[Paryż 2014] Suzuki Vitara 2015 – nareszcie!

Suzuki długo kazało sobie czekać na następcę poczciwej Grand Vitary. Nowy model zadebiutuje w październiku na Paris Motor Show, a już teraz możecie zobaczyć oficjalne zdjęcie, obejrzeć filmik i zapoznać się ze szczyptą informacji pochodzących wprost od producenta.  

Nowa Vitara (z nazwy zniknęło Grand), która zastąpi produkowany od 9 lat model, bazuje na koncepcie iV-4 zaprezentowanym na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.

Patrząc na pierwsze zdjęcie, mocno zdziwiło mnie dwukolorowe nadwozie. Ciekawe czy takie rozwiązanie będzie dostępne w modelu produkcyjnym? Poza tym mam dość ostre rysy, mocno zaakcentowane przetłoczenia i przód przypominający nieco Mitsubishi Outlandera.

Na razie wiadomo, że bazowa odmiana nie będzie miała napędu 4×4, a jedynie na koła przednie. Pozostałe zostaną wyposażone w inteligentny napęd ALLGRIP 4WD. Suzuki obiecuje, że nowa Vitara będzie jednym z najoszczędniejszych aut w swojej klasie – i to zarówno w wersji benzynowej jak i z silnikiem wysokoprężnym.

Oficjalnie auto zadebiutuje 2 października podczas premiery na paryskim salonie samochodowym. Czekamy.

 

http://youtu.be/KlKz8OoIw3U

 

agier

fot. materiały producenta 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)