• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Jak jeździ Jeep Avenger z Polski?

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
13/06/2023
w Nowe
1
Jeep avenger jazdy 2

Jeep avenger jazdy 2

294
SHARES
2.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jeep Avenger bezkompromisowo wygrał nagrodę COTY 2023 i ma zamiar podbić miasta w wielu krajach Europy. Będzie ważny również w Polsce, bo w końcu tu powstaje. A jak jeździ?

Na krótkiej trasie koło Warszawy mogłem sprawdzić możliwości jezdne żółtego Jeep’a oraz dotknąć go z każdej strony w spokojnej atmosferze bez zbędnego pośpiechu. Opinie i refleksje poniżej.

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

jeep avenger 06
jeep avenger 06

Atrakcyjny design

Zdjęcia polskiego Jeep’a znamy już od dawna, ale powiem Wam, że na żywo auto robi jeszcze lepsze wrażenie. Żółty lakier z czarnymi dodatkami pasuje do niego idealnie, a pudełkowe nadwozie sprawia, że samochód wydaje się większy niż jest w rzeczywistości. Od początku sądziłem, że Avenger jest większy niż Renegade, a to błąd, bo renegat ma 4,3 m długości, a nasz bohater tylko 4,08 metra.

ADVERTISEMENT

Jak na Jeep’a przystało, w karoserii znajdziemy dużo smaczków związanych z tą amerykańską marką. Na osłonie chłodnicy pojawił się oczywiście 7-częściowy grill w czarnej barwie i równie ciemnymi reflektorami. Te tylne też są przydymione i ukryto w nich logotyp marki. Ciekawe detale są również na szybach (góry lub podróżnik) oraz we wnętrzu samochodu.

jeep avenger 02
jeep avenger 02

Dla lubiących kontrasty oprócz czarnych plastikowych nakładek można jeszcze dokupić opcję polakierowania dachu na czarno. Dzięki temu Jeep wygląda naprawdę świeżo i zacnie zarazem. Nie zatracił też ducha marki, a w końcu jest typowo miejskim SUV’em.

Kwadratowe wnętrze

Nadwozie o prostych kształtach zaowocowało przestrzenią w środku. Jak na tak małe auto jest naprawdę nieźle. W bagażniku wygospodarowano nawet 380 litrów pojemności i foremne kształty (dane dla spalinowej wersji, elektryk ma 355 l). Na tylnej kanapie na pewno nie zabraknie miejsca nad głową, ale trzeba uważać na nogi. Wiele zależy od przedniego pasażera, ale dzieciaki zmieszczą się spokojnie. We wnętrzu nie zabrakło też schowków – ich łączna pojemność to aż 34 litry.

jeep avenger 15
jeep avenger 15

Jeśli chodzi o projekt środka, to mamy tu połączenie kilku rozwiązań z grupy Stellantis. Sama deska rozdzielcza jest jednak dość pusta. Oprócz kierownicy oraz wirtualnych zegarów (wyświetlacz ok. 10 cali), a także ekranu dotykowego systemu multimedialnego (7 lub 10 cali) na konsoli centralnej znalazł się jeszcze osobny panel do sterowania klimatyzacją – na szczęście w formie klasycznych przycisków.

Na tunelu środkowym natomiast mamy drążek od sześciobiegowego manualu, przycisk do hamulca ręcznego i selektor trybów jazdy.

Wrócę jeszcze na chwilę do systemu multimedialnego, który skrywa nawigację, ustawienia auta, łączność z telefonem czy sterowanie audio (w najwyższej wersji wyposażenie od JBL). System przypomina ten z francuskich aut, ale działa szybko i wygląda schludnie.

jeep avenger 19
jeep avenger 19

Spalinówka i elektryk

Chętnych na Avengera będzie czekać dylemat czy chcą być nowocześni i kupić elektryka, czy raczej wolą standardową spalinową odmianę. Elektryk może się pochwalić mocą 156 KM (260 Nm) oraz zasięgiem do 400 kilometrów dzięki baterii o pojemności 54 kWh (brutto). Sprint do setki trwa 9 sekund, a v-max równy jest 150 km/h. My jednak jeździliśmy wersją spalinową więc skupię się na niej.

Tutaj sercem jest 1,2-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką o mocy 100 koni mechanicznych. Jako, że auto waży tylko 1180 kilogramów jednostka ta powinna wystarczyć, chociaż 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego nie brzmi najatrakcyjniej. Do obsługi tego silnika służy sześciobiegowa skrzynia manualna.

jeep avenger 01
jeep avenger 01

Jeep Avenger – jazda konwencjonalnym silnikiem

I powiem Wam, że ten downsizingowy silnik wystarcza. Samochód żwawo przyspiesza w prędkościach miejskich i prowadzi się bajecznie prosto. Niski współczynnik oporu powietrza ogranicza hałas i ułatwia przyspieszanie (cx = 0,33). Osiągi tej odmiany to 10,6 sekundy do 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 184 km/h. Moim zdaniem – do miasta wystarczy. Spalanie tego auta to średnio 7 litrów. W mieście można dodać 1 litr, a w trasie go odjąć. Czuć więc, że samochód jest lekki również w ekonomii użytkowania.

Za kierownicą warto uważać na poprzeczne nierówności, ale samochód prowadzi się pewnie i łatwo. Nie przechyla się oraz nie skacze na dziurach, ale jeździłem bardziej komfortowymi kompaktowymi SUV’ami.

jeep avenger 18
jeep avenger 18

Pamiętając, że Avenger to jednak Jeep samochód ma też pewne możliwości terenowe. Kąt natarcia to 20 stopni, zejścia 35 stopni, a rampowy to też 20 stopni. Oczywiście mowa tu o lekkim terenie chociaż Avenger posiada tryby jazdy na piasek, błoto lub śnieg by pomóc kierowcy w wyjściu z danej opresji. Prześwit samochodu to około 20 centymetrów.

Ile kosztuje Jeep Avenger?

Amerykanie utrzymali cenę tego modelu poniżej 100 tysięcy złotych, co jest bardzo ważnym marketingowym zabiegiem. Dotyczy to najtańszej wersji benzynowej, ale kwota 99 900 złotych na pewno przyciągnie klientów. Najdroższe wyposażenie Summit to wydatek już około 132 tysięcy złotych. Egzemplarz ze zdjęć to poziom pośredni Altitude za około 118 tysięcy złotych.

Elektryka najtaniej dostaniecie za 185 700 złotych. Z dopłatą do samochodów elektrycznych możecie zejść więc do niecałych 160 tysięcy złotych. To jednak wersja bazowa – na końcu cennika mamy kwotę 210 400 złotych, a to już sporo jak za większego mieszczucha.

jeep avenger 10
jeep avenger 10

Samochód oczywiście można już zamawiać w obu wersjach, a producent nie przewiduje wprowadzenia kolejnych odmian. W związku z tym, wybór jest dość ograniczony, ale skoro prezentuje rozsądne propozycje to nie ma co narzekać. Sądzę, że przydomek polskiej produkcji Avengerowi pomoże i niedługo zaleje polskie ulice. Nie przez przypadek otrzymuje tyle nagród, więc to naprawdę fajne auto.

Konrad Stopa

Fot. Jakub Głąb, autor

Zdjęcia Jeep Avenger:

Jeep avenger jazdy 1
Jeep avenger jazdy 1
Jeep avenger jazdy 2
Jeep avenger jazdy 2
Jeep avenger jazdy 3
Jeep avenger jazdy 3
Jeep avenger jazdy 4
Jeep avenger jazdy 4
jeep avenger 01
jeep avenger 01
jeep avenger 02
jeep avenger 02
jeep avenger 03
jeep avenger 03
jeep avenger 06
jeep avenger 06
jeep avenger 07
jeep avenger 07
jeep avenger 08
jeep avenger 08
jeep avenger 09
jeep avenger 09
jeep avenger 10
jeep avenger 10
jeep avenger 11
jeep avenger 11
jeep avenger 12
jeep avenger 12
jeep avenger 13
jeep avenger 13
jeep avenger 15
jeep avenger 15
jeep avenger 18
jeep avenger 18
jeep avenger 19
jeep avenger 19
jeep avenger 20
jeep avenger 20
jeep avenger 21
jeep avenger 21

A na youtube bawimy się tak:

Tagi: avengerjeepJeep Avengerpolski jeep
Poprzedni post

BMW M Festival na torze Silesia Ring.

Następny post

Co najpierw – rejestracja czy ubezpieczenie samochodu?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
dokumenty

Co najpierw – rejestracja czy ubezpieczenie samochodu?

Komentarze 1

  1. Pingback: Niespodziewany koniec Gladiatora | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET