• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Peugeot 408 – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
10/07/2023
w Nowe
0
Peugeot 408 27

Peugeot 408 27

368
SHARES
3.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Peugeot 408 wszedł na rynek z dużym przytupem, ponieważ swoją karoserią pokazuje, że połączenie kombi z SUVem jest możliwe. Wygląda dość oryginalnie, ale jakby ktoś pytał, to… da się!

Rozmawiając na temat 408 usłyszałem podzielone zdania na temat designu. Jednym się podoba, innym nie, ale trafne było jedno spostrzeżenie. Ten Peugeot jest taki francuski. A jakie ma plusy i wady? To poniżej, bo standardowy test możecie przeczytać tutaj – KLIK.

Warto przeczytać

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Test: Skoda Karoq Sportline – pomarańczowy bzyk

Trudne wybory – która Mazda MX-5?

Peugeot 408 5
Peugeot 408 5

Peugeot 408 zalety:

1. Sporo miejsca z tyłu i w bagażniku

Inna karoseria pozytywnie wpłynęła na kabinę pasażerską. Na tylnej kanapie nie brakuje miejsca na nogi i głowę (chyba, że masz 2 metry), a wszystko dzięki rozstawowi osi, który ma około 2,8 metra. Auto jest podwyższone (19 cm prześwitu) więc wygodnie się do niego wsiada i każdy z pasażerów może komfortowo podróżować.

ADVERTISEMENT

W bagażniku natomiast znalazło się miejsce na 536 litrów, co nie jest małym wynikiem. Niektóre nadwozia kombi mogą pochwalić się takim wynikiem. Podwójna podłoga uporządkuje przewożone przedmioty, a otwór załadunkowy jest spory i wygodny. Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń wzrasta do 1611 litrów. Siedzenia nie składają się jednak na płasko.

Peugeot 408 16
Peugeot 408 16

2. Automat jest przyjemny

Automatyczne skrzynie z grupy Stellantis, a zwłaszcza w Peugeotach, sprawiają pozytywne wrażenie. Mimo, że 408 sportowcem nie jest, to jego miejskie przeznaczenie wpisuje się w posiadanie automatu. W tym przypadku mamy 8 przełożeń, które dobrze dobierają biegi i wyręczają kierowcę. Mechanizm reaguje też na polecenia kierowcy gazem, więc w razie potrzeby kick-down nie trwa za długo.

Peugeot 408 9
Peugeot 408 9

3. Potrafi być oszczędny

Pod maskę 408 trafił silnik downsizingowy, więc efektem powinno być niskie spalanie. I takie oczywiście może się pojawić, ale nie można przeginać z pedałem przepustnicy. Średnie spalanie tego auta to okolice 7 litrów, ale w trasie spokojnie można spotkać wyniki poniżej 6 litrów. Wiecie, że nie jestem ekodrajwerem, więc rezultaty są z normalnej jazdy.

Dziwny jest jednak komputer pokładowy pokazujący zasięg, ponieważ znika on w dziwnym tempie. Nie liniowo, tylko od razu po parędziesiąt kilometrów. Może to być jedynie wina mojego egzemplarza, ale takie coś zauważyłem, to daję znać.

Peugeot 408 29
Peugeot 408 29

Peugeot 408 wady:

1. 130 KM to trochę za mało

Cała gama silnikowa modelu 408 nie jest za długa, ponieważ jeśli chcecie być tradycjonalistami i wybrać konwencjonalny silnik, to do wyboru jest opisywana wersja i… tylko ona. Po kilkuset kilometrach różnych dróg stwierdzam, że 130 koni mechanicznych może czasem nie wystarczyć.

Zwłaszcza czuć to na autostradach, gdzie elastyczność przy szybszych prędkościach nie jest na tyle szeroka, by czuć się śmiało. Manewry wyprzedzania po prostu trzeba planować z zapasem, ale auto wcale nie męczy się przy 130 lub 140 km/h.

Peugeot 408 13
Peugeot 408 13

Nie wierzycie? Do setki auto rozpędza się w 10,4 i niestety czuć to za kierownicą. Maksymalny moment obrotowy to tylko 230 Nm.

2. Dyskusyjna karoseria

Jeżdżąc wieloma samochodami z Francji stwierdzam, że design Peugeot’a leży mi chyba najbardziej, ale karoseria 408 jest dla mnie zbyt oryginalna. Mógłbym użyć jeszcze słowa dyskusyjna lub koślawa, bo moim zdaniem proporcje nie są dobre. Po prostu połączenie kombi i SUVa/Crossovera nie jest dla mnie.

Nie znaczy to jednak, że w designie zewnętrznym auta nie ma nic ciekawego. Fajne są tylne światła lub czarna osłona chłodnicy z elementami polakierowanymi na kolor nadwozia. Ciekawy stylistyczny zabieg.

Peugeot 408 28
Peugeot 408 28

3. Malutka kierownica

Peugeot od lat konsekwentnie prowadzi trend małych kierownic swoich aut. Jest w tym jedyny, więc po przesiadce z innego auta trzeba się do tego przyzwyczaić. Po jakimś czasie taki układ już nie przeszkadza, ale nie wiem czy jest to najbardziej intuicyjne rozwiązanie. Na szczęście na siłowni często opuszczam dzień nóg, więc się mieściłem bez problemu.

Na szczęście zegary nad wieńcem kierownicy w formie wąskiego wyświetlacza są na tyle małe, że nie zasłaniają drogi, a mieszczą wszystko co potrzeba (wskazania komputera pokładowego lub prędkościomierz z obrotomierzem).

Peugeot 408 17
Peugeot 408 17

Wracając do samego auta jeździ się nim całkiem dobrze. Jest prosto, wygodnie, ale bez wielkich emocji. Samochód prowadzi się miękko, a zawieszenie jest komfortowe. Na pokładzie nie brakuje nowoczesnego wyposażenia i ciekawych kształtów. W środku 408, jak w każdym Peugeocie, jest minimalistycznie, ale ładnie.

Auto kosztuje w Polsce w tej wersji silnikowej od 143 tysięcy złotych, a hybryda to koszt o prawie 50 tysięcy większy.

Peugeot 408 26
Peugeot 408 26

Chyba mamy więc wszystko. Podsumowując 408 trzeba przyznać, że zwraca na siebie uwagę na ulicy i jest dość rzadkim widokiem w Polsce, więc jeśli szukacie czegoś niecodziennego można się nad nim zastanowić.

Konrad Stopa

Zdjęcia Peugeot 408 1,2 l 130 KM EAT8:

Peugeot 408 29
Peugeot 408 29
Peugeot 408 28
Peugeot 408 28
Peugeot 408 27
Peugeot 408 27
Peugeot 408 26
Peugeot 408 26
Peugeot 408 25
Peugeot 408 25
Peugeot 408 24
Peugeot 408 24
Peugeot 408 23
Peugeot 408 23
Peugeot 408 22
Peugeot 408 22
Peugeot 408 13
Peugeot 408 13
Peugeot 408 15
Peugeot 408 15
Peugeot 408 16
Peugeot 408 16
Peugeot 408 17
Peugeot 408 17
Peugeot 408 18
Peugeot 408 18
Peugeot 408 19
Peugeot 408 19
Peugeot 408 20
Peugeot 408 20
Peugeot 408 21
Peugeot 408 21
Peugeot 408 12
Peugeot 408 12
Peugeot 408 11
Peugeot 408 11
Peugeot 408 10
Peugeot 408 10
Peugeot 408 9
Peugeot 408 9
Peugeot 408 8
Peugeot 408 8
Peugeot 408 7
Peugeot 408 7
Peugeot 408 6
Peugeot 408 6
Peugeot 408 5
Peugeot 408 5
Peugeot 408 1
Peugeot 408 1
Peugeot 408 2
Peugeot 408 2
Peugeot 408 3
Peugeot 408 3
Peugeot 408 4
Peugeot 408 4

Dane techniczne Peugeot 408 1.2 PureTech 130 EAT8:

Silnik: benzynowy, 3 – cylindrowy

Pojemność: 1199 cm3

Moc: 130 KM

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm

0 – 100 km/h: 10,4 s

Prędkość maksymalna: 210 km/h

Skrzynia biegów: 8 – biegowa, automatyczna

Cena: od 143 000 zł

Tagi: peugeotpeugeot 408peugot 408 wady i zaletywady i zalety
Poprzedni post

Piękny restomod na bazie Diablo – Eccentrica

Następny post

Zapowiada się koniec legendy Alfa Romeo

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

i30.4

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Autor Paweł Oblizajek
25/09/2023
0

Walka zbrojeń trwa. Producenci samochodów prześcigają się we wprowadzaniu nowinek technologicznych. Hyundai i30 to model, który opiera się tej modzie....

Skoda Karoq 32

Test: Skoda Karoq Sportline – pomarańczowy bzyk

Autor Konrad Stopa
22/09/2023
0

Moc 190 koni mechanicznych to w sumie dość sporo jak na miejskiego SUV’a. Jak zatem sprawuje się Skoda Karoq Sportline...

Ktora Mazda MX 5 4

Trudne wybory – która Mazda MX-5?

Autor Paweł Kaczor
21/09/2023
0

To najbardziej bezsensowny samochód jaki kiedykolwiek widziałem! – powiedział Janusz, właściciel13-letniej Octavii w gazie, przykładny czytelnik Tygodnika Działkowca i mąż...

Range Rover SV 5

Test: Range Rover SV – czysta monarchia

Autor Konrad Stopa
20/09/2023
0

Są samochody, których pozycje z listy wyposażenia zajmują naprawdę kilka stron. Jednym z nich jest Range Rover SV, w którym...

Następny post
869437 4g68nncyg8

Zapowiada się koniec legendy Alfa Romeo

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET