• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Odkryj z nami auto – BMW 118 i

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
23/03/2023
w Nowe
1
BMW 118 i 18

BMW 118 i 18

311
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Marka BMW zawsze przywodzi pewne emocje. Może BMW 118 z przednim napędem nie do końca pozytywne, ale to naprawdę fajne auto do miasta. A i wizualnie w pakiecie M niewiele mu brakuje.

Tym razem miałem nie lada problem, by dobrze określić BMW 118 i ze zdjęć. W końcu nie jest to na tyle fascynujące auto, co ostatnia Tesla 3, ale też była to nówka sztuka, więc musiała trafić do działu nowe! A to tylko dowodzi, że wypożyczalnia Odkryj-Auto szanuje was jako klientów i oddaje wam do dyspozycji świeże auta.

ADVERTISEMENT
BMW 118 i 2
BMW 118 i 2

#egzemplarz

Zazwyczaj w tym momencie opisywałem wam auto i jego stan techniczny. Tym razem jest to naprawdę świeżynka, bo odebrałem ją z przebiegiem niecałych 100 kilometrów. Zero skaz na karoserii oraz jeszcze niedotarty 136-konny silnik o pojemności 1,5 litra. W czerwonym lakierze kusił mnie wizualnym pakiem M, zarówno w środku, jak i na zewnątrz.

BMW 118 i 5
BMW 118 i 5

#zalety BMW 118 i

1. Pakiet wizualny M

Muszę szczerze powiedzieć, że nigdy BMW serii 1 mnie zbytnio nie interesowało. Stworzone z potrzeby rynku auto jakoś nie trafiało w moje gusta. Nowa generacja z bardziej płaskimi i ostrzejszymi elementami karoserii wygląda już zdecydowanie lepiej. W czerwonym lakierze z pakietem wizualnym od sportowych wersji jest nader atrakcyjna.

Warto przeczytać

Test: Ford Ranger Raptor – matko! Tym samochodem można robić wszystko!

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Test: Citroen C4 1.5 l BlueHDi – crossover z dieslem

A jeszcze lepiej prezentuje się w środku. Mimo, że nie ma tutaj świetlnych wodotrysków, to tapicerka z niebieskimi elementami i skórzana, gruba kierownica z emblematem M dają przyjemne odczucia. Na tyle, że w tym BMW czułem się jak w dużo większym i droższym modelu.

BMW 118 i 8
BMW 118 i 8

2. Precyzyjny układ kierowniczy

Łapiąc za kierownicę i przejeżdżając pierwsze kilometry od razu zauważyłem pewność prowadzenia. Nie mam za dużych przebiegów za sterami BMW, ale trzeba przyznać tej niemieckiej marce, że układ kierowniczy – nawet nie w sportowych modelach – jest świetny. W połączeniu z mięsistym wieńcem kierownicy auto prowadziło się dobrze zarówno na autostradzie, jak i krętych drogach poza miastem. Sam układ nie był przewspomagany, dzięki czemu nie był nijaki, a to teraz przypadłość większości samochodów.

BMW 118 i 30
BMW 118 i 30

3. Umiarkowanie spalanie

Biorąc pod uwagę znikomy przebieg samochodu, nie mogę brać swojego spalania za pewnik, ale jeśli miałoby się coś zmienić, to jednak na plus. Moja średnia z testu to 7 litrów na 100 km. Jako, że jeździłem BMW zarówno w mieście, jak i poza nim włączając odcinki autostradowe uważam to za sukces.

Dlaczego? Ponieważ wcale nie starałem się o jak najlepszy wynik, a samochód też nie jest ospały. Nie jest też super dynamiczny, ale o tym później.

BMW 118 i 25
BMW 118 i 25

#wady BMW 118 i

1. Sztywniejsze zawieszenie

Jeżdżąc wieloma kompaktami muszę stwierdzić, że większość z nich ma miękkie nastawy zawieszenia. Jest po prostu bardziej komfortowo niż sportowo. W BMW 1 mam wrażenie, że ten kompromis lekko przesunięto, co czuć na nierównościach. I to nie tylko na tych poprzecznych, ale też na autostradzie, gdzie samochód nieprzyjemnie podskakiwał.

Oczywiście można to też traktować jako zaletę, bo dzięki temu wraz z precyzyjnym układem kierowniczym samochód lubi zakręty.

BMW 118 i 15
BMW 118 i 15

2. Start&Stop

Staroświecka motoryzacja już dawno stwierdziła, że system start&stop to głupota. Tak się jednak składa, że włodarze i ustawodawcy postanowili inaczej i każdy samochód taki system musi posiadać. Niestety w BMW działał on bardzo zauważalnie. Po prostu szarpał samochodem niemiłosiernie, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej i w korku.

Na szczęście przyciskiem na konsoli centralnej można go łatwo wyłączyć.

BMW 118 i 24
BMW 118 i 24

3. Tylko 136 KM

Oznaczenie 118 i nie oznacza wcale 1,8-litrowego motoru jak było kiedyś. W 2023 roku jest to silnik o pojemności 1,5 litra wsparty turbosprężarką. Jego moc to 136 koni mechanicznych. I powiem szczerze, że nie jest to ani mało, ani dużo. Czy w sam raz?

Jeżdżąc dłużej tym samochodem w całym tym anturażu brakowało mi trochę pazura i dynamiki. Owszem, auto do setki przyspiesza w okolicach 9 sekund, a prędkość maksymalna to ponad 210 km/h, ale za kierownicą czegoś tu brakuje.

BMW oferuje jeszcze wersje 178-konne, więc może to jest odpowiedź na moje narzekania.

BMW 118 i 9
BMW 118 i 9

#eksploatacja BMW 118 i

O spalaniu już wspominałem, a przedstawiony model F40 na rynku jest dopiero od 2019 roku. Jako, że nasze auto jest świeżynką, to powiem tylko, że cena tego modelu rozpoczyna się od niecałych 130 tysięcy złotych. 118 i to wydatek około 135 tysięcy złotych. Co ciekawe BMW oferuje w tym modelu też diesla oraz sportowe wersje M.

Patrząc na rynek aut używanych – najtańsze BMW 118 i z 2019 kosztuje około 90-100 tysięcy złotych.

BMW 118 i 10
BMW 118 i 10

#niespodzianka

To co zaskoczyło mnie w tym egzemplarzu, to proste zabiegi podświetlenia w listwie dekorującej na desce rozdzielczej i przednich drzwiach. Mimo, że podświetlenie, jak na BMW przystało, jest pomarańczowe, to nieźle wygląda.

BMW 118 i 28
BMW 118 i 28

#podsumowanie

Przygoda z BMW 1 zakończyła się więc pozytywnym zaskoczeniem i nie będę patrzył już na ten model przez krzywe zwierciadło. Nadal wiele w nim z prawdziwego BMW, a to już niejedyne auto z napędem na przód tej marki. Nawet w niesportowej wersji daje trochę frajdy, a o to chyba chodzi w prawdziwej motoryzacji.

Jeśli chcecie ją sprawdzić, to zapraszam do wynajmu. Doba w Odkryj-auto zaczyna się za około 168 złotych.

Konrad Stopa
fot. Autor z wsparciem
Kaczor&Cars

Zdjęcia BMW 118 i:

BMW 118 i 3
BMW 118 i 3
BMW 118 i 4
BMW 118 i 4
BMW 118 i 2
BMW 118 i 2
BMW 118 i 11
BMW 118 i 11
BMW 118 i 12
BMW 118 i 12
BMW 118 i 13
BMW 118 i 13
BMW 118 i 14
BMW 118 i 14
BMW 118 i 15
BMW 118 i 15
BMW 118 i 21
BMW 118 i 21
BMW 118 i 20
BMW 118 i 20
BMW 118 i 18 1
BMW 118 i 18 1
BMW 118 i 17
BMW 118 i 17
BMW 118 i 16
BMW 118 i 16
BMW 118 i 8
BMW 118 i 8
BMW 118 i 9
BMW 118 i 9
BMW 118 i 10
BMW 118 i 10
BMW 118 i 1
BMW 118 i 1
BMW 118 i 32
BMW 118 i 32
BMW 118 i 5
BMW 118 i 5
BMW 118 i 6
BMW 118 i 6
BMW 118 i 7
BMW 118 i 7
BMW 118 i 22
BMW 118 i 22
BMW 118 i 23
BMW 118 i 23
BMW 118 i 30
BMW 118 i 30
BMW 118 i 29
BMW 118 i 29
BMW 118 i 27
BMW 118 i 27
BMW 118 i 26
BMW 118 i 26
BMW 118 i 25
BMW 118 i 25
BMW 118 i 24
BMW 118 i 24
BMW 118 i 28
BMW 118 i 28
BMW 118 i 31
BMW 118 i 31
Tagi: BMWbmw 1bmw 118 iodkryj autoodkryj z nami autowypożyczalnia
Poprzedni post

Debiutuje koncepcyjny pickup Mitsubishi

Następny post

Nowy Fiat z Polski przyłapany

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Ranger Raptor

Test: Ford Ranger Raptor – matko! Tym samochodem można robić wszystko!

Autor Konrad Grobel
09/06/2023
0

Jeśli myśleliście, że pickupy pasują jedynie do rolników i geodetów to byliście w dużym błędzie. Ranger Raptor udowadnia, że jego...

Nowe xc60 vs stare xc60 9

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Autor Paweł Kaczor
08/06/2023
0

Najbardziej popularne auto w swojej klasie. Najchętniej wybierany samochód wśród aut segmentu premium! Co sobie myślisz czytając te słowa? Że...

Citroen C4 7

Test: Citroen C4 1.5 l BlueHDi – crossover z dieslem

Autor Redakcja Motopodprad
07/06/2023
0

Citroen C4 od początku wyróżniał się ekstrawaganckim wyglądem, który nie każdemu klientowi przypadł do gustu. Wtedy jednak był on kompaktem...

Honda Civic XI 1

Test: Honda Civic e:HEV – oszczędny wóz

Autor Konrad Stopa
05/06/2023
0

Honda Civic ze zdjęć to już XI odmiana tego modelu. Samochód na przestrzeni lat zdecydowanie się zmienił i urósł, ale...

Następny post
Fiat 600 Scoop March 7

Nowy Fiat z Polski przyłapany

Komentarze 1

  1. Pingback: BMW 218 i - odkryj z nami auto / Motopodprad

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET