędzie foteli. Oprócz tego możemy dokupić opcjonalny wyświetlacz head-up, którego obszar wyświetlania danych odpowiada 87-calowemu ekranowi. Jednak zwolennicy fizycznych przycisków nie będą skazani wyłącznie na wyświetlacze. W kokpicie znajdziemy fizyczny panel do obsługi klimatyzacji oraz pokrętło od głośności systemu audio.

Porsche otworzyło już księgi zamówień dla nowego Macana. Na stronie producenta jest już dostępny konfigurator modelu. Za podstawową wersję Macan 4 przyjdzie nam zapłacić od 386 000 złotych. Natomiast wariant Turbo został wyceniony na znacznie więcej, a mianowicie na 526 000 złotych.

Porsche Macan EV

Damian Kaletka
Fot. Porsche

Tagi: porschePorsche Macansa
Poprzedni post

Nowa hybryda Cupry – Terramar

Następny post

Test: Ssangyong Torres 2WD – pierwszy fajny Ssangyong

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

Renault Grand Kangoo - wady i zalety film

Renault Grand Kangoo – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
15/11/2025
0

A gdyby tak zamiast SUV-a kupić kombivana? McDonald's wprowadza ofertę z lat 2000, to my podobnie poczujmy się z samochodem....

Jeep M6trail 01

Jeep Compass w limitowanej wersji

Autor Paweł Oblizajek
14/11/2025
0

Trail Edition to specjalna wersja modelu Compass, która została ograniczona do 100 sztuk. Jeep Compass Trail Edition, który wyprodukowany zostanie...

geely jameel motors

Jameel Motors otwiera dom marki Geely w Polsce

Autor Bartłomiej Puchała
14/11/2025
0

Placówka Jameel Motors w podwarszawskim Raszynie to coś więcej niż salon - to nowa główna siedziba Geely w Polsce. W...

Dodge Durango

Czas na amerykański powiew świeżości. Dodge Durango doczeka się kolejnej generacji

Autor Damian Kaletka
13/11/2025
0

Po 20 latach staruszek pójdzie na motoryzacyjną emeryturę.

Następny post
ssangyong torres 18

Test: Ssangyong Torres 2WD - pierwszy fajny Ssangyong

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.