• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Toyota Camry HSD – hybrydowa limuzyna

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
15/05/2023
w Nowe
1
Toyota Camry HSD 3

Toyota Camry HSD 3

394
SHARES
3.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Toyota Camry ma już na koncie sporo lat na rynku i powoli widać po niej upływ czasu. Mimo wszystko z dobrym systemem hybrydowym dzielnie pokonuje kolejne kilometry oszczędzając swoim właścicielom trochę pieniędzy.

Ma prawie 5 metrów długości, sprawdzony system hybrydowy i kosztuje poniżej 200 tysięcy złotych. Jaka jest więc Toyota Camry?

Warto przeczytać

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Test: Defender X-Dynamic HSE 110 – dziedziczy legendę

Trudne Wybory: Mitsubishi ASX vs Renault Captur

Spokojne nadwozie

Cytując przysłowie: Toyota jest taka jak widać. Długa, szara, pełna chromowanych elementów ze srebrnymi alufelgami. W karoserii nie pojawiają się nieoczywiste linie, załamania lub elementy innego kolory. Jest statecznie, ale za to elegancko i gustownie. W końcu limuzyna nie może szokować (chociaż widzieliście nowe i7?).

Najciekawszym elementem nadwozia, według mnie, są przednie reflektory, które wyposażono w technologię LED. I właśnie ten element świateł do jazdy dziennej w postaci trzech załamanych pasków w środku podstawowego reflektora przyciąga uwagę. Poza nimi mogą to być rozmiary, bo auto jest dosyć niskie, a długie.

Toyota Camry HSD 35
Toyota Camry HSD 35

Tradycyjne wnętrze

Mimo, że ta limuzyna w 2020 roku przeszła facelifting to przyniósł on nie za wiele zmian względem swojego debiutu z 2018 roku. O ile w wyglądzie karoserii może to nie przeszkadzać, to w środku jest już zdecydowanie wiekowo. Na pierwszy rzut oka wpada nam przyczepiony u szczytu deski rozdzielczej elektroniczny wyświetlacz, który kształty i grafiki ma sprzed wieków. Działać również mógłby szybciej, ale dla starszego klienta brak udziwnień może być zaletą.

Sam projekt środka Camry jest raczej zachowawczy i mimo, że pojawiają się materiały imitujące drewno lub aluminium, to nie są one z prawdziwych materiałów a ich barwy są w różnych odcieniach między białym, a czarnym. Nie zabrakło też plastików zrobiony na wysoki połysk, więc ciężko będzie wam utrzymać odpowiednią czystość.

Toyota Camry HSD 20
Toyota Camry HSD 20

Z drugiej jednak strony nie można narzekać na poziom wyposażenia lub pozycję za kierownicę. „Elektryka” dotyka tu nawet sterowania kierownicy, a klimatyzacja automatyczna ma 3 strefy. Pasażerowie tylnej kanapy nie będą narzekać na brak miejsca (i w kolanach, i nad głową, i w barkach), a Ci siedzący z przodu mogą nawet sobie włączyć wentylowanie foteli. Nie zabrakło też indukcyjnej ładowarki oraz dobrego audio (JBL), a także łączności z telefonem (carplay i androidauto).

Jak na sedana przystało, Toyota ma spory i ustawny bagażnik. Pod elektrycznie otwieraną klapą zmieścimy 524 litry. Nic tylko pakować bagaże i w drogę.

Toyota Camry HSD 13
Toyota Camry HSD 13

Co pod maską Camry?

Do napędu tego auta służy zestaw składający się z 2,5-litrowego silnika R4 oraz silnika elektrycznego. Łączna moc tego układu to aż 218 koni mechanicznych, które przekładają się na całkiem niezłe osiągi. W końcu 8,3 sekundy do setki to w miarę atrakcyjna wartość, ale za kierownicą w ogóle tego nie czuć. Może to wina masy auta, a może e-CVT, a może po prostu ja nie umiem jeździć hybrydami. Maksymalny moment obrotowy to jednak ledwie okolice 200 Nm.

W roli uzupełnienia dodam, że prędkość tego samochodu to tylko 180 km/h, ale to powoli standard dla większości hybryd, a auta elektryczne tę wartość mają jeszcze bardziej ograniczoną.

Toyota Camry HSD 34
Toyota Camry HSD 34

Atrakcyjne spalanie

Najważniejszym aspektem powyższego zestawu są jednak wyniki spalania. Moim zdaniem miasto lub trasa bez autostrad to najlepsze środowisko Camry. Spokojnie można uzyskać wyniki na poziomie 4-5 litrów. A to pozwoli na 50-litrowym baku przejechać nawet do 1000 kilometrów.

Niestety silniejsza noga i trasy autostradowe troszkę zmieniają perspektywę, ale wyniki w okolicach 8 litrów na tak duży samochód to też nienajgorsze rezultaty.

Toyota Camry HSD 14
Toyota Camry HSD 14

Harmonijna jazda

Jeżdżąc więc spokojnie, Toyota Camry stanie się doskonałym uzupełnieniem naszej podróży. Układ kierowniczy nie sprawi kierowcy problemów, a zawieszenie nie odbije się na wszystkich pasażerów. Ustawione jest w miarę komfortowo i nieźle wybiera nierówności.

Niestety tak jak wspominałem samochodowi brakuje werwy. Nawet mocne wciśnięcie pedału przepustnicy robi więcej hałasu niż efektywnego wystrzeliwania do przodu. Wiem, że Camry nie jest autem sportowym, ale czasem przy wyprzedzaniu warto mieć w zapasie trochę mocy.

Toyota Camry HSD 21
Toyota Camry HSD 21

Toyota Camry – ostateczna opinia

Zatem ciężko jednogłośnie ocenić ten samochód. Z jednej strony ma sporo zalet jak atrakcyjne spalanie, nienaganna praca hybrydy (kierowcę świetnie wyręcza tutaj elektronika), wysokie wyposażenie czy konkurencyjna cena. Z drugiej jednak może przeszkadzać brak dynamiki lub przestarzałe multimedia. Toyota na pewno sporo poprawi przy kolejnej generacji, więc pewne zmiany na pewno nastąpią.

W sumie i tak należy się cieszyć, że po tak długiej przerwie (kilkanaście lat) Camry wróciło do Europy!

Konrad Stopa
fot. Autor ze wsparciem Kaczor&Cars

Zdjęcia Toyota Camry HSD:

Toyota Camry HSD 1
Toyota Camry HSD 1
Toyota Camry HSD 3 1
Toyota Camry HSD 3 1
Toyota Camry HSD 4
Toyota Camry HSD 4
Toyota Camry HSD 5
Toyota Camry HSD 5
Toyota Camry HSD 6
Toyota Camry HSD 6
Toyota Camry HSD 7
Toyota Camry HSD 7
Toyota Camry HSD 9
Toyota Camry HSD 9
Toyota Camry HSD 12
Toyota Camry HSD 12
Toyota Camry HSD 13
Toyota Camry HSD 13
Toyota Camry HSD 14
Toyota Camry HSD 14
Toyota Camry HSD 15
Toyota Camry HSD 15
Toyota Camry HSD 17
Toyota Camry HSD 17
Toyota Camry HSD 18
Toyota Camry HSD 18
Toyota Camry HSD 20
Toyota Camry HSD 20
Toyota Camry HSD 21
Toyota Camry HSD 21
Toyota Camry HSD 22
Toyota Camry HSD 22
Toyota Camry HSD 23
Toyota Camry HSD 23
Toyota Camry HSD 24
Toyota Camry HSD 24
Toyota Camry HSD 26
Toyota Camry HSD 26
Toyota Camry HSD 27
Toyota Camry HSD 27
Toyota Camry HSD 28
Toyota Camry HSD 28
Toyota Camry HSD 29
Toyota Camry HSD 29
Toyota Camry HSD 30
Toyota Camry HSD 30
Toyota Camry HSD 31
Toyota Camry HSD 31
Toyota Camry HSD 32
Toyota Camry HSD 32
Toyota Camry HSD 33
Toyota Camry HSD 33
Toyota Camry HSD 34
Toyota Camry HSD 34
Toyota Camry HSD 35
Toyota Camry HSD 35

Dane techniczne Toyota Camry HSD:

Silnik: R4, benzyna, hybryda
Pojemność: 2487 cm³
Moc: 218 KM
Maksymalny moment obrotowy: 202 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, CVT
0-100 km/h: 8,3 s
V-max: 180 km/h
Cena: od 178 tys. złotych

Tagi: camryhybridhybrydaToyotatoyota camry
Poprzedni post

Porsche i Nobu Hotel łączą siły

Następny post

Sukces Citroena C5 X

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

SEAT Arona 1.0 TSI 2024 28 fot. Marcin Koński

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Autor Marcin Koński
23/06/2025
0

Powiedzieć, że Seat Arona, to samochód do miasta, to jakby nic nie powiedzieć. A co, jeśli dodać, iż mały crossover...

defender (1)

Test: Defender X-Dynamic HSE 110 – dziedziczy legendę

Autor Kacper Mazur
20/06/2025
0

Niektóre samochody to po prostu maszyny do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Inne — jak Land Rover...

asx vs captur

Trudne Wybory: Mitsubishi ASX vs Renault Captur

Autor Paweł Kaczor
19/06/2025
0

Dawno, żeby nie powiedzieć nigdy nie miałem tak prostego porównania. Crossover Mitsubishi kontra crossover Renault. Kiedyś, kilka lat temu to...

Tiguan phev (3)

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Autor Konrad Stopa
16/06/2025
0

Tiguan to ważny model Volkswagena, który w trzeciej generacji pręży przed nami muskuły. W odmianie hybrydy plug-in kolejny raz próbował...

Następny post
1553743 e16uuxmmm7

Sukces Citroena C5 X

Komentarze 1

  1. Pingback: Toyota Camry z nową odsłoną | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij