Volkswagen Tiguan w nowej wersji trafia na polski rynek. Wiemy już, ile kosztuje Tiguan w Polsce. Świeża generacja jest już dostępna do zamówienia w krajowych salonach sprzedaży.
Rocznie z taśm fabryk Volkswagena zjeżdża ponad pół miliona egzemplarzy Tiguana, który jest jednym z najpopularniejszych obecnie modeli tej marki. Nowa generacja tego SUV-a właśnie wchodzi właśnie na rynek, oferując silniki TDI, eTSI mHEV, a nawet hybrydy plug-in.
Ceny zaczynają się od 153 390 złotych
Ceny rozpoczynają się od 153 390 zł dla wersji eTSI mHEV o mocy 130 KM, a dla wersji plug-in hybrid od 212 290 zł. Tiguan TDI 4MOTION o mocy 193 KM kosztuje od 222 490 zł.
Nowy Tiguan plug-in hybrid został całkowicie przeprojektowany przez Volkswagena. Silniki hybrydowe plug-in o mocy systemowej 204 i 272 KM są wyposażone w akumulator o pojemności netto 19,7 kWh, co niemal podwaja zasięg na silniku elektrycznym w porównaniu z poprzednikiem, umożliwiając przejechanie około 120 km na jednym ładowaniu.
Na dłuższych trasach korzystają z trybu hybrydowego, zasilanego przez silnik elektryczny o mocy 115 KM oraz nową jednostkę 1.5 TSI o mocy 150 lub 177 KM, co zapewnia niskie zużycie paliwa i zasięg przekraczający 900 km. Akumulatory obu wersji Tiguana z napędem hybrydowym plug-in mogą być ładowane z domowego gniazdka lub przy pomocy wallboxa o mocy do 11 kW, a także na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym do 50 kW.
Wersje Elegance i R-Line różnią się stylistyką oraz wyposażeniem. Tiguan plug-in hybrid o mocy 204 KM będzie dostępny w wersji Elegance, standardowo wyposażonej m.in. w system Easy Open, reflektory LED Plus oraz podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu. Silniejsza odmiana o mocy 272 KM będzie dostępna w wersji R-Line, charakteryzującej się sportową stylistyką, z 19-calowymi aluminiowymi felgami Coventry, sportowymi fotelami przednimi ze zintegrowanymi zagłówkami oraz sportowym grillem ze wzorem plastra miodu.
Nowy Tiguan oferuje zaawansowane technologie, takie jak Digital Cockpit, opcjonalny asystent głosowy IDA obsługujący funkcje pojazdu i system infotainment za pomocą komend głosowych, adaptacyjne zawieszenie DCC Pro oraz inne udogodnienia zaczerpnięte z luksusowego modelu Touareg. Już podstawowa wersja Tiguana jest bogato wyposażona, obejmując m.in. cyfrowe instrumenty Digital Cockpit, system infotainment z ekranem o przekątnej 12,9 cala, systemy wspomagające jak Side Assist, Front Assist, Lane Assist, Rear View oraz reflektory LED.
Konrad Stopa
fot. Volkswagen