• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

EuroNCAP zaostrzy przepisy. Co to ma wspólnego z bezpieczeństwem?

Adam Gieras Autor Adam Gieras
01/12/2014
w Newsy
0
1288

1288

172
SHARES
1.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

EuroNCAP wprowadza kolejne zmiany. Aby konkretny model mógł otrzymać maksymalną liczbę gwiazdek, producent będzie musiał wykazać się sprzedażą „dostatecznej ilości” bezpiecznych samochodów. Absurd? 

Warto przeczytać

W Brazylii pojawił się ciekawy Fiat Fastback

MAN jedzie do Gdańska

Wraca Pimp my ride!

Od stycznia 2016 roku walka o gwiazdki EuroNCAP stanie się jeszcze trudniejsza. Samochód będzie bowiem oceniany podwójnie – najpierw w wersji z najuboższym, a potem w tej z najbogatszym pakietem bezpieczeństwa. Promowane będą oczywiście modele, które już w standardzie zostaną hojnie obdarzone elektroniką przez fabrykę.

Ponadto pięć gwiazdek otrzymają tylko te samochody, w których do podstawowego wyposażenia należeć będą m.in.: system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, system wykrywający przechodnia, a także system hamowania awaryjnego. Ale to nie wszystko. Najwyższa liczba gwiazdek zależeć też będzie od tego, ile bezpiecznych modeli znajdzie się w gamie producenta.

Co to oznacza w praktyce? Masę niepotrzebnej elektroniki na pokładzie, wyższe ceny w salonach, ale podobno też niższe opłaty OC dla właścicieli bardzo bezpiecznych samochodów. Tylko ciekawe czy firmy ubezpieczeniowe będą gwiazdki EuroNCAP respektować?

agier

fot. EuroNCAP

 

 

Tagi: bezpieczeństwoEuroNCAPmotoryzacjaNCAPpięć gwiazdek
Poprzedni post

Vauxhall VXR8 – zanglizowany Australijczyk

Następny post

Znalezione: Renault Safrane II – na pohybel niedowiarkom

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

fiat fastback 2023 02

W Brazylii pojawił się ciekawy Fiat Fastback

Autor Konrad Stopa
05/08/2022
0

Na południowoamerykańskim rynku Włosi postanowili rozszerzyć ofertę o sportowego SUVa. Fiat Fastback ma być rywalem takich aut jak choćby Renault...

p bus eot lions intercity le if award 01 width 2400 height 1800

MAN jedzie do Gdańska

Autor Paweł Oblizajek
04/08/2022
0

Po dłuższej nieobecności w Gdańsku po raz kolejny pojawią się autobusy marki MAN. W taborze spółki można jeszcze spotkać pojazdy...

pimp my ride powraca

Wraca Pimp my ride!

Autor Konrad Stopa
03/08/2022
0

Kultowy program tuningu samochodów widzów pod nazwą Pimp my ride wraca do telewizji. Pojawi się w brytyjskim MTV jeszcze w...

peugeot rifter 2102styp003 61d6de1df1e89

Nadchodzi nowa generacja baterii

Autor Paweł Oblizajek
03/08/2022
0

Jest to kolejna dobra informacja dla osób, które w dalszym ciągu wahają się czy samochody elektryczne to dobry wybór. Jak...

Następny post
3124

Znalezione: Renault Safrane II - na pohybel niedowiarkom

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.