• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Subaru Impreza 2.0 AWD 156 KM – w dobrą stronę

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
13/02/2018
w Nowe
0
Subaru Impreza 29

Subaru Impreza 29

165
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Z tym modelem Subaru nie ma łatwo. Pozbyć się wspomnień o połączeniu niebieskiego lakieru ze złotymi felgami i szutrem wyskakującym spod kół jest naprawdę ciężko. Mimo iż Impreza była już kiedyś hatchbackiem, to nowa generacja musi dalej bić się z legendą. Na szczęście ma ku temu argumenty, chociaż nie do końca typowo sportowe.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

 

Nowa Impreza to spory hatchback (4,5 metra długości z 2670 mm rozstawu osi), który nawiązuje do japońskiej marki, ale całe szczęście zrywa z azjatyckim pochodzeniem jeśli chodzi o materiały użyte do produkcji i wyglądu wnętrza. Powiedziałbym, że zaszła tutaj spora ewolucja.

W aucie jest dużo nowocześniej. I to nie tylko za sprawą dużego dotykowego wyświetlacza systemu Starlink owiniętego w plastik a’la fortepianowa czerń. Jego działanie oraz możliwości personalizacji naprawdę są godne XXI wieku. Schowana w nim nawigacja, media oraz aplikacje, czy dostęp do Internetu działają bardzo płynnie, a przy tym dość intuicyjnie i prosto w obsłudze.

 

 

Nad tym ekranem, daleko w podszybiu, pojawił się kolejny ekran wyświetlający informacje z komputera pokładowego. Tak naprawdę jest trochę kopią tego pomiędzy tradycyjnymi zegarami, ale pozwala na informowanie kierowcy jednocześnie o innych rzeczach. Co ciekawe, jeden i drugi steruje się klawiszami z wieńca kierownicy, więc potrzeba chwili by ogarnąć wszystkie przyciski dostępne w Imprezie.

Na szczęście wyglądają one bardzo zgrabnie. Wraz z miękkimi materiałami, które są przyjemne w dotyku nadają wnętrzu Imprezy trochę elegancji. Ciemne wnętrze ozdabiają chromowane wstawki oraz plastiki o karbonowym wzorze. Całość może naprawdę się klientom spodobać. Według mnie Subaru jest w końcu bardziej europejskie niż amerykańskie lub co gorsza azjatyckie (oczywiście pod względem designu). Oczywiście znajdą się miejsca, gdzie projektanci z uwagi na koszty lub brak czasu zostawili ducha lat 90. ubiegłego wieku.

 

 

Biorąc na warsztat względy praktyczne nowej Imprezy, Subaru spełniło moje wymogi. W tym hatchbacku spokojnie usiądą cztery dorosłe osoby. Każda z nich będzie mogła liczyć na wygodne podróżowanie bez otaczającej ciasnoty. Na komfortowych, skórzanych fotelach śmiało można pokonywać setki kilometrów. Podróżujący z przodu mogą liczyć na ich podgrzewanie.

Za tylną kanapą znajdziemy kufer o pojemności 385 litrów. Nie jest to fenomenalna liczba jeśli chodzi o tę klasę aut, ale bagażnik jest dosyć szeroki. Utrudnieniem może być wysoki próg załadunku, ale podwójna podłoga pozwoli uporządkować ewentualne przedmioty wożone na co dzień.

 

 

Nowa Impreza zmieniła się również zewnątrz. Auto bardzo mocno przypomina Levorga i Outbacka. Fani modelu WRX mogą doszukiwać się również podobieństwa jeśli chodzi o przody tych samochodów. Brakuje jednak tego niesamowitego wlotu powietrza na masce. Nowością w testowanym egzemplarzu były nowoczesne reflektory, które z systemem Steering Responsive Headlights podążają za ruchem kierownicy – bardzo przydatna opcja po zmroku.

Z profilu samochód przypomina trochę poprzednią generację Imprezy. Na 18-calowych kołach z przyciemnionymi tylnymi szybami jest atrakcyjny. Nasz błękitno-grafitowy lakier nadawał karoserii nutki elegancji. Tył Subaru narysowano poprawnie, a napis na klapie AWD zdradza, że takie „party” ma coś w sobie.

 

 

Dokładnie, pod maską znalazł się dwulitrowy silnik typu boxer bez turbo o mocy 156 KM. Z napędem na wszystkie koła i masą ponad półtora tony ta jednostka nie ma łatwego zadania z tym autem. Sprawy nie ułatwia automat typu CVT. Mimo wszystko ta niezbyt lubiana przekładnia w Subaru działa akceptowalnie.

Nie jestem fanem takiego rozwiązania, ponieważ dynamiczna jazda Imprezą wymaga sporego nacisku na prawy pedał. Towarzyszy temu dość niemiły dźwięk skrzyni biegów, aczkolwiek po dłuższym czasie człowiek uczy się jak ją obsługiwać. Na szczęście w Imprezie nie zastosowano żadnych trybów jazdy, więc jedyne na co może liczyć kierowca to swoje umiejętności i manualne manetki za kierownicą.

