Czesi oficjalnie pokazują światu drugą generację swojego największego suva. Skoda Kodiaq w świeżej wersji przed Państwem.
O nowym Kodiaqu pisaliśmy już przynajmniej kilkakrotnie, aczkolwiek wiele rzeczy w tej Skodzie się zmienia. Nie tylko wygląd, bo on to chyba najmniej, ale wnętrze i rzeczy pod karoserią. Auto zyskało bardziej muskularny i dynamiczny wygląd niż jej poprzedniczka. Długość pojazdu wzrosła o 6 centymetrów, co przekłada się na jeszcze więcej przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Teraz całkowita długość wynosi 4 758 milimetrów, a pojemność bagażnika w wersji pięciomiejscowej wynosi imponujące 910 litrów.
Zdecydowany design SUV-a podkreślają rzeźbiona maska oraz charakterystyczny sześciokątny grill. Jednym z kluczowych elementów jest druga generacja reflektorów Matrix LED, które wpływają na poprawę bezpieczeństwa podczas jazdy. Warto również zaznaczyć, że poprawiona aerodynamika przyczyniła się do współczynnika oporu powietrza wynoszącego jedynie 0,282.
Opcjonalnym elementem wnętrza nowego SUV-a jest centralny 13-calowy ekran systemu Infotainment, który uzupełnia 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz opcjonalny wyświetlacz Head-up. Poniżej ekranu systemu Infotainment znajdują się nowe, inteligentne elementy sterujące Smart Dials – trzy wielofunkcyjne pokrętła i przyciski z zintegrowanymi wyświetlaczami cyfrowymi, które ułatwiają dostęp do różnych funkcji.
Dźwignia automatycznej skrzyni biegów została przeniesiona na kolumnę kierownicy, co daje więcej miejsca na konsoli środkowej. Komfort użytkowania podnoszą opcjonalne ergonomiczne fotele.
Kodiaq będzie mógł być też hybrydą plug-in
Czeski SUV jest dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in o łącznej mocy 204 KM, co pozwala na ponad 100 kilometrów jazdy w trybie w pełni elektrycznym. Ponadto, po raz pierwszy w modelu Kodiaq zastosowano technologię miękkiej hybrydy: 1.5 TSI o mocy 150 KM. Ofertę silników uzupełniają benzynowy 2.0 TSI o mocy 204 KM oraz diesel 2.0 TDI o mocy 150 lub 193 KM. Wszystkie jednostki są połączone z automatyczną skrzynią biegów DSG, a wersje benzynowe i wysokoprężne mają standardowo napęd na wszystkie koła.
W celu poprawienia komfortu jazdy, producent wprowadził do modelu dynamiczne zawieszenie adaptacyjne DCC Plus. W nowej wersji zastosowano dwa niezależnie sterowane zawory, które oddzielają etapy odbicia i kompresji zawieszenia, co zapewnia szybsze i bardziej precyzyjne tłumienie. To ulepszenie przekłada się na szybszą reakcję, lepszą dynamikę jazdy i wyższy komfort, przy zachowaniu takiego samego prześwitu jak w wersji standardowej.
W aucie pojawiło się też szereg systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Na przykład asystent skrętu (Turn Assist), który pomaga uniknąć kolizji na skrzyżowaniach lub zwiększone monitorowanie martwego pola (Side Assist), którego zasięg wykrywania pojazdów wynosi teraz do 90 metrów.
Konrad Stopa
fot. Skoda
Komentarze 2