Test: Prido i5 – wideorejestrator polskiego producenta

Praca z samochodami sprawia, że musimy czasem skupić się też na tak ważnych i obecnie nieodłącznych elementach naszego wyposażenia aut, jak kamerki samochodowe. Tym razem w moje ręce wpadł sprzęt polskiego producenta – Prido i5. Ciekawi jak się sprawdziła?

Zaraz po otwarciu opakowania rzucają nam się w oczy pewne aspekty tej kamerki. Mianowicie wideorejestrator jest naprawdę niewielkich rozmiarów (64x64x32 mm). Sam wyświetlacz o rozmiarach 2’’ praktycznie pokrywa całą tylną część urządzenia. Plastik z którego jest wykonana obudowa można nazwać naprawdę dobrej jakości. Estetyka oraz design kamerki z pewnością może spodobać się niejednej osobie, a jest to element na który większość osób z pewnością zwraca uwagę.

prido i5 whitebox 1024x683 Test: Prido i5   wideorejestrator polskiego producenta

A co oprócz tego otrzymujemy w pudełku?

Przede wszystkim jest uchwyt do zamocowania na szybę, który cechuje solidność, a sposób blokowania przyssawki wydaje się na tyle dobry, że w żadnym przypadku nie powinniśmy mieć problemu z jej zamocowaniem oraz nie powinna nam spaść w przypadku nieprzewidzianych sytuacji na drodze. Dodatkowo otrzymujemy kabel o długości aż 3,6 metra, co będzie wystarczającą długością i pozwoli nam go poprowadzić w niewidocznych miejscach w aucie. Co najważniejsze, w zestawie otrzymujemy ładowarkę samochodową na dwa wejścia 12V oraz 24V. To w przypadku zajęcia „zapalniczki” pozwoli nam jednocześnie podłączyć również np. smartfona.

prido i5 przod tyl 1024x576 Test: Prido i5   wideorejestrator polskiego producenta

Podzespoły i oprogramowanie Prido i5

Zdecydowanie na plus tej kamery można określić matrycę Sony EXMOR, która za pomocą sensora optycznego Exmor imx323 radzi sobie z wysokiej jakości nagraniami wideo zarówno w mocno słoneczny dzień, jak i deszczową noc. Poza tym sprzęt posiada bardzo czuły G-Sensor, który w razie przeciążenia spowodowanego niebezpieczną sytuacją na drodze zapewni nam zarejestrowanie wydarzenia oraz uniemożliwi jego nadpisanie, a to mogło by być spowodowane faktem, że wideo jest nagrywane w pętli, abyśmy w przypadku zapełnienia karty pamięci nie musieli przejmować się jej formatowaniem. Pliki najstarsze będą automatycznie kasowane. Wysokiej jakości soczewka składająca się aż z 6 szklanych warstw wraz z połączeniem funkcji WDR, czyli szerokiego zakresu dynamiki obrazu, sprawia, że kamerka idealnie stabilizuje źródło światła niezależnie od warunków obecnie na drodze.

DSC 1063 1024x678 Test: Prido i5   wideorejestrator polskiego producenta

Funkcjonalność Prido i5

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej płyty głównej Novatek NT96658 interfejs kamerki działa bardzo szybko i płynnie, a nagrania są bardzo wysokiej jakości niezależnie od sytuacji. Kąt widzenia obiektywu to 150 stopni, więc raczej żaden element nie umknie nam na nagraniu, a obraz jest o wiele większy niż to co jesteśmy w stanie zobaczyć gołymi oczami.

Nagrania są w jakości Full HD, co w połączeniu z 64 GB kartą pamięci wystarcza nam spokojnie na parę dni nagrywania. Dodatkowo bateria litowo-jonowa o pojemności 320 mAh spokojnie pozwoli, żeby w razie obcierki parkingowej kamerka włączyła się w każdej sytuacji i nagrała zdarzenie pod naszą nieobecność.

Podsumowując

Wideorejestrator Prido i5 jest idealną propozycją dla osób, które poza bardzo dobrą jakością nagrań cenią sobie również design i kompaktowość urządzenia. W cenie 319 złotych otrzymujemy bardzo dobrą kamerkę samochodową z paroma funkcjonalnymi bajerami.

DSC 1064 1 1024x678 Test: Prido i5   wideorejestrator polskiego producenta

Paweł Zaorski

Dyskusja

komentarzy

Paweł Zaorski

Paweł Zaorski

Fanatyk i miłośnik motoryzacji każdego rodzaju. Od dziecka fascynował się samochodami. Kocha szybkie samochody i fascynują go nowinki motoryzacyjne. Wielki fan youngtimerów i super samochodów. Praca w redakcji to zwieńczenie jego dziecięcych marzeń. A dzięki Motopodprąd w końcu może je spełniać.