 

 

Dodam jedynie, że ten silnik to jedyna opcja dostępna w tym modelu. Osiągi, które prezentuje Subaru Impreza to sprint do setki na poziomie 9,8 sekundy i 205 km/h prędkości maksymalnej. Mimo, że teoretycznie nie są to żadne oszałamiające wyniki, to samochód żwawo przyspiesza w niskich prędkościach. Werwy brakuje mu później, ale wszystko zależy od traktowania 7 wirtualnych przełożeń Lineartronica…

Od paru lat japońska marka dba bardzo o bezpieczeństwo. W nowej Imprezie zastosowano oczywiście system dwóch kamer EyeSight, dzięki któremu auto śmiało wyhamuje przed przeszkodą (działa to bardzo dobrze i jest pomocne). System ten pozwala też na lepsze działanie aktywnego tempomatu oraz systemów asystenta pasa. Dzięki temu auto potrafi poruszać się chwilowo autonomicznie – przypomina przy tym jazdę alkoholika, ale od biedy da radę.

Wspomniana jednostka ma jednak jeszcze jedną sporą wadę – spalanie. Subaru nigdy nie było oszczędną marką, ale wolnossący benzyniak potrafi trochę wypić. W trasie udało mi się osiągnąć wynik 8 litrów na setkę. W mieście niestety były to wartości 11-12 litrów. Biorąc pod uwagę 50-litrową pojemność baku stwierdzam, że jeździłem oszczędniejszymi samochodami.

 

 

Patrząc w cennik Subaru jest już bardziej interesująco. Jeśli porzucimy już zaskoczenie cen w europejskiej walucie zobaczymy, że 26 tysięcy tychże pieniędzy to całkiem zacna oferta jak za dobrze wyposażone auto, nieźle wykonane, a przy tym trochę oryginalne.

Impreza nie będzie jednak idealnym wyborem dla fanów doładowanych silników. Bezpośredni wtrysk paliwa nie zapewnia takich doznań z przyspieszenia, ale przypomina za to starszą motoryzację – tę dobrą, bez surowych wymagań ekologii i dążenia za modą downsizingu. Takie rozwiązanie ma swoje wady, ale może być sporo trwalsze, a to przecież czasem ważniejsze.

Kolejną zaletą to dołączenie do znaku Plejad. Mimo, iż marka nie jest już tak popularna to dalej cieszy się sporym zainteresowanie. Impreza odziedziczyła jednak parę ważnych rzeczy po przodkach – boxer i symetrical AWD to już jedne z nielicznych ostoi dawnej motoryzacji.

 

 

Konrad Stopa

fot. Grzegorz Wawryszczuk

 

Subaru Impreza 14
Subaru Impreza 14
Subaru Impreza 24
Subaru Impreza 24
Subaru Impreza 15
Subaru Impreza 15
Subaru Impreza 25
Subaru Impreza 25
Subaru Impreza 26
Subaru Impreza 26
Subaru Impreza 27
Subaru Impreza 27
Subaru Impreza 29
Subaru Impreza 29
Subaru Impreza 16
Subaru Impreza 16
Subaru Impreza 17
Subaru Impreza 17
Subaru Impreza 18
Subaru Impreza 18
Subaru Impreza 19
Subaru Impreza 19
Subaru Impreza 21
Subaru Impreza 21
Subaru Impreza 22
Subaru Impreza 22
Subaru Impreza 23
Subaru Impreza 23
Subaru Impreza 30
Subaru Impreza 30
Subaru Impreza 9
Subaru Impreza 9
Subaru Impreza 13
Subaru Impreza 13
Subaru Impreza 5
Subaru Impreza 5
Subaru Impreza 7
Subaru Impreza 7
Subaru Impreza 8
Subaru Impreza 8
Subaru Impreza 12
Subaru Impreza 12
Subaru Impreza 4
Subaru Impreza 4
Subaru Impreza 3
Subaru Impreza 3
Subaru Impreza 2
Subaru Impreza 2
Subaru Impreza 11
Subaru Impreza 11
Subaru Impreza 1
Subaru Impreza 1
Subaru Impreza 6
Subaru Impreza 6

 

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Silnik: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Skrzynia: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Przyspieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Ogółem: 6.5 out of 10 stars (78/100)

 

Dane Techniczne:

Silnik: R4
Pojemność: 1995 cm3
Moc: 156 KM/6000 obr./min.
Moment: 196 Nm/4000 obr./min.
Skrzynia biegów: Automatyczna, jednobiegowa (6 wirtualnych przełożeń)
0-100 km/h: 9,8 s
Prędkość max.: 205 km/h
Cena: ok. 26 tys. EUR

Tagi: Imprezanowa imprezasubaruSubaru Imprezatest subaru impreza
Poprzedni post

Kask motocyklowy używany – czy warto go kupić?

Następny post

Jak odnowić lakier samochodu?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
czarny lakier

Jak odnowić lakier samochodu?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET