Ford rozszerza opcje napędowe swojego dostawczaka. Transit jest już dostępny z automatem o dziesięciu przełożeniach.
Ford Transit należy do czołówki najchętniej wybieranych pojazdów dostawczych. Samochód jest w produkcji nieprzerwanie od 1953 roku, a aktualnie w sprzedaży jest VII generacja Transita.
Od niedawna w Transicie można zamówić nową, 10-stopniową skrzynię automatyczną. Ten rodzaj przeniesienia napędu to jeden z elementów modyfikacji jakie Transit przeszedł w 2019 roku. Nowa skrzynia automatyczna (którą znajdziemy także w sportowym Mustangu) jest dostępna tylko z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 l z serii Ecoblue HDT. Ten silnik to jednostka o mocy 170 KM, a 10-stopniowy automat występuje w wersji z napędem na tylne koła.
Dla osób, które poszukują Transita z 10-stopniowym automatem przygotowane są różne wersje pojazdu. Należą do nich m.in. podwozie o długości L3 lub L4 – oba o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 T. Nie ma znaczenia czy mowa jest o wersji z pojedynczymi, czy bliźniaczymi kołami z tyłu.
Sprawdź także: Jak jeździć automatem? Poradnik dla laika
Paweł Oblizajek
fot. Ford