• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Formuła studentów z Krakowa – AGH Racing

Tomasz Knapik Autor Tomasz Knapik
20/02/2021
w Fascynacje
0
AGH racing 1

AGH racing 1

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Każdy zna jakąś formułę. Najbardziej znaną formułą jest niewątpliwie „Formuła 1” ale są również formuły o których mogliście jeszcze nie słyszeć. W jednej z takich formuł startuje również polski zespół „AGH Racing”. Wprowadźmy Was zatem w mały cykl artykułów o uczelnianym zespole wyścigowym.

Jesteśmy zespołem zrzeszającym studentów  Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Od 2012 roku specjalizujemy się w projektowaniu i budowie bolidów wyścigowych klasy Formuła Student. Nasz zespół z powodzeniem startuje w międzynarodowych zawodach inżynierskich podbijając tory wyścigowe na całym świecie. Poprzez realizację pasji w zaawansowanych, interdyscyplinarnych projektach mających ukierunkowanie ściśle praktyczne zdobywamy cenne doświadczenie i świetne warunki do rozwoju.

Warto przeczytać

10 pytań do… Tomek z ABCar Oldtimers

Opel Corsa B vs Opel Corsa F

10 pytań do… Janusz Dudek

Zawody Formuła Student składają się konkurencji sprawdzających przygotowanie zespołu i możliwości bolidu w różnych aspektach inżynierskich. Na końcowy wynik składają się punkty uzyskane w konkurencjach statycznych, a także, najbardziej widowiskowych, konkurencjach dynamicznych. Każda drużyna musi jednak najpierw przejść skomplikowaną kontrolę techniczną sprawdzającą zgodność bolidu z regulaminem oraz jego bezpieczeństwo i wykonanie. Dopiero po zapewnieniu, że konstrukcja spełnia wszystkie rygorystyczne normy zespół może przystąpić do jazd

Na konkurencje statyczne składają się :

COST & MANUFACTURING

Bolid powinien być wykonany w sposób najekonomiczniej gospodarujący zasoby. W tej konkurencji sędziowie sprawdzają zgodność przesłanego wcześniej dokumentu „Cost Report” ze stanem Faktycznym. Członkowie zespołu muszą uzasadnić wykorzystanie danych materiałów i poniesienie poszczególnych kosztów w procesie produkcyjnym.

ENGINEERING DESIGN

Polega na przedstawieniu sędziom bolidu ze strony technicznej. Sprawdzana jest innowacyjność w podejściu do projektu i wykonania. Oceniane jest również zastosowanie materiałów, nowoczesnych technologii i pomysłowych rozwiązań inżynierskich.

BUSINESS PLAN PRESENTATION

Konkurencja statyczna mająca na celu sprawdzenie umiejętności kierowniczych i ekonomicznego rozeznania członków zespołu. Polega na wygłoszeniu prezentacji planu biznesowego wykorzystującego bolid Formuły Student. Od prezentujących wymagana jest świadomość biznesowa, analiza rynku i nietuzinkowy pomysł.

Konkurencje dynamiczne to:

ACCELERATION

Konkurencja polega na jak najszybszym pokonaniu przez samochód dystansu 75 metrów, przyspieszając z linii startu od 0 km/h. Do klasyfikacji liczy się najlepszy uzyskany przez zespół czas przejazdu podczas jednej z 4 prób. Kluczem do zajęcia jak najwyższego miejsca w tej dyscyplinie jest maksymalizacja parametrów pracy silnika i startu bolidu a także trakcji.

AUTOCROSS

W dyscyplinie ważne jest pokonanie 1 okrążenia z linii startu do linii mety w jak najkrótszym czasie. Konkurencja daje przekrój jednostkowego pokazu możliwości aut.

SKID-PAD

Kierowca samochodu musi przejechać po 2 okrążenia na pętlach cyfry „8” w jak najkrótszym czasie i przekroczyć zjazdową linię mety. Konkurencja ma na celu zbadanie osiągów zawdzięczanych pracy układów zawieszenia oraz aerodynamiki, podczas gdy bolid jest poddawany względnie wysokim wartościom sił przeciążenia bocznego.

Do oceny w tej kategorii sędziowie poddają ilość zużytego przez samochód paliwa lub prądu w trakcie odbywanych konkurencji dynamicznych. Konstrukcje zużywające najmniej energii otrzymują najwięcej punktów.

ENDURANCE

Najważniejsza z konkurencji zarówno pod kątem emocji, testu dla samochodu jak również zdobyczy punktowej. Wyścig składa się z 23 okrążeń, gdzie pierwszy kierowca pokonuje 11, a drugi jedzie aż do mety ostatniego. Czas przejazdów wyścigu jest momentem kulminacyjnym zawodów Formuły Student. Kolejność startu bolidów jest określona odwrotnie do wyników z konkurencji Autocross tak, że jako ostatni jadą najszybsi. Jednocześnie na torze może jechać 5 bolidów, co stanowi wyjątek od reszty zawodów, gdzie w przebiegu wszystkich pozostałych konkurencji, a także warunków korzystania z areny rozgrzewkowej, tylko 1 auto może jeździć. Tor ma szerokość, która uniemożliwia jazdę 2 aut obok siebie oraz manewr wyprzedzania. To sprawia, że podczas wyścigu głównego od kierowców wymagana jest zdwojona ostrożność, a sprawne kontrolowanie sytuacji na torze oraz jego drożności (z racji ulegających uszkodzeniom bolidów, które nie mogą kontynuować jazdy) wymaga od organizatorów wysokich umiejętności planistycznych i koordynacyjnych.

TRACKDRIVE

Jest tym dla bolidów autonomicznych, czym dla bolidów spalinowych i elektrycznych jest Endurance. Najbardziej wymagająca konkurencja sprawdzająca wytrzymałość i jakość konstrukcji, a także jej zdolność do osiągania dobrych rezultatów na dłuższym dystansie.

EFFICIENCY

Do oceny w tej kategorii sędziowie poddają ilość zużytego przez samochód paliwa lub prądu w trakcie odbywanych konkurencji dynamicznych. Konstrukcje zużywające najmniej energii otrzymują najwięcej punktów.

Tomasz Knapik
Zdjęcia: KSAF

Tagi: aghagh racingformula racingformułaformuła studnet
Poprzedni post

Kajetanowicz zjeżdża autem z Czantorii

Następny post

Northvolt inwestuje w Polsce

Tomasz Knapik

Tomasz Knapik

Miłośnik motoryzacji od dawna, prywatnie związany ze Skodą. Nie pogardzi małym zwinnym autkiem jak i dużym dostawczakiem. Jak sam mówi - nie potrzebuje do niego instrukcji obsługi.

Podobne artykuły

tomek abcar 2 1

10 pytań do… Tomek z ABCar Oldtimers

Autor Konrad Stopa
18/08/2022
0

ABCar Oldtimers to chyba jeden z najbardziej znanych warsztatów motoryzacyjnych w Polsce. Tak naprawdę to nawet fabryka samochodów i miejsce,...

Corsa vs Corsa 25

Opel Corsa B vs Opel Corsa F

Autor Redakcja Motopodprad
09/08/2022
0

Co sobie myślisz widząc na ulicy Opla Corsę? Niezależnie od generacji. Co myślisz? Mogę zgadnąć? Myślisz wtedy o czymkolwiek tylko...

Janusz Dudek 3 GLOWNE

10 pytań do… Janusz Dudek

Autor Konrad Stopa
04/08/2022
0

Sięgam pamięcią i wydaje mi się, że żadnego instruktora w serii #10pytańdo... jeszcze nie mieliśmy, a w końcu to te...

turbopomoc 2 GLOWNE

10 pytań do… B3 Tour

Autor Konrad Stopa
28/07/2022
0

Fani polskiego tuningu mogą kojarzyć ksywkę B3 Tour. To pewien jegomość, który bardzo dobrze wykorzystuję zajawkę do motoryzacji z pomocą...

Następny post
Northvolt Zwei 1

Northvolt inwestuje w Polsce

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET