• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Jest nowe coupe Mercedesa. Nazywa się CLE

Konrad Grobel Autor Konrad Grobel
06/07/2023
w Newsy
0
Mercedes CLE

Mercedes CLE

222
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mercedes CLE zastępuje dwa modele – klasę C i klasę E w wersjach coupe. Ma mieć więcej miejsca niż BMW serii 4.

W Mercedesie nie chce im się szukać nisz, chociaż i tak mają rozbudowaną ofertę. Jednak już niedługo trochę się uprości, w szczególności w coupe. Dlaczego? Bowiem pojawi się nowy model CLE Coupe, który zastąpi starą klasę C i E Coupe.

Warto przeczytać

Następne elektryczne Audi R8 jest już w planach

Co powiecie na 810-konne ABT Urus Scatenato?

Czy Mazda 6 wróci w wielkim stylu?

CLE jest na rozstaju dróg

Pod względem wielkości Mercedes CLE znajduje się pomiędzy klasą C a klasą E, ze wskazaniem do tej drugiej ze względu na „E” w nazwie.

ADVERTISEMENT

Tak więc rozstaw osi wynoszący 2865 mm sprawia, że jest dłuższy między osiami niż jego bezpośredni rywale, czyli BMW serii 4 i Audi A5. W porównaniu do starego Coupe klasy C, CLE oferuje o 72 mm więcej miejsca na kolana z tyłu i o 60 litrów więcej miejsca na bagaż w bagażniku.

Wizualnie, CLE ma wiele wspólnego z obecnym sedanem klasy C, w tym zwężający się przód, stosunkowo wąską osłonę chłodnicy z obramowaniem w kolorze nadwozia (w przeciwieństwie do sedana klasy E) i maskę, którego bliźniacze wybrzuszenia wskazują na silnik V6 lub V8. Różnica polega na tym, że CLE, w przeciwieństwie do sedana klasy C, faktycznie spełnia tę obietnicę.

Mercedes CLE 3
Mercedes CLE

Styliści zagwarantowali kilka wyraźnych linii w okolicach błotników zarówno z przodu, jak i z tyłu. Do tego zastosowano bezramowe szyby. Co się tyczy wnętrza, to przeniesiono wszystkie elementy dobrze znane z sedana klasy C.

Kluczowymi elementami wnętrza są 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 11,9-calowy poziomy ekran dotykowy, który unosi się nieco nad konsolą. Zabieg pojawił się po raz pierwszy w klasie S w 2020 roku. Wykorzystano również to rozwiązanie w modelu Mercedes-AMG SL i prawdopodobnie pojawi się również w nadchodzącym AMG GT.

Podobnie jak najnowsza klasa E, auto wyposażono w najnowszy system informacyjno-rozrywkowy MBUX i architekturę z 5G. W aucie można prowadzić połączenia konferencyjne Webex lub Zoom, oglądać filmy na TikToku, a nawet grać w Angry Birds.

Silniki z klasy E

Z sedana klasy E zapożyczono silniki benzynowe i wysokoprężne, z których wszystkie są wyposażone w technologię miękkiej hybrydy i oferują 23 KM doładowania elektrycznego. Auto wyposażone jest w 9-biegową automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic.

Wszystkie silniki oprócz jednego mają cztery cylindry, pojedynczą turbosprężarkę i 2,0 litry pojemności skokowej. Gama zaczyna się od 200-konnego CLE 220d, jedynego w ofercie diesla. Kupujący może również wybrać CLE 200 z silnikiem benzynowym, który zwiększa moc do 204 KM. Oba te silniki wysyłają moc tylko na tylne koła. Są jeszcze odmiany z napędem na wszystkie koła.

Mercedes CLE 1
Mercedes CLE

Pierwszy z napędem 4Matics to po prostu wersja CLE 200 z napędem na wszystkie koła, ale CLE 300 otrzymuje 2.0 litrową benzynę o mocy 258 KM oraz moment obrotowy wynoszący 400 Nm.

Jest jeszcze sześciocylindrowy CLE 450: 3 litry, 381 KM, 500 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy.

W przyszłości ma się również pojawić odmiana AMG. Dokładniej CLE 53 AMG, który wyposażony ma być w 3-litrowy turbodoładowany sześciocylindrowy silnik, który ma gwarantować 435 KM i 560 Nm.

Mercedes CLE 4
Mercedes CLE

Mercedes potwierdził również odmianę ze zdejmowanym dachem. Jednak plotki jedynie sugerują, że hybryda plug-in dostępna będzie wyłącznie w wersji CLE 63 AMG.

CLE trafi do sprzedaży w Europie w listopadzie, a odmiana cabrio w 2024 r. Mercedes nie podał na razie cen nowego modelu.

Konrad Grobel

Fot. Mercedes-Benz

Tagi: coupeMercedesmercedes cleMErcedes-Benz
Poprzedni post

Fiat 600 oficjalnie – kolejny model z Polski

Następny post

Trudne wybory: Tesla 3 vs Ioniq 6

Konrad Grobel

Konrad Grobel

Dziennikarz z wykształcenia i zamiłowania, ukończył Uniwersytet Warszawski, a swoją przygodę z dziennikarstwem zaczął w prasie lokalnej. Tematyka motoryzacyjna pojawiła się jeszcze w trakcie studiów. Swoje doświadczenie zdobywał w pismach ogólnopolskich i portalach internetowych.

Podobne artykuły

Audi R8 E-Tron

Następne elektryczne Audi R8 jest już w planach

Autor Damian Kaletka
01/10/2023
0

Kiedy otrzymamy wyczynowego elektryka?

ABT Urus Scatenato

Co powiecie na 810-konne ABT Urus Scatenato?

Autor Damian Kaletka
29/09/2023
0

Brzmi obiecująco.

Mazda 6

Czy Mazda 6 wróci w wielkim stylu?

Autor Damian Kaletka
29/09/2023
0

Czy Mazda 6 może powrócić?

Porsche 911 GT3 R rennsport

Porsche 911 GT3 R rennsport z wielkim skrzydłem

Autor Konrad Stopa
29/09/2023
0

Jeśli sądzicie, że producenci samochodów nie bawią się w tuning swoich modeli to jesteście w błędzie. Poznajcie Porsche 911 GT3...

Następny post
tesla 3 vs ioniq 6 6

Trudne wybory: Tesla 3 vs Ioniq 6

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET