• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

[Genewa 2015] Porsche 911 GT3 RS – szybszej 911 jeszcze nie ma

Marcin Koński Autor Marcin Koński
10/03/2015
w Newsy
0
2016 Porsche 911 GT3 RS

2016 Porsche 911 GT3 RS

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jeśli jeździłeś 911 GT3 991 i jakimś cudem dochodzisz do wniosku, że Ci za mało, to musisz być „niezłym hardkorem”. Na szczęście GT3 to nie jest ostatnie słowo, na jakie stać Porsche, ponieważ nie widać jeszcze ani GT2, ani GT2 RS, ale jeśli chodzi o torowe zabawki, to całkowicie powinien usatysfakcjonować Cię równie hardcore-owy GT3 RS.

Warto przeczytać

KIA EV9 – znamy szczegóły

Odświeżony Hyundai Sonata, to więcej niż lifting

Valteri Bottas odebrał Alfa Romeo Giulia GTAm

Dlaczego? Bo ma największy, wolnossący silnik w historii – to 6 cylindrowy, 4 litrowy motor o mocy 500 KM  i gromadzie niutonometrów wynoszącej 480. W takich okolicznościach sprint do 100 km/h trwa 3.3 sekundy, do kolejnych 100 już niespełna 11 sekund.

To jeszcze nie koniec nowinek – w porównaniu do „zwykłego” GT3, RS ma szerszy rozstaw kół, szperę ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego oraz tylną skrętną oś. Samo nadwozie jest zapożyczone z 911 Turbo, jednak z pewnymi modyfikacjami.

 

2016 Porsche 911 GT3 RS (2)

 

Dach został wykonany z magnezu, maska i pokrywa silnika oraz błotniki wykonano z plastiku wzmocnionego włóknem węglowym. Z resztą większość podzespołów jest w większym, bądź mniejszym stopniu odchudzona. Dlatego też masa własna wynosi 1420 kg (o 10 kg mniej, niż w GT3). Jeszcze jednym niuansem są wyloty powietrza na przednich błotnikach. Ich istnienie nie służy chłodzeniu tarcz hamulcowych, a… zwiększaniu docisku przedniej osi.

Pozostaje też kwestia Nurburgringu – GT3 RS zrobiło okrążenie o 9 sekund szybciej (7 minut 20 sekund) od wspaniałej Carrery GT, a żeby ściągnąć Was na ziemię, to dodam, że w Polsce auto kosztuje 887 600 zł.

 

Marcin Koński

Fot: Porsche

Tagi: 911911 gt3genewagenewa 2015GT3porschePorsche 911tor
Poprzedni post

Test: Mercedes-Benz E63 AMG-S 4Matic

Następny post

[Genewa 2015] Renault Clio RS220 Trophy EDC – ciekawa odmiana

Marcin Koński

Marcin Koński

Podobne artykuły

Kia EV9 2023 6

KIA EV9 – znamy szczegóły

Autor Konrad Stopa
29/03/2023
0

Po oficjalnej prezentacji w końcu wiadomo co w sobie skrywa elektryczna KIA EV9. Poznajcie pełną specyfikację i szczegóły tego samochodu....

Hyundai Sonata po liftingu

Odświeżony Hyundai Sonata, to więcej niż lifting

Autor Konrad Grobel
27/03/2023
0

Hyundai Sonata w odświeżonej wersji, to coś więcej niż prosty lifting, gdyż auto ma zupełnie nowy przód. Ma konkurować z...

Valtteri Bottas Giuila GTAm 1

Valteri Bottas odebrał Alfa Romeo Giulia GTAm

Autor Paweł Oblizajek
27/03/2023
0

Kierowcy Formula 1 związani są kontraktami z różnymi firmami. Często stają się potem ambasadorami marki, której pojazdem biorą udział w...

Toyota PROACE Verso Tanuki

Toyota Proace Verso w wersji kamper

Autor Konrad Grobel
27/03/2023
0

Toyota pozazdrościła Volkswagenowi lub Fordowi i wypuszcza własnego kampera. Nowa zabudowa Toyota Proace Verso Tanuki występuje w wersji Long. Jeśli...

Następny post
2016 Renault Clio RS 220 Trophy EDC 2

[Genewa 2015] Renault Clio RS220 Trophy EDC - ciekawa odmiana

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET