Pomimo ograniczonej ilości punktów dealerskich oraz sieci serwisowych koreańskiego producenta wyniki sprzedaży są bardzo dobre.
Ogromne wrażenie robi wzrost sprzedaży marki SsangYong w Polsce. W pierwszym półroczu 2022 roku sprzedaż aut koreańskiego producenta w Polsce wzrosła o astronomiczne wręcz 630%. We wspomnianym okresie sprzedano łącznie 657 aut opisywanej marki.
Największym zainteresowanie cieszyły się: nowy Korando oraz dobrze znany już model Tivoli. Ogromny wzrost zaliczył Tivoli Grand ze wzrostem o 1940%. Łącznie sprzedano 102 egzemplarze tego modelu.
Warto wspomnieć też o tym, że pomimo tendencji spadkowej dla sprzedaży nowych samochodów w Europie to SsangYong bardzo dobrze sobie radzi. Wzrost sprzedaży koreańskiej marki wyniósł 65% gdy porównany okres od stycznia do czerwca 2022 roku do analogicznego okresu w zeszłym roku.
Wszystko wskazuje na to, że strategia przyjęta przez SsangYong bardzo dobrze się sprawdza. Producent samochodów z Korei coraz lepiej radzi sobie w Polsce a także i w Europie. Pozostaje tylko czekać na wprowadzenie kolejnych modeli do sprzedaży.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: SsangYong