Jak do tej pory włoska marka oferowała uterenowioną wersję wyłącznie w opcji nadwoziowej hatchback. Duże zainteresowanie samochodami z wyższym prześwitem sprawił, że również kombi Fiata doczekało się takiej wersji.
O ile hatchback w wersji Cross nie jest zbyt częstym widokiem na polskich ulicach, o tyle w kombi sytuacja może się nieco zmienić. W końcu oprócz większego o 4 cm prześwitu otrzymamy również o wiele większy bagażnik. Ten w wersji kombi ma aż 550 l pojemności, czyli o całe 110 l więcej niż hatchback.
W przypadku Tipo Cross nie ma możliwości wyboru napędu na cztery koła. W opisywanej wersji zyskamy zaś plastikowe nakładki na nadkola, srebrne osłony i 17-calowe alufelgi z oponą o wysokim profilu.
Na ten moment nie wiemy kiedy Tipo SW w wersji Cross trafi do polskich salonów sprzedaży, ani jaka będzie jego cena. Można przypuszczać, że będzie o 6000 zł wyższa niż dla hatchbacka. Nie wiadomo też jakie jednostki trafią pod maskę włoskiego kompaktu. Spodziewać się można zarówno silników benzynowych jak i jednej jednostki typu diesel. Niewykluczone jest także wprowadzenie pierwszego w gamie silnika hybrydowego bazującego na jednostce o pojemności 1,3 litra.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat