• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Land Rover Discovery Sport oficjalnie!

Adam Gieras Autor Adam Gieras
03/09/2014
w Newsy
0
640

640

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mamy oficjalne zdjęcia Land Rovera Discovery Sport, który zastąpi leciwego już Freelandera. „Dyskoteka” wygląda tak samo, jak zabawka, o której pisaliśmy niedawno. Zobaczcie obszerną galerię! 

Warto przeczytać

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Przyznacie, że samochód wygląda świetnie. Linią nawiązuje do Range Rovera Evoque, ale jest trochę bardziej stonowany i elegancki. Discovery Sport ma 459 cm długości ( 23,9 cm mniej od klasycznego Discovery), a jego rozstaw osi wynosi 274,1 cm d. Producent zdecydował się na stworzenie wersji 5- i 7-osobowej. 7 osób w SUV-ie wielkości samochodu klasy średniej to żaden problem. Pojemność bagażnika Discovery Sport bez trzeciego rzędu siedzeń wynosi bowiem 829 litrów!

Do napędu posłużą dwa dwulitrowe turbodiesle o mocach 150 i 190 KM oraz 240 konna turbodoładowana benzyna. Alternatywą dla manualnej skrzyni biegów będzie 9-biegowy automat. Stały napęd na 4 koła to inteligentny system wspomagany przez sprzęgło Haldex. Powyżej 35 km/h, na dobrej drodze, do pracy zaprzęgnięte będą tylko koła przednie. Tylna oś dołączy się tylko w czasie uślizgu. Podobno proces ten trwa mniej niż 350 ms.

Mimo wszystko, tak jak w przypadku Freelandera, sportowa „Dyskoteka” nie będzie prawdziwą terenówką, a jedynie samochodem uterenowionym. Wskazują na to choćby następujące dane: prześwit 21,2 cm, kąt natarcia – 25 stopni, zejścia – 31 stopni i rampowy – 21 stopni. Jedynie głębokość brodzenia wynosząca 60 cm robi wrażenie.

Producent obiecuje zdecydowaną poprawę materiałów wewnątrz – oczywiście w porównaniu do Freelandera. Nie zabraknie też wszechobecnej elektroniki na czele z systemem łączącym naszego smartphona z audio i internetem w aucie.

Sprzedaż Discovery Sport ruszy na początku 2015 roku. Na ceny musimy poczekać do końca tego roku. Skoro jednak następca Freelandera ma w nazwie Discovery, nie należy się spodziewać okazji w salonach.

 

1315
1315
1220
1220
1141
1141
1014
1014
640
640
735
735
828
828
924
924
545
545
457
457
284
284
1140
1140
disco 8
disco 8
disco 9
disco 9
disco 10
disco 10
disco 11
disco 11
disco 4
disco 4
disco 5
disco 5
disco 6
disco 6
disco 7
disco 7

 

agier

fot. Land Rover, Autoblog.it

Tagi: Discovery Sport oficjalnieland rover discovery sportzdjęcia
Poprzedni post

Było blisko kraksy przy wysokiej prędkości

Następny post

I jak tu spakować się do Porsche 918 Spyder?

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Wnetrze Porsche Cayenne po liftingu

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Faceliftingi mają to do siebie, że w większości przypadków zmiany są kosmetyczne i tylko wytrwani znawcy dostrzegą zmiany. Przy Porsche...

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

Następny post
1142

I jak tu spakować się do Porsche 918 Spyder?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET