Corvette Stingray zagrozi Porsche?

W 2015 roku w Vette Stinray zadebiutuje nowa, 8-biegowa przekładania automatyczna, która zdaniem producenta ma być szybsza od legendarnego PDK od Porsche. 

Nowa skrzynia biegów, zbudowana od podstaw przez General Motors, ma analizować warunki pracy przekładni aż 160 razy na sekundę, a dzięki zmodernizowanemu sprzęgłu 6,2-litrowy potwór w Corvette Z06 będzie w stanie szybciej wyczuć intencję kierowcy i przekazać więcej momentu obrotowego na koła.

GM twierdzi, że nowa skrzynia będzie nie tylko bardziej wydajna od dotychczasowej 6-biegowej. Panowie z amerykańskiego koncernu są przekonani, że dokonane przez nich modernizacje pozwolą zmienić bieg na wyższy o osiem setnych sekundy szybciej, niż w owianej legendą, dwusprzęgłowej skrzyni PDK od Porsche.

2014 Chevrolet Corvette Stingray 21 1024x587 Corvette Stingray zagrozi Porsche?

Oznaczona symbolem 8L90 skrzynia w Chevrolecie ma być też lżejsza od 6-biegowego poprzednika. Producent obiecuje też o kilka procent niższe spalanie. Nie mogę doczekać się aż Stingray Z06 dokopie 911 GT3. A Wy?

 Adam Gieras 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)