Młoda, lecz ambitna hiszpańska marka stworzyła w stolicy wyjątkową przestrzeń. W Cupra Studio jest miejsce na samochody, ale także wydarzenia artystyczne i lifestyle’owe.
Warszawa została trzecim, po Mexico City i Hamburgu, miastem w którym można odwiedzić Cupra Studio – wyjątkowy concept store hiszpańskiej marki. Cupra powstała zaledwie 3 lata temu jako część Seata odpowiedzialna za modele sportowe. Wciąż jest na etapie budowania własnej tożsamości i świadomości wśród klientów, a to wyjątkowe miejsce ma w tym pomóc.
Cupra Studio to nie do końca salon samochodowy. To coś bardziej jak lifestyle’owy butik z samochodami na pierwszym planie. Wszystko jest tutaj takie jak same auta marki Cupra – nowoczesne i w charakterystycznym stylu. Można tutaj wpaść obejrzeć wszystkie obecnie oferowane modele Cupry – Formentor, Leon i Ateca. W przyszłości to właśnie tu w pierwszej kolejności będziemy podziwiać wchodzące na rynek nowości. Jedną z nich już niedługo będzie pierwszy elektryczny samochód Cupry – elBorn. My podczas gościnnej wizyty mogliśmy zobaczyć coś jeszcze – koncepcyjny, elektryczny samochód terenowy e-Cupra ABT XE1. To właściwie bolid, który wystartuje w kwietniu na Bliskim Wschodzie w nowej formule Extreme E dla aut elektrycznych.
Cupra Studio to portal do poznania wartości marki
Celem powstania tego typu miejsca nie do końca jest sprzedaż samochodów. Pośrednio tak, ale to bardziej witryna reklamowa, w której można zapoznać się z ofertą w towarzystwie Cupra Mastera. To ktoś w rodzaju konsultanta, który chętnie wprowadzi klienta w świat i wartości Cupry. Szczególnie podoba mi się ściana inspiracji, na której można zobaczyć m.in. koszulki w barwach FC Barcelona. W końcu i klub i samochody są w jakimś stopniu znakiem rozpoznawczym Katalonii na świecie.
Nowoczesne studio znajduje się w Warszawie przy Alei Solidarności 171. Salon ten dołącza do innych tego typu miejsc w stolicy, bo już od paru lat mamy showroom Volvo przy ul. Marszałkowskiej czy Audi przy Pl. Trzech Krzyży. Wygląda więc na to, że takie przestrzenie stały się modne wśród marek premium i pewnie ich liczba w Polsce będzie się zwiększać. Jeśli chodzi o standardowe salony Cupry to ich liczba stale wzrasta. W tej chwili jest to 14 placówek rozlokowanych w całym kraju.
Bartłomiej Puchała
fot. Cupra