Nowe dziecko Peugeota zaczyna cennik od 123 900 zł, ale zabawa w konfigurację może skończyć się przy dużo wyższych kwotach.
Peugeot 508 to auto plasowane pomiędzy segmentami, aspirujące do klasy premium. Gabaryty zewnętrzne wskazują, że Peugeot szukał dla siebie niszy, bo 508 jest nieco mniejszy niż typowe sedany segmentu D, ale jednocześnie większy niż niemiecka czołówka segmentu premium.508 na razie można mieć z nadwoziem sedan-coupe, którego charakterystycznymi elementami są ekskluzywne drzwi bez ramek. Nowy 508 to z pewnością jeden z najładniejszych przedstawicieli segmentu D, ale jak wypada w kategorii value for money?
W tej chwili Peugeot oferuje 6 wariantów napędu swojego flagowego modelu. Są 3 turbodiesle BlueHDi (1.5 130 KM, 2.0 160KM i topowy 2.0 180 KM) oraz dwa benzynowe silniki PureTech (1.6 180 KM i 1.6225 KM). Wszystkie silniki mają 4 cylindry, ale tylko najsłabszego diesla można mieć ze skrzynią manualną 6-biegową. W takim przypadku automat jest opcją wymagającą dopłaty 8000 zł, a w pozostałych wersjach mamy go w standardzie.
Dostepne są wersje Active, Allure, GT-Line oraz GT
Gamę otwiera wersja Active, w której standardem jest m.in. całkiem szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa, bezkluczykowe uruchamianie auta, dwustrefowa klimatyzacja, system multimedialny z ekranem 8’, Bluetooth, 8 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, wirtualne zegary, czujniki parkowania z tyłu czy manualna regulacja wysokości fotela kierowcy. Kierownica będzie pokryta skórą, a dekory wewnętrzne to imitacja karbonowych wstawek. Auto będzie się poruszać na felgach aluminiowych w rozmiarze 16 lub 17 cali. Na tle rywali z segmentu premium już podstawowy Peugeot wypada dość dobrze, choć lekkim wstydem są halogenowe światła główne.
Z drugiej strony cennika mamy wersję GT zaczynającą się od kwoty 177 900 zł. Warto zaznaczyć, że GT łączy się tylko z dwoma najmocniejszymi wariantami napędowymi i obowiązkowo z automatyczną skrzynią biegów. Odrobinę droższy jest diesel, więc wyjściowa kwota od której będziemy rozpoczynać konfigurację to 181 900 zł. GT charakteryzuje się nie tylko kolejnymi zestawami ekskluzywnych opcji na pokładzie, ale także wyglądem zewnętrznym godnym klasy premium. Bardziej szlachetne są wzory felg, pas przedni i grill, a z tyłu pojawia się zarys dyfuzora oraz podwójna, chromowana końcówka wydechu.
Konfiguracja topowego 508
Mamy więc silnik diesla i wersję wyposażenia GT. Kwota wyjściowa to 181 900 zł. Na początek trzeba dodać jeden z dwóch najdroższych lakierów – czerwony Ultimate lub biały Nacre. W obu przypadkach dopłata to 3500 zł. Dalej trzeba wrzucić na pokład tapicerkę skórzaną Sellier Rouge w kwocie 11 900 zł. Pozostałych opcji wcale nie ma zbyt wiele, a najdroższe z nich to system NightVision (7000 zł), Webasto (5000 zł) i felgi diamentowane 19” (3200 zł). Konfigurację kończymy z nowym 508 w kwocie 232 250 zł.
Czy ponad 230 tys. za auto klasy średniej to dużo? Za typowe auta segmentu premium ta kwota wcale nie wydaje się wysoka, ale Peugeot jeszcze w pełni nie zasłużył na miano premium. Mimo wszystko za te pieniądze dostaje się auto z nieprzyzwoicie bogatym wyposażeniem, świetnie wyglądające, mocne i dość oszczędne z racji silnika diesla. Pamiętajmy, że jest to absolutnie topowa w tym momencie oferta, a rozsądnie skonfigurowane 508 z silnikiem benzynowym lub słabszym dieslem wyniesie nas około 140-150 tys. zł brutto i to wciąż będzie bardzo dobry samochód.
Początkowo w salonie Lion Motors Peugeot Katowice można było zamówić wersję startową First Edition z najbogatszym wyposażeniem w cenie 203 900 zł bez możliwości dokupienia czegokolwiek. Kto przegapił taką okazję, ale nadal chce kupić maksymalnie wyposażonego 508 musi wyłożyć już nieco wyższą kwotę.
To nie ostatnie słowo Peugeota…
Już niedługo oferta modelu 508 wzbogaci się o wersję kombi, a także kilka nowych wariantów napędu. W planach jest hybryda plug-in o mocy 300 KM oraz Peugeot 508 R. Ten prawdziwie sportowy sedan-coupe będzie osiągał około 350 KM. Wtedy też proporcjonalnie wzrośnie kwota jaką trzeba będzie dysponować, by sprawić sobie nowe 508 w topowej konfiguracji.
Bartłomiej Puchała
Źródło: Peugeot Katowice