Minął już styczeń. Większość marek motoryzacyjnych spędziło ten czas na podsumowaniu minionego roku. Dla jednych był to trudny rok, dla innych całkiem udany. W tym drugim gronie znalazł się francuski Peugeot.
Pomimo problemów z półprzewodnikami i przerwami w produkcji Peugeot zanotował wzrost globalnej produkcji o 5% w porównaniu do 2020 roku. Łącznie sprzedano aż 1,21 miliona nowych pojazdów.
Największe zainteresowanie samochodami marki Peugeot odnotowano w Europie. Łącznie sprzedano tu 943 805 egzemplarzy pojazdów, co z kolei oznacza wzrost o 3% w porównaniu do 2020 roku. Największym zainteresowaniem cieszyły się modele 208 oraz 2008. Dobre wyniki sprzedaży przypadły także samochodom z napędem elektrycznym oraz pojazdy dostawcze. Co szósty zarejestrowany w Europie Peugeot miał napęd elektryczny a samochody dostawcze odnotowały wzrost sprzedaży o 12% w porównaniu z zeszłym rokiem.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Peugeot