Mercedes GLC Coupe w odmianie AMG został właśnie zaprezentowany. Szybki SUV będzie dostępny w dwóch wersjach – 43 i 63. Sprawdźcie, co skrywają te cyferki.
Sportowa sylwetka z opadającą linią dachu to główna wizualna cecha nowego Mercedesa-AMG GLC Coupé. Reflektory łączą się z górną częścią charakterystycznej dla AMG osłony chłodnicy, akcentując optyczną szerokość pojazdu. Uwagę zwraca także efektowny przedni zderzak AMG z wyprofilowaniem oraz dużymi wlotami powietrza i dodatkowymi wstawkami. Sportowe proporcje oraz muskularne nadkola podkreślają precyzyjne boczne przetłoczenia. Pewny siebie wygląd to także zasługa szeroko rozstawionych kół i obręczy o średnicy 19, 20 lub 21 cali, między innymi w wersjach z błyszczącym, dwukolorowym wykończeniem. Opcjonalne wyposażenie obejmuje ułatwiające wsiadanie stopnie progowe oraz szereg pakietów stylistycznych.
Z tyłu też się dzieje, ponieważ dwuczęściowe tylne lampy połączone ciemną listwą wizualnie poszerzają tylny pas, a mocarne wrażenie potęguje specyficzny dla AMG tylny zderzak o wyglądzie dyfuzora (GLC 43) lub z dodatkową płytą dyfuzora (GLC 63 S), a także dwie podwójne końcówki rur wydechowych (okrągłe w GLC 43, trapezowe w GLC 63 S).
We wnętrzu sportowy charakter definiują fotele AMG obszyte skórą syntetyczną oraz mikrofibrą z unikalną grafiką. Na życzenie dostępna jest tapicerka ze skóry lub ze skóry nappa z herbem AMG wytłoczonym na przednich zagłówkach. Opcjonalnie oferowane są także fotele AMG Performance. Standardowa specyfikacja obejmuje kierownicę AMG Performance obszytą skórą nappa (GLC 43) lub połączeniem skóry nappa z mikrofibrą MICROCUT (GLC 63 SE) – ze spłaszczonym u dołu wieńcem, perforacją w obszarze uchwytu i aluminiowymi, srebrnymi łopatkami do zmiany biegów. Dwa okrągłe przełączniki na kierownicy umożliwiają szybką i precyzyjną obsługę różnych funkcji z zakresu dynamiki jazdy oraz zmianę trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Sportowo-luksusową atmosferę dopełniają sportowe pedały AMG, dywaniki podłogę AMG oraz podświetlane listwy progowe drzwi z napisem AMG.
System informacyjno-rozrywkowy MBUX obejmuje różne specyficzne dla AMG widoki i funkcje. Ekskluzywny styl Supersport oferuje możliwość wyświetlania różnych treści w pionowej strukturze, włącznie z bieżącymi ustawieniami podwozia lub przekładni. Kierowca może także śledzić mapę nawigacji lub dane dotyczące zużycia paliwa.
2-litrowa benzyna z turbo
Sercem nowych modeli Mercedes-AMG GLC Coupé jest czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 litrów, który łączy innowacyjne technologie i wysokie osiągi z wzorową efektywnością. Jednostka pozostaje wierna tradycji AMG: nie tylko została w całości opracowana w siedzibie firmy w Affalterbach, ale jest tam również produkowana, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.
W bazowym wariancie GLC 43 4MATIC Coupé czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,0 litrów generuje moc 310 kW (421 KM) przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 500 Nm jest osiągany przy 5000 obr./min. W zależności od sytuacji system na krótko zapewnia dodatkowe 10 kW (14 KM) z rozrusznika zespolonego z alternatorem z napędem pasowym (RSG). To tak zwana miękka hybryda, która w celu uzyskania maksymalnej efektywności oferuje też funkcje żeglowania i rekuperacji. Ponadto instalacja 48 V zwiększa komfort – system start-stop i żeglowania działają prawie niezauważalne. GLC 43 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
W GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé silnik wytwarza moc 350 kW (476 KM) przy 6725 obr./min. Czyni to go najmocniejszym seryjnym silnikiem o 4 cylindrach na świecie. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 545 Nm jest osiągany w zakresie 5250–5500 obr./min. Dwulitrowa jednostka współpracuje z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, wysokowydajnym akumulatorem opracowanym w Affalterbach i w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Jego moc systemowa 500 kW (680 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1020 Nm zapewniają imponujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Obie wersje korzystają z szybkie 9-biegowej skrzyni automatycznej. Napęd to oczywiście 4×4 dzięki silnikom elektrycznym przy jednej z osi, a układ kierowniczy ma trzy stopnie wspomagania. W standardzie pojawiła się też tylna skrętna oś.
Cen jeszcze nie znamy
Konrad Stopa
fot. Mercedes