• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Volkswagen ID.Buzz jeszcze pojemniejszy

Konrad Grobel Autor Konrad Grobel
03/06/2023
w Newsy
1
Volkswagen ID.Buzz z długim rozstawem osi

Volkswagen ID.Buzz z długim rozstawem osi

221
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Volkswagen wprowadza model ID.Buzz z większym rozstawem osi. To również okazja do powrotu mikrobusów spod szyldu niemieckiej marki na teren Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Ostatnią generacją mikrobusów od Volkswagena, która dostępna była w USA i Kanadzie była T4. Po 20 latach jednak się to zmieni. Volkswagen powraca do Nowego Świata z ID.Buzz, ale nie takim jaki my Europejczycy znamy. Będzie dłuższy i ma posiadać trzy rzędy siedzeń.

Warto przeczytać

Nadciągają zmiany w BMW M

Nissan Ariya Nismo testowany w Nurburgring

MG Motor wchodzi do Polski

Więcej miejsca, bo jest dłuższy

Amerykańska specyfikacja ID.Buzza jest o 175 mm dłuższa od europejskiej. Jego całkowita długość wynosi 4887 mm. Podstawowa konstrukcja pozostaje taka sama. Auto ma dokładnie takie same zwisy z przodu i z tyłu.

ADVERTISEMENT

Dodatkowe mm pochodzą z rozciągniętego rozstawu osi, który wynosi 3239 mm w porównaniu z 2985 mm w modelu europejskim. Poza tym szerokość wynosi 1979 mm, a wysokość 1895 mm.

Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi 2
Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi

ID.Buzz został zbudowany na platformie MEB z akumulatorami zamontowanymi pod podłogą.

Co się tyczy kolorystyki, to amerykański ID.Buzz będzie współdzielił wiele kolorów z swoim europejskim odpowiednikiem, ale będą też specjalne barwy przygotowane na tamtejsze rynki. Nowo wprowadzone do modelu amerykańskiego są Cabana Blue, Metro Silver i Indium Grey.

Trzy rzędy siedzeń

Standardowy układ w kabinie to 2-3-2, gdzie zmieści się aż 7 osób. Siedzenia w drugim rzędzie można przesuwać do przodu i do tyłu nawet o 200 mm i można je składać w proporcji 60:40. Drugi i trzeci rząd składają się na płasko, a tylne siedzenia można nawet całkowicie wyjąć.

Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi 4
Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi

Aby mieć całkowicie płaską podłogę wystarczy złożyć siedzenia i wykorzystać specjalną płytę, która wyrówna powierzchnię. Jest to o tyle przydatne, gdyż w USA i Kanadzie nie będzie dostępna wersja Cargo tego modelu.

Jest również możliwość zamówienia ID.Buzza w układzie 2-2-2, dzięki czemu podróżujący mają więcej miejsca. Instalowane są fotele kapitańskie.

Podgrzewane siedzenia są standardem, a szyby w drugim i trzecim rzędzie mają przyciemniane szyby. Jeśli chodzi o szklany dach, to ID.Buzz ma największy spośród wszystkich oferowanych przez Grupę Volkswagen. Mierzący 1712 mm długości i 1036 mm szerokości, opcjonalny panoramiczny dach może zmieniać się z nieprzezroczystego na przezroczysty dzięki technologii elektrochromatycznej.

Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi 5
Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi

Kabina ma trzy różne opcje kolorów i wykończeń. Standardowe wyposażenie obejmuje elektrycznie regulowane siedzenia, podgrzewaną kierownicę, elektrycznie otwierane szyby, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, nastrojowe oświetlenie i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. W kabinie znajduje się osiem portów ładowania USB-C, gniazdo 110 V z przodu i tradycyjne gniazdko 12 V w przestrzeni ładunkowej.

System informacyjno-rozrywkowy Volkswagena został zaktualizowany do tego, który można znaleźć w ID.7.

Więcej mocy

Większe gabaryty, to większa moc. Najwyraźniej z takiego założenia wyszli inżynierowie w Volkswagenie. Auto wyposażone jest w akumulator o pojemności 91 kWh (wersja europejska z krótkim rozstawem osi posiada 82 kWh). Jednak zasięgu północnoamerykański przedstawiciel nie podał. Wracając jednak do mocy, to pochodzi ona z silnika elektrycznego APP550 zamontowanego z tyłu (taki sam jest w ID.7) i wynosi ona 286 KM, a jednostka generuje również 550 Nm momentu obrotowego. Co stanowi znaczny skok w porównaniu z dwurzędowym modelem o mocy 204 KM i 310 Nm.

Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi 3
Volkswagen ID.Buzz z dlugim rozstawem osi

Oprócz modelu z napędem na tylne koła, w momencie wprowadzenia na rynek dostępny będzie również napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami. To dodaje około 49 KM na przednią oś, co daje w sumie około 335 KM.

Nie podano informacji dotyczącej przyspieszenia, ale auto ma mieć prędkość maksymalną wynoszącą 158 km/h, czyli o 14 km/h więcej niż nasza wersja tego modelu.

Sprzedaż modelu rozpocznie się w 2024 r. Bliżej premiery zostaną podane ceny i zasięg modelu.

Konrad Grobel

Fot. Volkswagen

Tagi: id.buzzkanadausaVolkswagen
Poprzedni post

Nowy Hyundai Kona – polski cennik

Następny post

Land Rover zniknie z rynku

Konrad Grobel

Konrad Grobel

Dziennikarz z wykształcenia i zamiłowania, ukończył Uniwersytet Warszawski, a swoją przygodę z dziennikarstwem zaczął w prasie lokalnej. Tematyka motoryzacyjna pojawiła się jeszcze w trakcie studiów. Swoje doświadczenie zdobywał w pismach ogólnopolskich i portalach internetowych.

Podobne artykuły

BMW M3

Nadciągają zmiany w BMW M

Autor Damian Kaletka
24/09/2023
0

Niedługo BMW M kupimy dopiero od wersji Competition.

Nissan Ariya Nismo

Nissan Ariya Nismo testowany w Nurburgring

Autor Damian Kaletka
22/09/2023
0

To nie koniec nowości od Nismo.

KV 1040x585 1

MG Motor wchodzi do Polski

Autor Paweł Oblizajek
21/09/2023
0

Ta jak do tej pory mało znana marka już niebawem będzie dostępna w Polsce. MG Motor to kolejna chińska marka,...

Kia EV9 główne

Kia EV9 wchodzi z butami do segmentu dużych SUV-ów

Autor Bartłomiej Puchała
21/09/2023
0

5 metrów długości, 7 miejsc, pełne wyposażenie i atrakcyjna cena - elektryczna Kia EV9 rzuca wyzwanie markom premium. Dokładnie 20...

Następny post
JLR

Land Rover zniknie z rynku

Komentarze 1

  1. Pingback: Elektryczny Beetle w nowej animacji Netflixa | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET