• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Pierwsze wrażenie: Fiat Tipo Lounge 1.4 95 KM – na razie nie czuję zawodu

Adam Gieras Autor Adam Gieras
15/09/2016
w Nowe
1
tipuś 10

tipuś 10

333
SHARES
3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Odebrałem do testu Fiata Tipo, a że dawno już nie było na rynku auta, które równie mocno by mnie zainteresowało, to postanowiłem podzielić się z Wami moimi pierwszymi, świeżymi spostrzeżeniami. 

Warto przeczytać

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

 

Na test Tipo trzeba długo czekać, tym bardziej jak się jest redakcją niepokorną, która nie pieje z wrażenia na widok każdego produktu pod szyldem Fiata. Ale ten jest wyjątkowy i warty zapiania. Moim zdaniem od czasów wprowadzenia na rynek Daewoo Nexii nie było na polskim rynku równie spektakularnego modelu, na który czekałyby całe rzesze kierowców. Kilka tysięcy osób zamówiło bowiem Tipo w ciemno, bez jazdy próbnej – zupełnie jak mój ojciec w 1995 roku wspomniane Daewoo. Tyle, że on nie był z tego wyboru zadowolony, ale to inna historia.

 

fiat_tipo_1-4-29

 

Mimo to, kiedy 21 lat temu w naszej rodzinie pojawiła się Nexia, ojciec nie mógł odgonić się od ludzi wypytujących go jak to auto się spisuje – gdziekolwiek by nie pojechał wzbudzał sensację większą niż Ferrari Testarossa. Testowanym Fiatem przejechało się już 3 moich sąsiadów, a na każdym kroku w mieście jestem zalewany pytaniami czy jest fajny. Mam też nieodparte wrażenie, że na światłach niektórzy kierowcy patrzą się na mnie z zazdrością. Rozumiecie już analogię.


Jeśli tak, to skojarzenia Nexią odstawcie już na bok. 

Tipo nie jest aż tak budżetowe, jak mogłoby się wydawać – sam jestem zdziwiony. O jego walorach jezdnych, spalaniu, mocy silnika i ogólnych wrażeniach z jazdy opowiem w teście. Dzisiaj skupię się na wnętrzu auta.

 

fiat_tipo_1-4-39

 

Zacznijmy od deski rozdzielczej. Wersja, z którą mam do czynienia to najdroższa Lounge. Tipo ma więc automatyczną klimatyzację (jednostrefową), dotykowy ekran, przyjemniejszą w dotyku kierownicę – to chyba nie skóra, ale to nie przeszkadza, wyjście AUX i USB. Dodatkowo prezentowany egzemplarz doposażono w kamerę cofania oraz nawigację.

O gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem wygląd tablicy przyrządów jest miły dla oka.

 

fiat_tipo_1-4-19

 

Materiały miejscami uginają się pod naciskiem palca, a tam, gdzie się nie uginają są miłe w dotyku i nie pachną gumą – wszystko też dobrze spasowano.

 

fiat_tipo_1-4-18

 

Pod kolumną kierowniczą, sterowaną w dwóch płaszczyznach, takie oto rozwiązanie – ułatwia dostęp mechanikowi, ale wskazuje na niepotrzebne oszczędności.

 

fiat_tipo_1-4-11

 

Przycisk „City” uaktywnia mocniejsze wspomaganie. Umieszczono go na srebrnym pasku, który przechodzi przez środek deski rozdzielczej. Niestety plastik na tym elemencie jest twardy i pociągnięto go cienką warstwą lakieru. Łatwo o zarysowania. Obok przycisku „City” umieszczono przycisk otwierania klapy – po jego naciśnięciu odskakuje ona na sprężynach do pełnego otwarcia (tanie i skutecznie rozwiązanie).

 

fiat_tipo_1-4-12

 

Klapę można też otworzyć zdalnie przyciskiem na kluczyku.

 

fiat_tipo_1-4-24

 

Bagażnik jest ustawny, wystarczająco duży, a zawiasy, chociaż wnikają do środka, zostały maksymalnie przesunięte na boki, dzięki czemu nie przeszkadzają w bezproblemowym rozłożeniu bagażu. Jak to w sedanach dość wysoki jest próg załadunku, ale na to wiele nie da się poradzić. Minus za brak rączki na klapie – żeby zamknąć bagażnik trzeba się pobrudzić.

 

fiat_tipo_1-4-26

 

Na czymś oszczędzić trzeba…

 

fiat_tipo_1-4-25

 

Za to mamy np. pełnowymiarowe koło zapasowe.

 

fiat_tipo_1-4-38

 

Z tyłu miejsca bardzo dużo. Na zdjęciu fotel kierowcy ustawiony pod wzrost 175 cm, pasażer może mieć spokojnie 190 cm. Problem będzie tylko ze zmieszczeniem się trzech dorosłych osób, ale dwójka dorosłych i dziecko usiądą spokojnie i wygodnie.

 

fiat_tipo_1-4-20

 

Jeśli mowa o dzieciach to będą podróżowały bezpiecznie.

 

fiat_tipo_1-4-21

 

Dla pasażerów z tyłu takie oto udogodnienie; podłokietnik z wbudowanym cupholderem lub jak puryści językowi wolą – uchwytem na kubki.

 

fiat_tipo_1-4-14

 

Z przodu też mamy podłokietnik, niestety tylko w wersji Lounge. Wykonano go z ceraty, ale przyjemnej w dotyku.

 

fiat_tipo_1-4-13

 

Fotele nie tylko wyglądają na wygodne. Rzeczywiście takie są. I dobrze trzymają ciało w zakrętach. Niestety nie wiem czy w podstawie otrzymamy podobne. Ale się dowiem!

 

fiat_tipo_1-4-16

 

W prezentowanej wersji elektrycznie sterowany odcinek lędźwiowy.

 

fiat_tipo_1-4-2

 

Lewarek skrzyni biegów – sześciobiegowej (ale o jej działaniu w teście) – duży, okrągły, nieźle leży w rękach.

 

fiat_tipo_1-4-3

 

Można odczepić skóropodobny materiał opinający lewarek i np. wymienić go na inny. Pytanie tylko po co…

 

fiat_tipo_1-4-10

 

Gniazdo 12V, porty USB oraz AUX. Tak powinno być w nowoczesnym aucie.

 

fiat_tipo_1-4-6

 

Zespół zegarów bardzo czytelny, a między obrotomierzem a prędkościomierzem umieszczono komputer pokładowy – bardzo intuicyjnie obsługiwany. Minus za jasne podświetlenie, ale na szczęście można regulować jego natężenie.

 

fiat_tipo_1-4-1

 

Ekran multimediów jest dotykowy, a po włączeniu wstecznego wyświetla się kolorowy obraz tego, co za samochodem. Mimo to uważam, że w budżetowym aucie do nawigacji i kamery cofania nie warto dopłacać…

 

fiat_tipo_1-4-34

 

Jedną z największych zalet Fiata Tipo jest jego uroda, ale o tym, prowadzeniu i innych wnioskach, które przyjdą mi do głowy przeczytacie niebawem.

Adam Gieras

 

 

 

Tagi: fiat tipojakośćnowe tipopierwsze wrażenietipownętrze
Poprzedni post

[Wideo] Mercedes C450 AMG – dźwięk wydechu

Następny post

Test: Mercedes C450 AMG – lekko przykurzony mocarz

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Kombivany to dosyć popularne samochody, które potrafią sprostać najbardziej wygórowanym wymaganiom. Doceniają je przedsiębiorcy, a także rodziny, dla których liczy...

Land Rover Discovery 50

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Autor Konrad Stopa
20/06/2022
0

Myśląc o Land Roverze przed oczami mam zielone wyżyny Szkocji lub Anglii. Nie wiem dlaczego, ale Discovery idealnie pasuje do...

Nissan Juke Hybrid 17 1

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

Autor Konrad Stopa
13/06/2022
0

Nissan w 2030 roku planuje mieć w gamie tylko samochody elektryczne. W międzyczasie swoim klientom zaproponuje jednak hybrydy. Jedną z...

Audi Driving Days 2022 23

Audi Driving Days 2022 – poznać RS3

Autor Konrad Stopa
09/06/2022
0

Mimo, że 1 czerwca minął już kilka dni temu to odbiłem sobie ten Dzień Dziecka w towarzystwie Audi dość ciekawie....

Następny post
Mercedes C450 AMG 1 e1474013307851

Test: Mercedes C450 AMG - lekko przykurzony mocarz

Komentarze 1

  1. Zdzisław Sowa says:
    6 lat ago

    Nie warto dopłacać do kamery cofania i nawigacji……? Dlaczego ? Proszę podać jeden kąkretny powód. Kamera poprawia znakomicie bezpieczenstwo przy wykonywaniu manewru cofania a nawigacja ……Lepiej przyczepiać uchwyt do szyby i podłanczać kabelek zasilania do niej i gniazda zapalniczki ? Naprawdę dziwne stwierdzenie że nie warto dopłacać kasy do czegoś co poprawia bezpieczenstwo i ułatwia życie.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.