Wyniki szwedzkiej marki nie kłamią. Pomimo tego, że wciąż rzadko widzimy samochody z logo Polestar na ulicach, to zainteresowanie nimi wciąż rośnie.
21.500 sztuk – tyle właśnie pojazdów dostarczył klientom Polestar w okresie od stycznia do czerwca 2022 roku. Wydawać by się mogło, że wynik ten nie jest imponujący dopóki nie poznamy oszacowanego wzrostu sprzedaży marki. Porównując wspominany okres w 2022 roku do analogicznego okresu z 2021 roku wzrost sprzedaży szwedzkiej marki wyniósł 125%.
To nie koniec dobrych informacji. Od początku roku globalna ilość zamówień wyniosła przeszło 50.000 sztuk. Wynik ten prawdopodobnie uda się jeszcze znacznie poprawić. W październiku bieżącego roku ma zadebiutować Polestar 3 – czyli pierwszy elektryczny SUV marki. Po jego debiucie można się spodziewać dalszego wzrostu sprzedaży. Dodać należy, że już teraz globalna liczba zamówień wzrosła o 350% (przyjmując założenia rok/roku).

Na dobre wyniki Polestar wpłynęło rozbudowanie sieci sprzedaży do 125 punktów. Jeszcze nie tak dawno szwedzka marka dysponowała zaledwie 103 punktami sprzedaży.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Polestar