• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Bentley Continental GT V8 S – niech moc będzie z Wami

Adam Gieras Autor Adam Gieras
15/09/2014
w Fascynacje
0
Bentley Continental GT V8 S 01

Bentley Continental GT V8 S 01

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Soczysty dźwięk wydzierający się z paszczy 4-litrowego silnika V8 doprowadza do ekstazy, a każdy kilometr pokonany tym autem uświadamia, że nie ma sensu kupować V12-tki. Ekologia? Nie! Czary? Może trochę…

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

W dzisiejszych czasach, po wykręcenie z naszego silnika dodatkowych 20 koni mechanicznych możemy udać się do byle jakiego warsztatu zajmującego się tuningiem. Taka operacja nie powinna zrujnować naszej kieszeni. Bentley poszedł inną drogą. Za dodatkowe 20 KM, 20 Nm i kilka technicznych przeróbek w Continentalu GT V8 S żąda 20 tys. euro. I Wiecie co, o ile Was stać na to cudo, będą to jedne z lepiej wydanych pieniędzy w Waszym życiu.

Ponad 100 tys. zł. dopłaty do magicznej literki „S” pójdzie bowiem nie tylko na dodatkową moc i szybszą reakcję na gaz przy przyspieszaniu. Conti V8 S w stosunku do „zwykłej” wersji, oferuje kierowcy także usztywnione, obniżone o 10 mm zawieszenie, lepiej reagujący na szybkie zmiany kierunków układ kierowniczy i mnóstwo stylistycznych smaczków. Przód auta zyskał nowy, czarny wlot powietrza z chromowaną listwą, a o kwestie wizualne nadwozia auta dbają dyskretne spoilery na progach i u dołu zderzaków oraz podwójne wydechy w kształcie ósemek. Mało?

Wobec tego wyobraźcie sobie samochód, który swoim rykiem uruchomi wszystkie alarmy w okolicy. Wersja V8 S nie jest najmocniejszą w ofercie, ale brak czterech cylindrów w stosunku do droższej i mocniejszej V12 jakoś nie jest odczuwalny – tym bardziej, jeżeli chodzi o wrażenia akustyczne. Dźwięk zniewala, szczególnie na zewnątrz. Gdy auto przejedzie ulicą, a kierowca zdecyduje się na szybkie zrzucenie biegu w perfekcyjnie pracującej, ośmiobiegowej skrzyni automatycznej, uszy przechodniów zostaną narażone na porównywalne tylko z odgłosami piekielnymi doznania akustyczne. Aż dziwne, że w Unii Europejskiej to auto zyskało niezbędną homologację!

A jak to cudo jeździ? Dzięki zastosowaniu lżejszej V-ósemki – fenomenalnie. Sztywne zawieszenie i mocny silnik, który swoją wagą nie przeciąża przodu, pozwalają na sporą dawkę adrenaliny za kierownicą Continentala. Mimo utwardzenia zastawów zawieszenia, nawet przestawienie pokrętła w tryb sport, nie powoduje twardości samochodu zbliżonej do deski. Bentley nadal jest monstrualnej wielkości luksusową łodzią na kołach. W dodatku osiągi auta (4,7 sekundy do pierwszej „setki” i 308 km/h prędkości maksymalnej) wystarczą, żeby w awaryjnej sytuacji uciec nawet spod ostrzału rosyjskiej mafii (nadal wyjątkowo lubią te auta).

680 Nm dba o to, żeby 528 KM było przez cały czas dostępne pod nogą, a napęd na cztery koła, przekazywany w proporcji 60% tył : 40% przód, pozwoli także przy częściowo wyłączonym, specjalnie w „eSce” przeprogramowanym, systemie ESC wyjść z prawie każdej opresji bez najmniejszej rysy na lakierze. Ten kolos na kołach może nas oczywiście czasami czymś zaskoczyć. W końcu waga robi swoje, a 2,5 tony to nie przelewki, ale GT V8 S prowadzi się nad wyraz przewidywalnie. Przy spokojnej jeździe 4 z 8 cylindrów idą spać, dzięki czemu średnie spalanie udaje się utrzymać w ryzach – niecałe 11 litrów na 100 kilometrów.

W środku jest luksusowo, ale nie przaśnie. Stacyjka, podobnie jak w Porsche, znajduje się po lewej stronie, a liczne przeszycia elementów wnętrza informują, że zadbano tu o każdy szczegół. Co ciekawe, producent pod warstwę skóry obszywającą deskę rozdzielczą włożył półtora milimetrową piankę. Wszystko w dotyku jest więc miękkie i nie ma mowy o żadnym pisku czy zgrzycie. W dodatku to, co wygląda na drewno fortepianowe rzeczywiście takim jest.

Czy opisywany Bentley ma jakieś wady? Poza ceną dochodzącą do 260 tys. euro nie widzę żadnych. Nie wiem tylko czy angielscy inżynierowie wiedzą do czego doprowadzili dokładając literkę „S”. Jeśli nie, to im podpowiem. Otóż zbudowali najlepszego Continentala GT, który, choć nie dominuje mocą, jeździ fenomenalnie. A że pod maską znajduje się „tylko” 4-litrowa V8-ka. Kto by się tym przejmował…

Adam Gieras

1152
1152
642
642
547
547
377
377
460
460
Bentley Continental GT V8 S 01
Bentley Continental GT V8 S 01
287
287
737
737

 

fot. materiały producenta 

 

Dane techniczne:

Pojemność: 3993 cm3,
Silnik: V8 turbodoładowany
Napęd: 4×4
Moc: 528 KM
Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm
Średnie spalanie: 10,9 l/100 km
0-100 km/h: 4,8 s
Prędkość maksymalna: 308 km/h
Waga: 2470 kg
Cena: ok 260 000 euro

 

 

Tagi: bentleyBentley Continental GT V8 Scontinentalfilmymoto fascynacjezdjęcia
Poprzedni post

Test: Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 KM

Następny post

Narkotyk o nazwie RS7

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Explorer vs Explorer 12

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Autor Paweł Kaczor
12/01/2023
0

Po wielu latach nieobecności Ford Explorer powrócił do Europy! Zupełnie nowa, szósta już odsłona tego amerykańskiego SUV-a dostępną jest w...

2022

Czas podsumować 2022 rok

Autor Konrad Stopa
30/12/2022
0

Może koniec roku jest dopiero jutro, ale kto to widział, żeby pracować w sobotę i to jeszcze w taką, która...

Następny post
RS7 17

Narkotyk o nazwie RS7

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET