• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Znalezione: Renault Safrane II – na pohybel niedowiarkom

Adam Gieras Autor Adam Gieras
02/12/2014
w Znalezione
0
3124

3124

304
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jakby ktoś stawiał na wygodę, to do sprzedania jest duża, luksusowa limuzyna, w dodatku z pięciocylindrowym silnikiem pod maską i udokumentowanym pochodzeniem. Wady – malkontenci znajdą ich mnóstwo, ale jeśli ktoś lubi się na ulicach wyróżniać…

Warto przeczytać

Szybki sedan z lat 90. – Nissan Primera GT

Elegancki Rolls-Royce Silver Shadow z Poznania

Ciekawe Ferrari z Sopotu

Jaki jest największy problem Safrane? Taki sam, jak Citroena XM i jego następcy modelu C6, Peugeota 607, czy Lancii Thesis. Przez ich bardzo wysokie ceny w salonach i niewielki prestiż – szczególnie w w porównaniu do konkurentów typu Audi A6, Mercedes W211 czy BMW 5 – kilkuletnie egzemplarze, jeszcze często w dobrym stanie, sprzedawane były za grosze ludziom, których najczęściej na ich utrzymanie nie było stać. W ten oto sposób te komfortowe limuzyny, pod wpływem przeprowadzonych tanim kosztem napraw – „druciarstw”, bardzo szybko zamieniały się w jeżdżący złom na kołach. I moim zdaniem stąd zła opinia. Bo jeżeli ktoś kupuje za 200 tys BMW, to koszty serwisu rzędu 5 tys. zł za przegląd z wymianą tarcz nie zrobią na nim wrażenia. A jeżeli musiałby wydać tyle samo na Safrane? No właśnie…

Renault Safrane zadebiutowało w 1992 roku i produkowane było aż do 2002, a jedynym jego spektakularnym sukcesem było zaliczenie pudła w plebiscycie auta roku ’93 – uplasowało się tuż za Nissanem Micrą i Fiatem Cinquecento. Francuzi zbudowali jednak auto bez kompleksów. Na szczycie jego gamy silnikowej znalazł się 3-litrowy motor V6 Bi-Turbo o mocy aż 268 KM, a miłośnicy napędu na 4 koła mogli postawić na 167 konne 3.0 Quadra. Pozostałe silniki były jedynie uzupełnieniem palety, choć bez względu na moc pod maską, auto radziło sobie z każdym z nich dość dobrze. W 1996 roku Safrane zostało poddane poważnemu liftingowi – rozszerzono gamę silników, zmieniono lampy z przodu i z tyłu, zaokrąglono maskę i zderzaki, poprawiono psujące się skrzynie biegów, ale i pozbawiono go kilku technologicznych nowinek – elektrycznie sterowanej kolumny kierowniczej czy hydropneumatycznego zawieszenia oraz wycofano z produkcji wersję Quadra. Nowością był za to system autonawigacyjny ze zmieniarką CD i nowoczesnym panelem sterującym (tak, już wtedy).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mimo bardzo zaawansowanej technologii, bogatego wyposażenia, niezłych silników – szczególnie w wersji FL, poprawnego wykończenia w środku, dużych gabarytów i bajecznej wygody w środku auto, o czym dobrze wiecie, nigdy nie zrobiło kariery. Dzisiaj o zadbany egzemplarz bardzo trudno. Starsze, sprzed liftingu, najczęściej nadają się już tylko do postawienia w ogrodzie. Młodszych jest jak na lekarstwo. Ale czasami…

Przed Wami, mam wrażenie, najładniejsze Safrane do sprzedania w polskiej sieci. Auto kupione w 1999 roku w salonie Kiljańczyk, a od 2003 roku znajduje się rękach tego samego właściciela. Pięciocylindrowy silnik z Volvo zapewnia przyzwoitą moc 165 KM i dostateczne osiągi (9,1 s. 0-100km/h, 220 v-max), ale najważniejsze jest to, że pięknie brzmi – nie tak, jak współczesne czterocylindrowe „bździnki”. Poza tym, tylko spójrzcie na jego wnętrze. Opasłe fotele z funkcją masażu i podgrzewania, w których można się zapaść jak niedźwiedź do zimowego snu, niepowtarzalny projekt deski rozdzielczej i bardzo bogate wyposażenie – zarówno z zakresu bezpieczeństwa, jak i komfortu – a to wszystko za mniej, niż 10 tys. zł. A że coś czasami się zepsuje lub wyjdzie na wierzch jakaś „rdzewka”? Mercedesom również nagminnie się to przydarza…

Prezentowany egzemplarz znajdziecie —-> tu. Dajcie znać, gdybyście go obejrzeli!

agier

 

1289
1289
2149
2149
3124
3124
4107
4107
586
586
681
681
863
863
770
770

fot. allegro.pl

 

Tagi: auto do 10 tys. złrenaultrenault safranesafraneużywanewyszukaneznalezione
Poprzedni post

EuroNCAP zaostrzy przepisy. Co to ma wspólnego z bezpieczeństwem?

Następny post

Benzyna w końcu poniżej psychologicznej granicy 5 zł/l

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

nissan primera gt 3

Szybki sedan z lat 90. – Nissan Primera GT

Autor Konrad Stopa
27/06/2022
0

Trzeba przyznać, że lata temu producenci też mieli fantazję. Prawie każdy model miał swoją sportową wersję. Za niecałe 9000 złotych...

silvershadow 3

Elegancki Rolls-Royce Silver Shadow z Poznania

Autor Konrad Stopa
21/06/2022
0

Ostatnio rzucił mi się w oczy taki rarytas. Rolls-Royce Silver Shadow z 1971 roku, który jest w doskonałym stanie. A...

Ferrari Mondial 2

Ciekawe Ferrari z Sopotu

Autor Konrad Stopa
06/06/2022
0

Ciekawych aut w Polsce naprawdę nie brakuje. Coraz częściej widać je również na portalach do sprzedaży aut. Jednym z nich...

passat w8 3

Passat z W8 z ciekawą historią

Autor Konrad Stopa
30/05/2022
0

Nie da się przejść obojętnie koło Volkswagena Passata W8 w generacji B5. W końcu 8-cylindrowy silnik w legendarnym nadwoziu to...

Następny post
141743172669136800

Benzyna w końcu poniżej psychologicznej granicy 5 zł/l

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.