• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Hyundai Santa Fe – wady i zalety

Paweł Oblizajek Autor Paweł Oblizajek
07/03/2023
w Nowe
1
Santa Fe.4

Santa Fe.4

830
SHARES
7.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Największy SUV w rodzinie Hyundai zaskakuje wyglądem, ale i rozwiązaniami, które nie są znane w modelach innych marek. Santa Fe to fajne auto, ale jak każdy produkt, ma swoje wady i zalety.

Rozglądając się za nowym autem często zadajemy sobie pytanie, do czego będzie na służyć. Nie jest to pytanie pomocnicze, lecz główne, a odpowiedź na nie pozwoli nam mocno zawęzić grupę samochodów, które rozpatrujemy. Przy wyborze konkretnego modelu często rozważamy jego wady i zalety. Kilka dni z Santa Fe pozwoliło mi znaleźć i jedne i te drugie. Jak się okazuje, żadne auto nie jest pozbawione zalet jak i wad.

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Zalety Hyundai Santa Fe:

1. Bogate wyposażenie

Samochody nieustannie drożeją. Nie dziwi nas zatem, że decydując się na zakup oczekujemy coraz więcej. Hyundai pod tym względem nie ma się czego wstydzić. Standard wyposażenia testowanej wersji jest naprawdę wysoki. Jednym z najciekawszych elementów wyposażenia jest widok lusterka wstecznego odwzorowany za pomocą kamery, której obraz wyświetla się na obrotomierzu (lewe lusterko) lub prędkościomierzu (prawe lusterko). Zastosowane rozwiązanie niemal całkowicie eliminuje problem martwego pola. Posiada jednak jedna wadę. Podczas deszczu obraz z kamery wydaje się mocno rozmyty. W tym konkretnym przypadku polecam korzystać ze standardowych lusterek bocznych.

Hyundai Santa Fe

2. Nietypowe wsparcie kierowcy

Pewnie nie jednemu z was podczas jazdy w korku zdarzyło się zamyślić. Czekając aż pojazd przed nami ruszy obserwujemy drogę w około, inne pojazdy czy też zmieniamy ustawienia radia. Hyundai i w tym przypadku wychodzi z nam pomocą. Gdy pojazd nas poprzedzający ruszy, Hyundai poinformuje nas o tym wyraźnym komunikatem – pojazd poprzedzający oddala się. Oprócz komunikatu pojawia się również delikatny sygnał dźwiękowy.

Sante Fe6

3. Regulowana tylna kanapa

We współczesnych samochodach to rzadkość. Chcesz mieć więcej miejsca na nogi kosztem bagażnika? Żaden problem. Zależy ci na maksymalnie dużej przestrzeni kufra kosztem miejsca na tylnej kanapie? To również nie stanowi problemu. Kanapa w Santa Fe bardzo mocno zaskakuje. Przesuwa się w tył i w przód a dodatkowo możemy regulować również kąt nachylenia oparcia. Ten z pozoru prosty dodatek sprawia, że samochód momentalnie staje się o wiele bardziej praktyczny.

Santa Fe.3
Santa Fe.2

Wady Hyundai Santa Fe:

1. Braki w jakości wykonania

Czy niezłej jakości materiały i prawidłowe ich spasowanie mówi wszystko o jakości wykonania wybranego modelu? Otóż nie. W Santa Fe nie obyło się bez wpadek. W pojeździe tej klasy nieosłonięte niczym śrubki wystające z pod przedniego fotela nie wyglądają za dobrze.

Santa Fe.5

2. Przeładowany przyciskami tunel środkowy

Fizyczne przyciski zamiast dotykowych odpowiedników na ogromnym ekranie niemal zawsze znajdują u mnie uznanie. Niestety, to co zaproponował Hyundai w modelu Santa Fe zdecydowanie mnie rozczarowało. Ilość faktycznych przycisków zgrupowanych blisko siebie potrafi zawrócić w głowie już na postoju. Podczas jazdy znalezienie odpowiedniej funkcji nie należy do najłatwiejszych. Umieszczenie przycisków od automatycznej skrzyni biegów pośród wspomnianych wyżej przełączników jeszcze bardziej zmusza kierowcę do oderwania wzroku od drogi. Przełączenie trybu jazdy na skrzyni automatycznej podczas jazdy może wywołać negatywne skutki dla napędu.

Hyundai Santa Fe.1

3. Szwankująca elektronika

Bogate wyposażenie jest fajne. Często to nie tylko dodatkowy bajer, ale także element wyposażenia wpływający na bezpieczeństwo lub komfort jazdy. W przypadku testowanego Santa Fe moją uwagę zwrócić system automatycznego wjazdu/wyjazdu samochodu z ciasnego miejsca. Nie da się ukryć. Samochody mocno urosły a wymiary miejsc parkingowych pozostały bez zmian. Sam wielokrotnie miałem problem by wejść do wnętrza zastawionego samochodu. Hyundai znalazł na to rozwiązanie. Przy pomocy kluczyka i konfiguracji dwóch przycisków pojazd sam cofa lub wyjeżdża do przodu. Świetne rozwiązanie. I uwierzcie mi, bardzo często bym z niego korzystał, szczególnie przy okazji zakupów w galerii handlowej z ciasnym parkingiem podziemnym. Niestety jednak, system w Santa Fe nie zawsze dał się aktywować. Można powiedzieć, że działał losowo. Raz zadziałał, raz nie. Pomimo wielu prób i różnych pomysłów nie znalazłem przyczyny takiego stanu rzeczy. Oceniając to rozwiązanie należy napisać tylko jedno – wymaga udoskonalenia.

To tylko krótkie podsumowanie wad i zalet. Nie zostawię was jednak tylko z takimi wnioskami o Santa Fe. Standardową recenzję przeczytacie tutaj – klik.

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

Tagi: hyundaihyundai santa fesuvtesty nowych samochodówzalety i wady
Poprzedni post

Takiego Bentleya nie było. W Ares Modena zdecydowali naprawić ten błąd

Następny post

Toyota Prius plug-in hybrid – polskie ceny

Paweł Oblizajek

Paweł Oblizajek

Uwielbia podróże, szczególnie te samochodem. Chciałby na stałe zamieszczać w słonecznej Toskanii i lepiej poznać kulturę życia we Włoszech. Motoryzacją pasjonuje się od najmłodszych lat. Szczególnym zamiłowaniem darzy motoryzacje włoską. Wolne chwile spędza na spacerach z rodziną a w sobotnie wieczory śledzi zmagania angielskiej piłki nożnej. Potrafi też zarwać noc by zobaczyć walki bokserskie na światowym poziomie.

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
1

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

Następny post
Toyota Prius plug in hybrid 2

Toyota Prius plug-in hybrid - polskie ceny

Komentarze 1

  1. Pingback: Hyundai i30 N brzmi genialnie | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET