• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: TrueCam H5 – minimalistyczna kamerka

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
26/06/2019
w Tech
0
TrueCam H5 9

TrueCam H5 9

141
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kamerka samochodowa staje się powoli podstawowym wyposażeniem każdego auta. Urządzenie nagrywające drogę bardzo często jest dowodem w sprawie popełnionego występku, bądź pomaga oczyścić się z zarzutów. TrueCam H5 to nie tylko kamera, która pomoże nam w tego typu sprawach, ale również… ładne urządzenie, które ledwo widać zza szyby auta. 

Kamera samochodowa TrueCam H5 może pochwalić się przede wszystkim swoim małymi wymiarami (54 x 45 x 45 mm). Tak niewielkie urządzenie jest w stanie zmieścić się centralnie za lusterkiem wstecznym i nie zwracać na siebie uwagi nie tylko kierowcy, ale również innych uczestników ruchu drogowego. 

Warto przeczytać

Test: Yanosik GTm – nowy przyjaciel na drodze

Najlepsza kamera samochodowa przód tył, czyli Vantrue E2

Test: Navitel CL100 – poręczny odkurzacz samochody

Wykonanie

TrueCam H5 została wykonana z tworzywa sztucznego wysokiej jakości. Głównym elementem całego korpusu jest oczywiście 1,5-calowy wyświetlacz LCD, który wyświetla obraz z rozdzielczością 480 x 240 pikseli. Ciekawe jest to, że obok wyświetlacza nie znajdziemy żadnych przycisków nawigacji. Umieszczone zostały one na dolnej części korpusu co znacznie ułatwia poruszanie się po w pełni spolszczonym menu. Obok obszaru, na którym znajdują się przyciski znalazło się miejsce na mikrofon oraz na przycisk reset. 

Uchwyt, dzięki któremu jesteśmy w stanie przymocować kamerkę do szyby, do korpusu przyczepia się przy pomocy magnezu. Połączenie jest mocne i podczas jazdy samochodem nie zaistniała sytuacja, w której to urządzenie odczepiło się od uchwytu. Można określić to połączeniem typu plug&play. Na uchwycie znalazło się również wejście na ładowarkę oraz dioda sygnalizująca status ładowania. 

Do kamery TrueCam H5 dostępny jest dodatkowy, jednak opcjonalny moduł GPS, który pozwala na wyświetlanie prędkości z jaką się poruszamy oraz geotagowanie. To bardzo dobra opcja, zwłaszcza, gdy podczas nieprzyjemnej sytuacji trzeba będzie udowodnić z jaką prędkością się poruszaliśmy. Dane zapisane w module można wyświetlić w Google Maps. 

Kamerka TrueCam H5 została wyposażona w moduł Wi-Fi, dzięki czemu dane nagrywane przez urządzenie będą bezpośrednio przesyłane na aplikację LuckyCam, którą można pobrać na urządzenie pracujące na systemie Google Android, bądź Apple iOS – niezależnie czy to jest smartfon, czy tablet. Z poziomu aplikacji można również zdalnie włączyć i wyłączyć nagrywanie oraz ustawić podstawowe funkcje kamery. 

Funkcje i jakość nagrań

Kamera TrueCam H5 posiada też kilka bardzo ważnych funkcji, które będą czuwały nie tylko nad bezpieczeństwem podczas jazdy, ale również podczas postoju. Kamera H5 została wyposażona w czujnik ruchu, co oznacza, że podczas postoju gdy kamerka jest w trybie gotowości, w momencie kiedy rozpozna ruch lub uderzenie w nasze auto, od razu rozpocznie nagrywanie. 

Dodatkowo znajdziemy tutaj również funkcję Lane Departure Warning System, czyli system ostrzegania, który aktywuje się podczas, gdy kierowca nieoczekiwanie zmieni pas ruchu – wszystko sygnalizowane jest alertem dźwiękowym. Jest tutaj oczywiście również G-Sensor, który potrafi rozpoznać najmniejsze uderzenie, a w chwili wykrycia materiał zostaje automatycznie zablokowany i zapisany. 

Użytkownik ma również możliwość nagrywa w pętli, gdzie najstarsze nagranie, na którym nic się nie działo zostało nadpisane nowym. Jeśli jednak miejsca zabraknie, możemy rozszerzyć pamięć urządzenia za pomocą karty pamięci microSD. Kamerka obsługuje karty pamięci maksymalnie do 64GB. 

Sama jakość materiału nagrywanego przez kamerkę stoi na wysokim poziomie. Obraz nagrywany jest w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, czyli Full HD. Jest on szczegółowy i z łatwością da się odczytać numery rejestracyjne innych samochodów – nawet po zmroku. Po wrzuceniu na większy ekran jakość obrazu pozostaje niezmieniona. Kolory rejestrowane przez wideorejestrator są żywe i dobrze oddane, a H5 świetnie radzi sobie z nagłymi zmianami kontrastu.

Niestety, obraz w FHD nie jest nagrywany w 60fps, a w 30 klatkach na sekundę. Płynniejszy obraz dostępny jest w opcji nagrywania rozdzielczością HD 1280 x 720 pikseli. Materiały nagrywane są w formacie MOV oraz przy pomocy popularnego kodeka H.264.  

Wide Dynamic Range, czyli system nagrywający obraz, w którym jedna część obrazu jest lepiej oświetlona niż inna działa bardzo dobrze. Funkcja ta zdaje swój egzamin podczas jazdy po zmroku. Obraz jest wtedy dość szczegółowy i czytelny.

Podsumowanie

Kamera samochodowa TrueCam H5 to bardzo udany produkt. Urządzenie charakteryzuje się niewielkimi wymiarami, co jest tylko plusem. Bardzo intuicyjne menu, które obsługuje się bardzo łatwo oraz świetna jakość nagrań zarówno w dzień, jak i w nocy. TrueCam H5 to kamerka, która zdecydowanie przykuwa oko podczas zakupu nowego sprzętu tego typu – i nie ma się co dziwić. Patrząc na to co oferuje i jak się prezentuje ciężko znaleźć coś lepszego. Cena za TrueCam H5 to około 400 złotych i nie są to na pewno pieniądze wyrzucone w błoto

Tagi: kamera samochodowakamerka samochodowatruecamtruecam h5wideorejestrator
Poprzedni post

Ferrari F50 wjeżdża w Ferrari 488 Pista

Następny post

Odświeżony kot w rodzinie Forda – nowa Puma

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Yanosik GTm 3

Test: Yanosik GTm – nowy przyjaciel na drodze

Autor Bartosz Kowalczyk
13/03/2023
0

Mandaty wzrosły, a polowanie na kierowcę trwa i trwać będzie. Oczywiście należy jeździć bezpiecznie, zgodnie z przepisami, ale warto jednak...

vantrue e2 przod tyl

Najlepsza kamera samochodowa przód tył, czyli Vantrue E2

Autor Redakcja Motopodprad
06/02/2023
0

Bez wątpienia gadżet jakim jest kamera samochodowa to niemalże obowiązkowe wyposażenie każdego pojazdu, zwłaszcza po ostatnich zawirowaniach w przepisach, ale...

Navitel CL100 1

Test: Navitel CL100 – poręczny odkurzacz samochody

Autor Konrad Stopa
31/01/2023
0

Dbanie o czystość swojego samochodu to jedna z zalet dobrego kierowcy. Warto więc mieć pod ręką sprawdzony sprzęt, by łatwo...

Alcolife Free 7

Test: Alkomat Alcolife Free – warto go zabrać

Autor Konrad Stopa
17/01/2023
0

Nigdy w życiu nie propagowaliśmy jazdy samochodem po spożyciu alkoholu, ale w związku ze zmianą przepisów odnośnie prowadzenia w stanie...

Następny post
Ford Puma 1

Odświeżony kot w rodzinie Forda - nowa Puma

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET