• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Hyundai Inster – Koreańczycy rozbijają bank

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
22/10/2025
w Elektryczne samochody
0
hyundai inster 01

hyundai inster 01

308
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Na takiego elektryka czekałem od dawna. Mały Inster jest definicją tego jak powinny wyglądać samochody elektryczne. Doskonale zaprojektowany, przemyślany i udowadniający, że tego właśnie potrzebuje rynek.

Dawno, dawno temu małe miejskie samochody wybijały się swoją nietuzinkowością ponad inne modele w gamach. Pamiętacie pierwsze Twingo? Samochód na wskroś genialny, inny, przemyślany i poniekąd redefiniujący swoją klasę. Taki też jest Inster. Choć nie jest on produktem innowacyjnym i pierwszym, bo kiedyś na rynku było coś takiego jak elektryczne Citigo czy Up, to pokazuje, że ogromną sztuką jest zaprojektować auto małe i wykorzystać je do granic możliwości.

Warto przeczytać

Test: MG S5 EV Long Range – dobra cena… i to wszystko

Test: Hyundai Ioniq 5 N – gdzie konkurencja nie może tam Hyundai pokaże

Chińska moc w terenie – Maxus Off-road 4×4 test day

Dlaczego Inster, a nie Ioniq?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Inster bazuje na płycie podłogowej samochodu spalinowego, dlatego też nie mógł przybrać przydomku Ioniq z jakimś numerkiem. Bazą był tu znany już na rynkach azjatyckich Casper, który dzielnie walczy o klientów od 4 lat. Przed przyjazdem do Europy przeszedł on jednak szereg zmian nie tylko wizualnych, ale i konstrukcyjnych, by spełniać wymogi europejskiego klienta.

hyundai inster 02
hyundai inster 02

Niewielki Hyundai zaskakuje swym wyglądem. Co do tego nie ma wątpliwości. W nadwoziu mierzącym lekko ponad 3,8 metra udało zmieścić się całą masę detali i stworzyć niesamowicie indywidualny projekt wybijający się na tle niemal każdego innego samochodu na drodze. Mi Inster podoba się niesamowicie. Mocno nadmuchane nadkola, wesoły pyszczek i kwadratowy tył z podwójnymi światłami. Wszystko to zebrane w kwadratowe nadwozie z kołami rozstawionymi na krawędziach sprawia świetne wrażenie i wygląda bardzo spójnie. To projekt, który można określić naprawdę przełomowym jak Twingo czy Panda.

Mistrz przestronności i praktyczności

Wnętrze Instera jest już nieco bardziej stonowane niż karoseria. Mimo to potrafi zaskoczyć w wielu miejscach. Czerpie ono garściami ze starszych modeli Hyundaia, przez co mamy tu jeszcze stary system multimedialny. Czy to wada? I tak i nie, bo Android Auto i Apple CarPlay działają wyłącznie po kablu, niektóre opcje w menu zostały skrzętnie ukryte, ale dzięki dopracowaniu systemu na przestrzeni lat dostajemy w zamian stabilną pracę i wysoką płynność. Zaletą korzystania ze starszych rozwiązań jest natomiast cała masa fizycznych przycisków na czele z czytelnym panelem klimatyzacji. Materiały użyte do wykończenia deski nie są przesadnie finezyjne. Jak to bywa w tego typu samochodach są twarde, ale nie odrzucają one swoimi fakturami czy jakością montażu. Na tym polu ciężko jest Insterowi cokolwiek zarzucić.

hyundai inster 28
hyundai inster 28

Truskawką na torcie jest natomiast praktyczność Hyundaia. Pomijając już takie oczywistości jak porozsiewane po całym wnętrzu schowki (jest nawet ładowarka indukcyjna), półeczki czy uchwyty dostajemy tu genialnie zaprojektowaną tylną kanapę. Są to dwa osobne fotele (Inster jest 4 – osobowy), które mogą być nie tylko przesuwane wzdłuż, ale mają także regulację kąta pochylenia oparcia. Miejsca z tyłu jest od groma, nawet jeśli przesuniemy któryś z foteli maksymalnie do przodu. Wygoda jak na tak małe elektryczne auto jest zaskakująco dobra. Do tego dostajemy możliwość położenia obu tylnych foteli całkowicie na płasko. Dwa przednie stołki także dają taką opcję, dzięki czemu otrzymamy ponad 2 metry przestrzeni do zagospodarowania. Do pełni szczęścia z tyłu brakuje jakiegoś podłokietnika, choć w tej klasie nikt nie oferuje tego rozwiązania. Jakby tego było mało na każdym boczku drzwiowym zastosowano uchwyty do montażu jakichś akcesoriów. Można tu przymocować między innymi ramkę na zdjęcia czy uchwyt na karty. Podobny uchwyt znalazł się w oparciu fotela pasażera, gdzie na liście akcesoriów znajdziemy uchwyt na parasol, czy widoczny na zdjęciach rozkładany stolik.

Kierowca i pasażer zajmujący miejsce z przodu dostaną coś co wygląda jak duża kanapa. Fotel kierowcy jest zintegrowany z uchwytami na kubki przez co jest znacznie szerszy i pozwolił zrezygnować z konieczności planowania jakiegoś tunelu środkowego. Oba przednie miejsca są obszerne i wygodne, a podłokietnik ma regulowany kąt pochylenia.

hyundai inster 15
hyundai inster 15

Bagażnik Instera na pierwszy rzut oka wygląda na dosyć mały. Teoretycznie ma on pojemność 280 litrów, jednak jest to liczone wraz z dodatkową przestrzenią pod podłogą. Po przesunięciu foteli możemy uzyskać 351 litrów, a po ich złożeniu 1059 litrów. W codziennym użytkowaniu przyznam szczerze, że ani razu nie zabrakło mi przestrzeni ładunkowej. Bez najmniejszego trudu zmieścimy tu nawet większe zakupy. Kable muszą niestety podróżować pod podłogą, bo frunka nie ma.

Miejski spryciarz

Inster dostępny jest na naszym rynku z dwoma akumulatorami – 42 kWh oraz 49 kWh. Testowana przez nas najbogatsza odmiana Smart łączona jest tylko z tym większym ogniwem, dlatego też mamy tu 115 KM oraz 147 Nm (moment obrotowy jest taki sam w obu wersjach napędowych). Deklarowany przez producenta zasięg to 360 kilometrów dla wersji z 17–calowymi felgami. W praktyce w warunkach miejskich taki zasięg jest bez problemu do osiągnięcia. Przy spokojnej jeździe Inster potrzebował około 12-13 kWh na każe 100 kilometrów co daje nam czasami nawet i ponad 370 kilometrów zasięgu. Jeśli Wasza droga do pracy będzie przebiegała przez drogi ekspresowe to wtedy trzeba liczyć się ze zużyciem prądu na poziomie 18 kWh co jest wynikiem naprawdę dobrym. Ostatnio testowana przeze mnie Puma Gen–E potrafiła być bardziej ekonomiczna w mieście, ale przy wyższych prędkościach zużywała więcej prądu niż Hyundai (fakt faktem, że jest autem większym i cięższym). W temacie ładowania Inster może ładować się z maksymalną mocą do 85 kW, co powinno pozwolić nam uzupełnić baterię do 80% w około 30 minut.

hyundai inster 09
hyundai inster 09

Mały silnik elektryczny zapewnia Insterowi całkiem przyjemną dynamikę w mieście. Elastyczność i przyspieszenie przy niższych prędkościach jest bardziej niż wystarczająca. Jeśli trzeba to Hyundai pierwszy wystrzeli ze świateł i wciśnie się w jakąś lukę. Warto jednak Insterm nie przesadzać, bo wąskie kółka w połączeniu z wysoką „budą” w szybciej pokonywanych zakrętach potrafią dosyć szybko się poddać. Widać, że podwozie zostało zestrojone do spokojnej i komfortowej jazdy co nie powinno dziwić, bo samochód radzi sobie doskonale z wybieraniem wszystkich miejskich przeszkód bardzo dobrze nawet na opcjonalnych 17–calowych kołach. Układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, widoczność jest doskonała dzięki czemu manewrowanie Hyundaiem w miejskiej dżungli jest niezwykle przyjemne i łatwe. Do tego można dorzucić świetną zwrotność i w efekcie otrzymamy coś co działa nie tylko w teorii, ale i w praktyce. Do niewielkich wad mógłbym zaliczyć klasycznie już nadgorliwych asystentów jazdy. Część z nich można szybko i bezproblemowo uciszyć z poziomu kierownicy, niektóre wymagają od nas nieco klikania w systemie.

Cena to lekka rysa na szkle

Bazowego Instera można mieć za 107 900 zł. To podstawowa wersja Pure z akumulatorem o pojemności 42 kWh i silnikiem o mocy 97 KM. Większa bateria wymaga dopłaty 9 000 zł. Testowana przez nas odmiana to topowa wersja Smart, która bazowo jest warta 139 900 zł. Testowany przez nas egzemplarz zyskał dwa opcjonalne pakiety, przez co jego końcowa cena wyniosła 146 900 zł. Obecnie możemy oczywiście skorzystać z dofinansowania do auta elektrycznego oraz rabatu w wysokości 4000 zł.

hyundai inster 03
hyundai inster 03

Konkurencja? Praktycznie nie istnieje. Hyundai gra w swojej lidze i ciężko jest go przydzielić jednoznacznie do jakiejś klasy. Naciągając lekko w górę możemy go porównać z Citroenem eC3, który będzie kosztował około 130 000 zł, jednak nawet najgorszemu wrogowi nie życzę jazdy Citroenem. Jest też trochę bardziej egzotyczna propozycja w postaci BYD Dolphin Surf, który w najdroższej wersji jest wart 114 000 zł.

Przytaczając już tutaj Citroena, to Koreańczykom udało się dokonać tego, z czym Francuzi sobie kompletnie nie poradzili. Stworzyli oni niemal idealny elektryczny samochód miejski, który powinien być przykładem jak tworzyć i projektować tego typu konstrukcje. Bardzo dobry zasięg, świetne wnętrze i komfortowe podwozie to zbiór cech, których próżno szukać u konkurencji. To jedno z najlepszych i najbardziej przemyślanych aut jakimi jeździłem od dłuższego czasu.

Jakub Głąb

Zdjęcia Hyundai Inster:

hyundai inster 01
hyundai inster 01
hyundai inster 02
hyundai inster 02
hyundai inster 03
hyundai inster 03
hyundai inster 04
hyundai inster 04
hyundai inster 09
hyundai inster 09
hyundai inster 11
hyundai inster 11
hyundai inster 12
hyundai inster 12
hyundai inster 13
hyundai inster 13
hyundai inster 15
hyundai inster 15
hyundai inster 17
hyundai inster 17
hyundai inster 18
hyundai inster 18
hyundai inster 19
hyundai inster 19
hyundai inster 20
hyundai inster 20
hyundai inster 21
hyundai inster 21
hyundai inster 22
hyundai inster 22
hyundai inster 23
hyundai inster 23
hyundai inster 24
hyundai inster 24
hyundai inster 25
hyundai inster 25
hyundai inster 27
hyundai inster 27
hyundai inster 28
hyundai inster 28
hyundai inster 29
hyundai inster 29
hyundai inster 30
hyundai inster 30

Dane techniczne Hyundai Inster:

Silnik: elektryczny
Moc maksymalna: 115 KM
Maksymalny moment obrotowy: 247 Nm
0 – 100 km/h: 10,6 s
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Cena: 107 900 zł (podstawa w wersji benzynowej), 146 900 zł (testowany)

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: hyundaiHyundai Insterinstertest hyundai instertest instertest instera
Poprzedni post

Ferrari SC40, ku chwale i glorii F40

Następny post

Seat Ibiza 2026 wkracza na rynek. Co nowego?

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

MGS5 EV test

Test: MG S5 EV Long Range – dobra cena… i to wszystko

Autor Bartłomiej Puchała
14/11/2025
0

Trzeba się mocno postarać aby znaleźć parametr, w którym MGS5 EV jest wyraźnie lepsze od konkurencji, no może poza ceną....

hyundai ioniq 5n 03

Test: Hyundai Ioniq 5 N – gdzie konkurencja nie może tam Hyundai pokaże

Autor Redakcja Motopodprad
11/11/2025
0

Koreańczycy jako pierwsi z mainstreamu wchodzą do ligi elektrycznych hot hatchy. I robią to z samochodem, który udowadnia, że da...

Maxus 4x4 Offroad day 6

Chińska moc w terenie – Maxus Off-road 4×4 test day

Autor Mateusz Próchnicki
07/11/2025
0

Maxus to azjatycki producent, który twierdzi, że jego samochody posiadają off-roadowy charakter. By nas do tego przekonać zabrał dziennikarzy i...

Leapmotor B10 (10)

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Autor Paweł Kaczor
06/11/2025
0

Motoryzacyjna marka Leapmotor coraz odważniej poczyna sobie w naszym kraju. Do miejskiego elektrycznego T03 oraz również elektrycznego, ale zdecydowanie większego...

Następny post
Seat Ibiza 2026

Seat Ibiza 2026 wkracza na rynek. Co nowego?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.