Dacia Duster to popularny SUV, na co wpływ ma niewątpliwie atrakcyjna cena. Jednakże auto budżetowe niesie ze sobą także pewne kompromisy. Czy zatem Duster może pełnić rolę taniej i trwałej terenówki, którą można wybrać się na polowanie, na ryby lub po prostu na weekendową przejażdżkę po polnych drogach? Jak to auto, które przecież ma być przede wszystkim tanie, sprawuje się w nieco bardziej wymagającym terenie?
Aby to sprawdzić, wybraliśmy się na profesjonalny tor offroad. Oczywiście, to nie jest auto wyprawowe czy ekstremalne, ale mimo wszystko udało nam się natrafić na nieco stromych podjazdów (oglądając film pamiętajcie, że kamera bardzo spłaszcza teren!), trochę kolein, gdzie przydał się prześwit 21cm, i naprawdę sporo błota. Używaliśmy fabrycznych opon Kleber Krisalt
hp3 R17/60/215, a trybem jazdy był 4WDLock (przy trudniejszych próbach ESP zostawał dodatkowo wyłączony). Oto jak Duster radził sobie w takim środowisku:
Jak widać czasem przeszkadzał brak „prawdziwej” blokady napędu 4×4 lub brak opon typu A/T. Niemniej było znacznie lepiej, niż się podziewaliśmy. Przy okazji sprawdziliśmy jak radzi sobie system wspomagania zjazdu:
Podsumowując: auto poradziło sobie nie najgorzej. Biorąc pod uwagę cenę, trudno o lepszy wybór, gdy chcemy się czasem wybrać i poza miasto, i poza asfalt.
Materiał partnerski 4x4adventure