Mulsanne w wersji coupe? Tak, ale trzeba będzie poświęcić oryginalny samochód.
Samochody coupe zawsze pobudzają wyobraźnię. Nawet Bentley miał i ma taki model w postaci Continentala GT. Jednak wielu marzyło o innym dwudrzwiowym aucie tego producenta – Mulsanne.
Teraz po kilku latach od zakończenia produkcji, marzenie niektórych z takich osób staje się rzeczywistością, a wszystko dzięki specjalistom z Ares Modena. Nazwali go Bentley Coupe Sport.

Bardziej sportowy, ale wysokość się nie zmieniła
Pomimo zmian stylistyki nadwozia, Bentley Coupe Sport pozostaje wierny temu co prezentował samochód-dawca. Konwersja była możliwa dzięki pocięciu cennej karoserii Mulsanne, przesunięciu słupka B do tyłu i stworzeniu większych przednich drzwi. Co jednak najważniejsze, rozstaw osi, a także wysokość pojazdu nie uległy zmianie.
Zmienione panele wykonano z aluminium, a dach i drzwi wyprodukowano z włókna węglowego. Linia dachu jest bardziej sportowa niż w oryginale, dopasowano jednak linię okien. Wszystkie zmiany były montowane ręcznie.
Całości wyglądu zewnętrznego dopełniają 22-calowe felgi aluminiowe, wykonane na zamówienie progi boczne i subtelny tylny dyfuzor. Oprócz zwykłego coupe, Ares Modena oferuje również odmianę Targa z szyberdachem.

Wnętrze również się zmieniło, ale przestrzeni nie ma więcej
Wewnątrz zastosowano nowe przednie fotele, które ze względu na konstrukcje składają się. Wszystko oczywiście po to, aby łatwiej było dostać się na tylne siedzenia.
Panele tylnych drzwi Bentleya Mulsanne zostały przerobione, aby dodatnio korelowały z nowym stylem nadwozia. Ponieważ jednak rozstaw osi nie uległ zmianie, dwudrzwiowe Coupe Sport oferuje taką samą ilość miejsca z tyłu na nogi, jak to miało miejsce w oryginalnej konfiguracji.
Deska rozdzielcza nie zmieniła się w stosunku do tego co oferowała wersja czterodrzwiowa. Ares Modena zapewnia jednak, że każdy kupujący będzie mógł spersonalizować swój egzemplarz za sprawą aluminium, drewna, włókna węglowego czy skóry.
8-calowy system informacyjno-rozrywkowy jest nieco przestarzały, ale 14-głośnikowy sześciokanałowy system audio Mulsanne z dwoma subwooferami z pewnością zapewni doskonałą jakość dźwięku, nawet jak na dzisiejsze standardy.

Pod maską bez zmian
Pod maską znajduje się stary, dobry silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i pojemnością 6,75 litra, który generuje moc 512 KM i moment obrotowy wynoszący 1020 Nm. Moc przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Pojazd posiada zawieszenie pneumatyczne. Ze względu na lepszą aerodynamikę i mniejszą wagę, Coupe Sport ma osiągać prędkość maksymalną wynoszącą 296 km/h.
Ares Modena nie podało, ile sztuk powstanie. Wiadomo jedynie, że będzie ich kilka. Trzeba jednak najpierw posiadać oryginalnego Mulsanne i dać go do pocięcia.
Konrad Grobel
Fot. Ares Modena