• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Citroen C5X PHEV – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
09/08/2023
w Nowe
0
Citroen C5 X 10

Citroen C5 X 10

373
SHARES
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Hybrydowa ofensywa trwa u wszystkich producentów. Nie brakuje ich też we francuskim Citroenie. Rozwiązanie plug-in trafiło również do modelu C5X PHEV. Jakie ma wady i zalety?

Od razu muszę dodać, że 225-konny system w grupie Stellantis jest już sprawdzony. Zobaczycie go i w Peugeotach i w Oplach, które także były i w naszej redakcji w przeszłości. Sam model C5 X również stawał na naszym parkingu, więc zwykły test możecie przeczytać tutaj. A ja przejdę do krótkiego podsumowania wad i zalet egzemplarza ze zdjęć.

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Citroen C5 X 12
Citroen C5 X 12

Zalety Citroen C5X PHEV:

1. 50 kilometrów na prądzie

Jako, że szary Citroen jest hybrydą plug-in Francuzi wyposażyli go w baterię o pojemności 12,4 kWh. Dzięki zmagazynowanej w niej energii samochód jest w stanie na prądzie przejechać nawet 40-50 kilometrów. Jeśli macie gdzie go tanio ładować, to można jeździć dość ekonomicznie na co dzień.

ADVERTISEMENT

Producent deklaruje, że spalanie na 100 km to ledwie 1,5 litra, ale to raczej czysto teoretyczne rozważania. Nadmienię tylko, że pojemność baku to niecałe 43 litrów, więc zasięg konwencjonalny nie jest za duży.

Citroen C5 X 15
Citroen C5 X 15

2. Dużo miejsca z tyłu i w bagażniku

Niecodzienne nadwozie francuskiego modelu ma pewne zalety w środku samochodu. Kabina pasażerska dzięki rozwiązaniu kombi na sterydach jest spora. Zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie dach poprowadzony jest wysoko, a i rozstaw osi pozwala spokojnie rozsiąść się z tyłu nawet wyższym osobom.

Mimo hybrydowej inżynierii i baterii nie wpłynęło to mocno na przestrzeń w środku auta. W bagażniku zmieści się 485 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rosną aż do 1580 litrów. Szkoda tylko, ze próg załadunku zawieszony jest dosyć wysoko.

Citroen C5 X 1
Citroen C5 X 1

3. Osobny panel klimatyzacji

Jeszcze 10 lat temu nikt nie pomyślałby, że człowiek będzie zwracał uwagę na takie szczegóły, ale w roku 2023 czasy się zmieniły. Teraz gdy w autach centralne miejsce zajmują wielkie ekrany często służą też by obsługiwać funkcję klimatyzacji. Szkoda, bo klasyczne pokrętła są ładniejsze i na pewno prostsze w działaniu. Nie odrywają też tak uwagi kierowcy, więc można powiedzieć, że jest podczas jazdy bezpieczniej.

Dlatego dla Citroena brawa, bo jeszcze niedawno i w innych modelach działali inaczej.

Citroen C5 X 26
Citroen C5 X 26

Wady Citroen C5X PHEV:

1. Pływający układ kierowniczy

Trzeba szczerze przyznać, że francuskie samochody od lat królują w dziedzinie komfortu. Ich miękkie zawieszenie po prostu pływa po drodze i wybiera wszelkie ubytki dróg. Niestety robi to na tyle często, że auto potrafi się bujać i na pewno nie wygrałoby w testach łosia.

Z drugiej jednak strony, układ kierowniczy działa tak lekko, że można nim sterować jednym palcem.

Citroen C5 X 29
Citroen C5 X 29

2. Hybrydy sporo kosztują

Chodzi mi o to, że wersje plug-in są znacząco droższe. Sprawdza się to też w przypadku modelu C5 X, bo jego podstawowa wersja benzynowa kosztuje 161 tysięcy złotych. Hybryda ze zdjęć wymaga wydatku minimum 234 tysięcy złotych, więc różnica jest zauważalna.

A w tym przypadku jeszcze większa, ponieważ C5 X ma obecnie tylko jedną wersję konwencjonalną i jest to benzynowy motor o 3 cylindrach i mocy 130 KM. Przyznacie, że trochę słaba moc, jak na spore 4,8-metrowe nadwozie.

Citroen C5 X 34
Citroen C5 X 34

Jeśli chodzi o wersje plug-in, to alternatywą jest jeszcze wersja 180-konna o 13 tysięcy złotych w podstawie tańsza.

3. Kontrowersyjny wygląd

Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale to mój subiektywny tekst, więc mogę jasno wypowiedzieć się i na kwestie wizualne. Citroen zawsze lubił odważne projekty, które albo się podobają, albo nie. W tym przypadku jestem raczej na nie, bo nadwozie Citroena C5 X jest trochę pokraczne, a przy tym ma dziwne elementy jak na przykład dzielone światła z przodu, czy podwójna lotka z tyłu. Aczkolwiek na pewno koło karoserii tego wozu nie da przejść się obojętnie.

Citroen C5 X 3
Citroen C5 X 3

Jeżdżąc Citroenem można było zwrócić uwagę na jeszcze kilka innych rzeczy. Na przykład samochód nie był super oszczędny, bo średnio palił 8-9 litrów na 100 km, gdy baterie się rozładowały. Poza tym warto wspomnieć o wygodnych fotelach, wysokim wyposażeniu lub systemach bezpieczeństwa, które zdecydowanie umilały podróż.

Skoro C5 X został już porządnie podsumowany, to nie zostaje mi nic innego jak czekać na kolejne niecodzienne projekty Francuzów, bo na nich zawsze można liczyć.

Konrad Stopa

Zdjęcia Citroen C5X PHEV:

Citroen C5 X 1
Citroen C5 X 1
Citroen C5 X 2
Citroen C5 X 2
Citroen C5 X 3
Citroen C5 X 3
Citroen C5 X 4
Citroen C5 X 4
Citroen C5 X 5
Citroen C5 X 5
Citroen C5 X 6
Citroen C5 X 6
Citroen C5 X 7
Citroen C5 X 7
Citroen C5 X 8
Citroen C5 X 8
Citroen C5 X 9
Citroen C5 X 9
Citroen C5 X 10
Citroen C5 X 10
Citroen C5 X 11
Citroen C5 X 11
Citroen C5 X 12
Citroen C5 X 12
Citroen C5 X 13
Citroen C5 X 13
Citroen C5 X 14
Citroen C5 X 14
Citroen C5 X 15
Citroen C5 X 15
Citroen C5 X 16
Citroen C5 X 16
Citroen C5 X 17
Citroen C5 X 17
Citroen C5 X 18
Citroen C5 X 18
Citroen C5 X 19
Citroen C5 X 19
Citroen C5 X 20
Citroen C5 X 20
Citroen C5 X 21
Citroen C5 X 21
Citroen C5 X 22
Citroen C5 X 22
Citroen C5 X 23
Citroen C5 X 23
Citroen C5 X 24
Citroen C5 X 24
Citroen C5 X 25
Citroen C5 X 25
Citroen C5 X 26
Citroen C5 X 26
Citroen C5 X 27
Citroen C5 X 27
Citroen C5 X 28
Citroen C5 X 28
Citroen C5 X 29
Citroen C5 X 29
Citroen C5 X 30
Citroen C5 X 30
Citroen C5 X 31
Citroen C5 X 31
Citroen C5 X 32
Citroen C5 X 32
Citroen C5 X 34
Citroen C5 X 34

Dane techniczne Citroen C5X PHEV:

Silnik spalinowy: R4, turbo

Pojemność: 1598 cm3

Moc: 225 KM

Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm

0 – 100 km/h: 7,8 s

Prędkość maksymalna: 233 km/h

Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna

Cena: od 234 tysięcy złotych

Tagi: c5xcitroencitroen c5xhybrydahybryda plugin
Poprzedni post

Białe Lamborghini Countach z filmu na sprzedaż

Następny post

Jakich samochodów używa Google Street View?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
Street view2

Jakich samochodów używa Google Street View?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET